خوراکی های پر مصرف جهان و روش های درست کردنشان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، همه ما هر روز غذا می خوریم و علاوه بر غذاها خوراکی های متفاوت با طعم های متفاوت در میان وعده هایمان می خوریم. یک سری از افراد به شکلات علاقه دارند، عده ای به ترشی، خیلی ها هم هستند که روزانه حتما باید نوشیدنی خاصی را بنوشند. بسیاری از این خوراکی ها هستند که جزو خوراکی های پر مصرف جهان هستند و در بین اکثریت مردم جهان محبوب هستند. قطعا شما هم هوادار یک یا چند تا از این خوردنی های پر هوادار جهان هستید و با آن ها آشنایی دارید. شاید برایتان جالب باشد بدانید کدام یک از خوردنی هایی که برای شما مجذوب کننده است در میان اکثریت مردم جهان هم محبوب است. پس با خبرنگاران همراه باشید تا با خوراکی های پر هوادار جهان آشنا شوید.

خوراکی های پر مصرف جهان و روش های درست کردنشان

نوتلا

نوتلا را همه ما می شناسیم و حتی نمونه های تقلبی و کپی شده آن را بسیار دیده ایم که این کپی ها نشان دهنده محبوبیت این خوراکی است. نوتلا یکی از مهم ترین خوراکی های پر مصرف جهان است که هم به عنوان دسر میل می شود و هم به با نان خورده می شود. نوتلا ترکیبی از فندق، شکر، روغن نخل، کاکائو، پودر شیر بدون خامه، پودر آب پنیر، وانیل و لسیتین است. نوتلا که از خوراکی های پر هوادار جهان است در زمان جنگ های ناپلئون و محاصره ی فرانسه و قطع ارتباطش با ایتالیا درست شد، زمانی که قیمت شکلات سر به فلک کشید و مجبور شدند آن را با فندق ترکیب نمایند.

کولا

کولا که یکی از خوراکی های پر مصرف جهان است و در اغلب سبدهای خرید پیدا می شود نوشیدنی محبوبی است که از طریق گاز دی اکسید کربن تحت فشار زیاد قرار گرفته و با فروکتوز ذرت و شکر شیرین می شود، البته در برخی از نوشیدنی های گازدار از گشنیز و جوز به عنوان چاشنی استفاده می شود و در نهایت تمام این ها از طریق اسید فسفریک به یک نوشیدنی اسیدی تبدیل می شوند. کولا که از خوردنی های پر هوادار جهان است که حتی عده زیادی به نوشیدن آن اعتیاد دارند و بدون آن نمی توانند غذایشان را بخورند.

میوه خشک

میوه خشک شده از طریق فرآیندهای مصنوعی یا طبیعی محتوای اصلیشان خارج می شود و تهیه می شوند. در گذشته که تکنولوژی انقدر پیشرفت نکرده بود برای خشک کردن میوه ها آن ها را زیر خورشید قرار می دادند اما امروزه دهیداراتورها و خشک کن ها جای آفتاب را گرفته اند تا در وقت هم صرفه جویی شود.

شیر بادام

شیر بادام بافتی خامه ای دارد و از بادام تهیه می شود برای همین عاری از کلسترول و لاکتوز است. در حال حاضر این شیر گیاهی در طعم های مختلفی مانند شکلات و وانیلی در بازار عرضه می شود که البته برای این کار از طعم دهنده های مصنوعی استفاده می نمایند.

شکر زرد

شکر زرد شاید خیلی در ایران جا نیافتاده باشد. برای تهیه این شکر از شیره نیشکر استفاده می نمایند، قسمتی از آن که شیره و کریستال در هم تنیده شده اند. برای تهیه شکر زرد در ابتدا قندهای نیشکر فشرده می شود و شیره ای که از آن خارج می شود در یک لوله بزرگ جمع آوری می شود. شیره را به مدت 60 الب 120 دقیقه گرم می نمایند و بعد به آن آب لیمو اضافه می نمایند تا ناخالصی ها بالا بیایند و در آخر حذف شوند. این ترکیب ر به همان حالت گرم در صفحه ای تخت می ریزند تا سفت و خنک شود.

توفو

توفو یکی دیگر از خوراکی های پر مصرف جهان است که در ایران کمتر مصرف می شود و یک محصول است که از سویا تهیه می شود. شیر سویا را تحت فشار زیاد قرار می دهند تا توفو ساخته شود. دلیل استفاده از شیر سویا فواید بی نظیر آن و طعم خنثی آن است.

سرکه

سرکه را طی دو فرآیند کاملا متفاوت درست می نمایند. در فرآیند اول الکلیک فرمنتیشن است که طی آن مخمرها در اثر نور خورشید، قندهای طبیعی را به الکل تبدیل می نمایند. در مرحله بعد از گونه ای از باکتری ها به نام اسیدوباکتر استفاده می شود که بخش الکل را به اسید تبدیل می نمایند. این روند تخمیر اسید به شکل سرکه انجام می شود.

پنیر موزارلا

موزارلا از طریق تکنولوژی پاستا فیلاتا فراوری می شود. طی این فرآیند در ابتدا شیر ابتدا شیر با باکتری های ترموفیلیک انکوباسیون (روش کشت و رشد میکروب ها و باکتری ها) می شود. سپس مایه ماست (مجموعه ای از آنزیم ها) بدان اضافه می شود. در قدم بعدی ترکیبات را در آب گرم قرار می دهند تا زمانی که آغاز به ساخت رشته های الاستیک (کشسان) طبیعی نمایند و در آخر این ترکیب الاستیک را صاف می نمایند و قابل استفاده می شود.

چیپس

قطعا شما هم با من موافقید اگر بگویم که چیپس یکی از خوشمزه ترین خوراکی های پر مصرف جهان است. برای تهیه چیپس سیب زمینی را به صورت انبوه برداشت می نمایند و آن ها را از یک تونل آب رد می نمایند تا خوب شسته شوند. در پی این روند شستشو دیگر نیازی به تمیز کردن آن ها در واحدهای فراوریی وجود ندارد. در قدم بعدی با یاری ماشین های اتوماتیک پوست سیب زمینی ها کنده می شود. برای زدودن نشاسته، سیب زمینی ها را در محلول شیمیایی شستشو می دهند و در قدم بعد برش های سیب زمینی را در روغن با دمای 190 سانتی گراد سرخ می نمایند تا ترد شده و تبدیل به خوراکی محبوب ما شود.

منبع: همگردی

به "خوراکی های پر مصرف جهان و روش های درست کردنشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های پر مصرف جهان و روش های درست کردنشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید