شی جینپینگ خواهان تقویت اعتماد جهانی شد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از شینهوا، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در نطق سالیانه خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به وسیله ویدئو کنفرانس، با ارائه یک طرح توسعه جهانی، خواهان تقویت اعتماد و مقابله مشترک با تهدیدها و چالش های جهانی برای ایجاد دنیایی بهتر برای همه شد.

شی جینپینگ خواهان تقویت اعتماد جهانی شد

شی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر، کووید-19 هنوز در دنیا بیداد می نماید و تعداد موارد تازه ابتلا هر روز در سطح دنیا افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ما باید کووید-19 را شکست دهیم و در این مبارزه سرنوشت ساز برای آینده بشریت پیروز شویم.

شی با وجود این واقعیت که همه گیری کرونا ممکن است حاد و شدید به نظر برسد، با اطمینان گفت که ما انسان ها مطمئنا بر آن غلبه می کنیم و پیروز خواهیم شد.

وی بعلاوه با اشاره به این مسئله که کشورها باید با یکدیگر همکاری نمایند تا توسعه دنیای را به سوی مرحله تازهی از رشد متوازن، هماهنگ و فراگیر سوق دهند، گفت که توسعه، کلید رفاه مردم است.

شی اضافه کرد: ما باید ورودی در توسعه، همکاری های مبتنی بر اولویت در زمینه کاهش فقر، امنیت غذایی، واکنش به کووید -19 و واکسن، تامین اقتصادی جهت توسعه، تغییرات اقلیمی و توسعه سبز، صنعتی شدن، اقتصاد دیجیتالی و ارتباطات را افزایش دهیم و اجرای برنامه 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار را به منظور ایجاد یک جامعه دنیای در راستای توسعه با آینده مشترک، سرعت بخشیم.

وی بعلاوه اضافه کرد: ما باید از صلح، توسعه، برابری، عدالت، دموکراسی و آزادی که ارزشهای مشترک بشریت هستند حمایت کنیم و شیوه تشکیل حلقه های کوچک یا بازی با ماحصل جمع صفر (بی نتیجه) را رد کنیم.

شی گفت: تحولات اخیر در شرایط دنیای بار دیگر نشان می دهد که مداخله نظامی از خارج و به اصطلاح تغییرات دموکراتیک، چیزی جز ضرر ندارد.

وی با اشاره به اینکه اختلافات و مسائل بین کشورها باید به وسیله مصاحبه و همکاری بر اساس برابری و احترام متقابل حل گردد، گفت: موفقیت یک کشور لزوما به معنای شکست کشوری دیگر نیست و دنیا آنقدر عظیم است که بتواند توسعه و پیشرفت مشترک همه کشورها را در خود جای دهد.

شی بعلاوه به نقش سازمان ملل اشاره و تاکید نمود: سازمان ملل متحد باید پرچم چندجانبه گرایی واقعی را بالا نگه دارد و به اسم بستر مرکزی کشورها برای حفظ مشترک امنیت دنیای، به اشتراک گذاشتن دستاوردهای توسعه و معین جهت آینده دنیا عمل کند.

وی ادامه داد: (سازمان ملل) باید دستور کار مشترک (در زمینه های امنیت، توسعه و حقوق بشر) معین کند، مسائل فشرده را برجسته نموده و بر اقدامات واقعی تمرکز کند و اطمینان حاصل کند که تعهدات همه طرف های چندجانبه گرایی واقعا محقق می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شی جینپینگ خواهان تقویت اعتماد جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جینپینگ خواهان تقویت اعتماد جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید