سگ شیائومی، نسخه رباتیک سگ دوبرمن، عکس

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، زومیت نوشت: شیائومی سگ رباتیک جدیدی به نام سایبرداگ 2 رونمایی نموده که پشتک وارو می زند و به هوش مصنوعی مجهز است.

سگ شیائومی، نسخه رباتیک سگ دوبرمن، عکس

شیائومی در جریان برگزاری کنفرانس نوش از دومین سگ رباتیک خود به نام Xiaomi CyberDog 2 پرده برداری کرد. ربات چهارپای نو شیائومی طراحی متفاوتی نسبت به نسل اول دارد. سایبرداگ 1 از طراحی بسیار مشابه یکی از ربات های شرکت بوستون داینامیکس استفاده می کرد، اما سایبرداگ 2 باهویت تر است.

بر اساس آنچه در کنفرانس مطبوعاتی شیائومی اعلام شد، سایبرداگ 2 به فناوری هوش مصنوعی مجهز است و می تواند کارهای مختلفی نظیر پشتک وارو انجام دهد. سایبرداگ 2 که شبیه نسخه رباتیک سگ دوبرمن است، برخلاف بسیاری از ربات های بوستون داینامیکس، قیمت نسبتاً منطقی دارد. سایبرداگ 2 برای همراهی کاربران فراوری شده، نه استفاده تجاری.

شیائومی می گوید که هوش مصنوعی سایبرداگ 2 بر پایه سیستمی چندگانه توسعه داده است. در این سیستم، واحد اصلی از پردازنده NX استفاده می نماید و در دو واحد دیگر از پردازنده دوگانه استفاده می گردد.

سایبرداگ 2 به چندین دوربین مجهز است، ازجمله دوربین 13 مگاپیکسلی هوش مصنوعی، دوربین یک مگاپیکسلی RGB و دو دوربین چشم ماهی با میدان دید 146 درجه ای.

سگ رباتیک شیائومی مجموعه ای از حسگرهای اولتراسونیک، لایدار، چشم ماهی و تشخیص فشار دارد تا با دقت راه برود و به موانع برخورد نکند.

سایبرداگ 2 شیائومی به 12 اندام مصنوعی مجهز است و می تواند با سرعت حداکثر 5.4 کیلومتربرساعت راه برود. این ربات با سیستمی پویا و ویژه، تعادلش را حفظ می نماید. اگر به سایبرداگ 2 لگد بزنید، این ربات می تواند خودش را سرپا کند.

برای توسعه هوش مصنوعی این ربات از داده های 30٬000 مدل سگ رباتیک استفاده شد. بر اساس گفته شیائومی، سایبرداگ 2 با برنامه نویسی و رابط های متن باز ساخته شده است.

سایبرداگ 2 در مقایسه با اولین سگ رباتیک شیائومی، کوچک تر و سبک تر است. وزن این ربات به حدوداً 9 کیلوگرم و طولش به 0.36 متر می رسد.

نسل اول سایبرداگ با قیمت حدوداً 1٬500 دلار در دسترس نهاده شد. شیائومی می گوید سایبرداگ 2 با قیمت 12٬999 یوان (حدوداً 1٬800 دلار) در دسترس قرار می گیرد. تاریخ عرضه این ربات اعلام نشده است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سگ شیائومی، نسخه رباتیک سگ دوبرمن، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ شیائومی، نسخه رباتیک سگ دوبرمن، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید