رشت بیشترین مقدار سرمایه گذاری ها را در میان شهرهای گیلان به خود اختصاص داده است

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رشت بیشترین اندازه سرمایه گذاری ها را در میان شهرهای گیلان به خود اختصاص داده است.

رشت بیشترین مقدار سرمایه گذاری ها را در میان شهرهای گیلان به خود اختصاص داده است

ولی جهانی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان) با اشاره به برگزاری اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان گفت: در این نمایشگاه حدود 260 بسته سرمایه گذاری با حجم سرمایه 4700 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای بیش از5 هزار نفر ارائه شد. شهرداری ها از 52 شهر گیلان و 17 فرماندار در این نمایشگاه شرکت نموده بودند و از بسته های سرمایه گذاری استقبال شد. بعلاوه سعی شد تا در نشست های تخصصی مسائلی که با نهادها و ارگان هایی همانند آب منطقه ای، شهرداری، محیط زیست، راه و شهرسازی و…در حوزه های میراث و گردشگری وجود دارد، راهکارهایی برای برون رفت از این مسائل پیشنهاد گردد. این نمایشگاه به عنوان پایلوتی برای تمام کشور انتخاب شد.

او ادامه داد: با توجه به آنکه بیشتر مسائل بین دستگاهی در حوزه میراث و گردشگری در استانهای کشور مشترک است از این رو بر آن شدیم با تهیه کتابچه ای این مسائل را مطرح و راهکارهای برون رفت از آن را مطرح و در اختیار سایر استانها قرار دهیم. تا به امروز چنین چیزی تدوین نشده بود. در حال حاضر میتوان گفت در استان گیلان تمام پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان برای ما معین است و این بسته ها در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد. چنانکه در همین نمایشگاه شاهد حضور یک سرمایه گذار در رشت بودیم که قراردادی بیش از 22 میلیارد تومان بست.

جهانی درخصوص بسته های سرمایه گذاری و این مهم که بیشترین استقبال سرمایه گذاران از کدام بخش گردشگری استان است، گفت: رشت بیشترین بسته های سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است. در حوزه شهری، ساحل، کوهپایه و کوهستان بسته های سرمایه گذاری معرفی شده است و در این میان تنوع بسته ها مشهود است چنانکه از هتل و اقامتگاه گرفته تا پروژه های تفریح و تفریحی تعریف شد. 40 درصد بسته های سرمایه گذاری در حوزه تاریخی است.

فرمانداران موظف شدند شرایط بناهای تاریخی را که در اختیار دستگاه های دیگر هستند، معین نمایند. شرایط بسیاری از این بناها از جمله شیلات کیاشهر، گراند هتل انزلی و… بلاتکیف بود که باید معین گردد. ساختمان میرزا خلیل نیز بعد از بازسازی به موزه مشروطه تبدیل خواهد شد. بعلاوه بخشی از ساختمان های قدیمی در اختیار بخش خصوصی بود که با ارائه تسهیلات قرار است تبدیل به بوتیک هتل شوند.

او درخصوص دستاوردهای سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان گیلان برای سه حوزه مذکور گفت: بخشی از پروژه های گردشگری لنگرود پیروز به دریافت حدود 5 میلیارد تسهیلات شدند.

به گفته جهانی، با وجود آنکه استان گیلان این روزها هوای بارانی را تجربه می نماید اما همچنان تعداد گردشگران و مسافران زیاد است و حتی در روزهای آخر هفته شاهد برگزاری تورهای گروهی نیز هستیم. البته تعداد گردشگران انفرادی که با ماشین های شخصی سفر می نمایند نیز بسیار زیاد است. با این وجود به علت سرما هوا و برفی بودن جاده هایی از جمله اسالم به خلخال، دیلمان به سیاکل، کوهین به رشت و…تعداد گردشگران نسبت به ماههای قبل و تابستان کمتر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بعلاوه از ارائه چندین پیشنهاد و طرح کاوش به پژوهشکده باستان شناسی اطلاع داد و گفت: طرح دومین فصل کاوش در سد پلرود، کاوش در ارتفاعات املش و چند پروژه دیگر در انتظار صدور مجوز از سوی پژوهشگاه میراث و گردشگری هستند.

جهانی با اشاره به تخصیص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع تبصره 18 گفت: برای پروژه های گردشگری استان گیلان 1100 میلیارد تومان اعتبار از این منابع اختصاص یافته که از محل صندوق توسعه ملی تامین می گردد. 80 میلیارد تومان نیز برای صنایع دستی اختصاص یافته که به اشتغال خانگی و انفرادی تعلق میگیرد.

او با اشاره به آنکه برای شب یلدا برنامه های خاصی تعریف شده، گفت: باتوجه به آنکه بتازگی شاهد ثبت جهانی مراسم شب چله/ یلدا بودیم، از این رو در 100 بومگردی استان مراسم آیین شب یلدا برگزار خواهد شد. بعلاوه دو مراسم بزرگ به صورت ملی در منطقه آزاد انزلی و کومله لنگرود با اجرای موسیقی غرب و شرق گیلان، حافظ خوانی، آیین یلدا بران و… برگزار می گردد.

منبع: همگردی

به "رشت بیشترین مقدار سرمایه گذاری ها را در میان شهرهای گیلان به خود اختصاص داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشت بیشترین مقدار سرمایه گذاری ها را در میان شهرهای گیلان به خود اختصاص داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید