سرعت چاپ سه بعدی افزایش یافت

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، فناوری تازه چاپ سه بعدی پژوهشگران دانشگاه استنفورد 10 برابر سریعتر از سریعترین چاپگر سه بعدی دنیا است.

سرعت چاپ سه بعدی افزایش یافت

به گزارش سایت آی ای، تحولات در زمینه فراوری مواد افزودنی همچنان ادامه دارد و این بار، پیشرفت تازه دانشگاه استنفورد، نوآوری بیشتری را برای این صنعت به ارمغان آورده است. مهندسان دانشگاه استنفورد یک فرآیند چاپ سه بعدی ایجاد نموده اند که 5 تا 10 برابر سریعتر از سریع ترین چاپگر با وضوح بالا است که در حال حاضر در بازار موجود است و می تواند از انواع مختلف رزین برای ایجاد یک شی واحد استفاده کند.

نتایج منتشر شده نشان می دهد که این فرآیند تازه بسیار سریع تر از سریع ترین روش چاپ با وضوح بالای در حال حاضر است. بعلاوه احتمالاً به پژوهشگران اجازه می دهد تا از رزین های ضخیم تر با خواص مکانیکی و الکتریکی بهتر استفاده نمایند.

پروفسور جوزف دی سایمون، استاد رادیولوژی و مهندسی شیمی در استنفورد و نویسنده ارشد این مقاله می گوید: این فناوری تازه به درک کامل پتانسیل چاپ سه بعدی یاری می نماید. این فناوری به ما امکان چاپ بسیار سریع تر را می دهد و به شروع دوره تازهی از فراوری مواد افزودنی یاری می نماید و بعلاوه امکان ساخت اشیای پیچیده و چند ماده ای را در یک مرحله واحد فراهم می نماید.

این طراحی تازه، فراوری رابط مایع پیوسته یا CLIP را که یک تکنیک چاپ سه بعدی است که به وسیله دی سایمون و همکارانش در سال 2015 پیشرفته است، بهبود بخشیده است.

یک پلتفرم بالارونده به آرامی جسم را که به نظر می رسد کاملاً شکل گرفته است، از یک حوضچه رزین ظریف در فرآیندی به نام چاپ CLIP خارج می نماید. در حالی که لایه ای از اکسیژن مانع از پخت در کف استخر می گردد و یک منطقه مرده ایجاد می نماید که در آن رزین به صورت مایع باقی می ماند، امواج فرابنفش، رزین را به شکل مناسب سفت می نمایند.

راز سرعت روش CLIP در منطقه مرده است. رزین مایع طوری طراحی شده است که در هنگام بالا آمدن ماده جامد، پشت آن را پر نموده و امکان چاپ صاف و مداوم را فراهم می نماید. با این حال، همواره اینطور نیست، به خصوص اگر رزین به طور شدیدی چسبنده باشد یا جسم خیلی سریع بالا بیاید.

پژوهشگران برای این روش تازه که به نام CLIP تزریقی یا iCLIP شناخته می گردد، پمپ های سرنگ را در بالای پلتفرم بالارونده قرار داده اند تا رزین اضافی را در مکان های استراتژیک اضافه نمایند.

گابریل لیپکوویتز، دانشجوی دکترا در رشته مهندسی مکانیک در استنفورد و از نویسندگان این مقاله می گوید: جریان رزین در CLIP یک فرآیند بسیار غیرفعال است. شما فقط جسم را به سمت بالا می کشید و امیدوار هستید که مکش بتواند مواد را به ناحیه مورد احتیاج برساند. ما با این فناوری تازه به طور فعال رزین را در مناطقی از چاپگر که به آن احتیاج است، تزریق می کنیم.

با iCLIP می توان با تزریق رزین بیشتر به صورت جداگانه، با انواع مختلف رزین در مراحل مختلف فرآیند چاپ، به چاپ سه بعدی پرداخت. در حالی که هر رزین تازه فقط به سرنگ مخصوص خود احتیاج دارد.

پژوهشگراناز سه سرنگ جداگانه که هر کدام با رزین رنگی متفاوتی پر شده بودند برای آزمایش چاپگر استفاده کردند. آن ها در چاپ مدل های سازه های معروف از چندین کشور به رنگ های پرچم هر کشور پیروز بودند.

لیپکوویتز می گوید: توانایی ساخت اشیایی با مواد متنوع یا خواص مکانیکی، رویای مقدس فناوری چاپ سه بعدی است. کاربردهای آن نیز از چاپ ساختارهای بسیار کارآمد گرفته تا اجسام با خواص نوری مختلف و حسگرهای پیشرفته را شامل می گردد.

وبلاگ سفر به کانادا فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرعت چاپ سه بعدی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت چاپ سه بعدی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید