روز ملی ژاپن ، نامگذاری روز ملی ژاپن مصادف با تولد امپراتور آکی هیتو

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، روز تولد امپراتور آکی هیتو که مصادف با 23 دسامبر (2 دی) است را روز ملی ژاپن نامگذاری نموده اند و این روز، یکی از تعطیلات رسمی در این کشور است.

روز ملی ژاپن ، نامگذاری روز ملی ژاپن مصادف با تولد امپراتور آکی هیتو

برای جشن گرفتن این روز، یک مراسم عمومی در کاخ امپراتوری برگزار می شود که مردم برای تبریک گویی عمومی در آن کاخ جمع می شوند.

مشخصات کلی ژاپن

مرکز ژاپن: توکیو

جمعیت ژاپن: حدود 127 میلیون نفر

واحد پول ژاپن: ین

مساحت ژاپن: 377.819 کیلومتر مربع

دین رسمی ژاپن: شینتو

شهرهای مهم ژاپن: یوکوهاما، هیروشیما اوزاکا و ناگویا

جاذبه های ژاپن

شاید بازدید از مکان های تماشای ژاپن، آرزوی هرکسی باشد! مخصوصا برای آن دسته از دوستانی که در دنیای انیمه های ژاپنی، بارها در دنیای قدیم و تازه ژاپن غرق شده اند.

بسیاری از گردشگرانی که برای اولین بار قدم در خاک ژاپن می گذارند و این کشور کوچک آسیایی اما مدرن و پیشرفته در زمینه صنعت که دارای تاریخ غنی می باشد و قدمت آن به هزاران سال قبل بازمی شود را می بینند، بسیار شگفت زده می شوند. شاید دانستن تاریخچه روز ملی فنلاند برای شما خواندنی باشد!

توکیو، مرکز ژاپن، یکی از مدرن ترین و شلوغ ترین شهرهای بزرگ دنیاست. در این شهر مدرن برای هر سلیقه و سنی، از دریا گرفته تا پارک های طبیعی, مکان های تفریحی مختلف، معابد با تاریخچه های قدیمی و کهن، فروشگاه های مد روز، رستوران های مدرن و محلی، جایی برای تماشا پیدا می شود. در اینجا نگاهی به بعضی از تماشای های ژاپن و مرکز آن، توکیو، می اندازیم. پس با وبلاگ سفر به کانادا همراه باشید.

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو، از کاخ سلطنتی و باغ زیبایی که به وسیله دیوارها و خندق ها احاطه شده، ساخته شده است. این کاخ در منطقه چیودای توکیو واقع شده است و متعلق به قرن 17ام میلادی است، از قدیم تا هم اکنون به وسیله خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می شود.

کوه فوجی

بی شک این کوه، شناخته شده ترین جاذبه ژاپن است. این کوه با ارتفاع 3.766 متر به عنوان بلندترین قله این کشور شناخته می شود. کوه فوجی با فاصله یبیش از 100 کیلومتری از توکیو، بازهم قابل رویت است. این کوه در سال 2013 در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

برج توکیو

این برج، دومین سازه بلند توکیو است که با الهام از برج ایفل پاریس طراحی و بنا شده است. مردم توکیو این برج را نماد امید و شروعی دوباره می دانند.

قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا در سال 1586 به وسیله جنگجو و سیاستمدار ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی، بنا شد. این قلعه بزرگترین و مهم ترین قلعه در سراسر کشور است. از آن سال تا اکنون، این قلعه بارها تخریب و بازسازی شده، اما اخرین بازسازی آن مربوط به سال 1931 (1309 هجری شمسی) است. برج اصلی، دارای 5 طبقه به ارتفاع 42 متر است که بر روی سنگ 14 متری بنا شده است.

کیوتوی تاریخی

یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن، کیوتوی دوست داشتنی، یکی از معدود شهرهای این کشور که از ویرانی های جنگ جهانی دوم در امان مانده است که سالانه بیش از 10 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می نماید. حتی در آن موقع، این شهر مهم ترین مرکز فرهنگی ژاپن بود. این میراث، در واقع، تا به امروز با موزه ها و گالری های هنری بسیاری که هرکدام مملو از مجسمه ها، نقاشی ها و دیگر اشکال هنری مهم هستند، ادامه دارد.

منبع: ژیوار

به "روز ملی ژاپن ، نامگذاری روز ملی ژاپن مصادف با تولد امپراتور آکی هیتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی ژاپن ، نامگذاری روز ملی ژاپن مصادف با تولد امپراتور آکی هیتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید