موانع سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی رفع می شوند

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، موانع سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی رفع می شوند.

موانع سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی رفع می شوند

عزت الله ضرغامی در ملاقات از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان نائین اضافه نمود: در این بازدید متوجه شدم که بسکمک از سرمایه گذاران از آمادگی لازم برای سرمایه گذاری به منظور احیای بناهای تاریخی این شهرستان برخوردارند، ولی بعضی از محدودیت های اداری راه را برای ادامه فعالیت آنها ناهموار نموده است.

وی توضیح داد: از صندوق احیای بناهای تاریخی کشور خواسته ام تا با ورود به این موضوع، موارد موجود بر سر راه سرمایه گذاران را رفع کند.

ضرغامی اعلام کرد: در یک سال گذشته با تکمیل پرونده سرمایه گذاران، درخواست تسهیلاتی به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان به بانکهای عامل ارائه نموده ایم و اینک منتظر ارائه تسهیلات از سوی بانکها هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود: کوشش می کنیم تا با افزایش بودجه ادارات کل استانی از جمله اصفهان برای احیا و بازسازی آثار تاریخی این استان و شهرستانهای آن گام مؤثری برداریم.

وی در بازدید از محور بازار نائین با اشاره به پیشینه 700 ساله این اثر واقع در جوار مسجد جامع نائین گفت: بخش قابل توجهی از این بازار تاریخی که بازسازی و احیا شده، برغم داشتن بیش از 300 فروشگاه تعطیل است، لذا امیدواریم با برنامه ریزی لازم ضمن احیای هنرهای دستی و سنتی منطقه، بعضی مشاغل تازه متناسب با بافت تاریخی بازار در این محور ایجاد گردد تا نسل جوان نیز با رغبت بیشتری با حضور در این مجموعه تاریخی به احیای آن کمک رسانند.

ضرغامی تاکید نمود: وزارتخانه و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از آمادگی لازم به منظور هر گونه همکاری برای احیای این بازار تاریخی برخوردارند.

منبع: همگردی

به "موانع سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی رفع می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی رفع می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید