نکاتی برای مراقبت از گیاهان خانگی در سال تازه

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، طبیعت همواره مجذوب کننده است و بسیاری از افراد در تلاشند تا جای ممکن طبیعت را با گیاهان خانگی به خانه های خود بیاورند. اگر برای پرورش گیاهان به روشی سالم احتیاج دارید ، این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

نکاتی برای مراقبت از گیاهان خانگی در سال تازه

انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان خانگی

گلدان هایی در اندازه های مختلف و طرح های زیبا وجود دارد. در حالی که گیاهان فضایی طبیعی به خانه شما می بخشند و از دکوراسیون حمایت می کنند ، گلدان هایی که انتخاب می نمایید به عنوان یک اکسسوری تزئینی در خانه عمل می کنند. به جرات می توان گفت که انتخاب گلدان یکی از ترفندهای مراقبت از گیاهان خانگی است. پس اجازه دهید نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم که شما را در این زمینه هدایت می نماید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب گلدان در نظر بگیرید

گلدان ها زیستگاه گیاهان شما هستند. دقیقاً به همین علت است که باید گلدانی را با عرض و اندازه گیاه خود انتخاب کنید. مثلا برای گیاهی با ریشه های بزرگ باید گلدان بزرگی انتخاب نمایید.

اگر حتی اندازه مناسب گلدان را انتخاب کنید ، تعویض دوباره گلدان ممکن است اجتناب ناپذیر گردد ؛ زیرا گیاه شما در طول زمان رشد می نماید. در این مرحله مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که گیاهان خانگی را بدون آسیب رساندن به ریشه به گلدان نو منتقل کنید.

مانند سایر موجودات زنده ، منبع اصلی حیات گیاهان ، آب است. گاهی آبیاری بیش از حد گیاهان خانگی می تواند به ریشه های آنها آسیب برساند و باعث پوسیدگی گیاهان گردد. در چنین شرایطی برای حذف آب اضافی باید از گلدان های دارای سوراخ یاری بگیرید. اگر یک زیر گلدانی دارید ، از خیس شدن محلی که گیاه را در آن قرار می دهید جلوگیری می نماید. اگر گلدان دارید و سوراخ ندارد ، سنگریزه ها را در کف گلدان بگذارید ؛ به مقداری که یک چهارم گلدان را بپوشاند. سپس خاک را روی آن قرار دهید.

انتخاب خاک

همانطور که انسان ها ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج و مواد مغذی مصرفی خود را دریافت می کنند ، گیاهان هم احتیاج خود را از خاکی که در آن کاشته می شوند تامین می کنند. برای اینکه بدانید کدام خاک برای گیاهان خانگی شما مناسب است ، باید احتیاجهای گیاه خود را بدانید. حتی برای بعضی از گیاهان خاص ، ممکن است لازم باشد با ترکیب انواع مختلف خاک ، مخلوط خاصی ایجاد گردد.

چه زمانی گیاه را باید آبیاری کرد؟

عدم دادن آب کافی یکی از نکات مهم مراقبت از گیاهان خانگی است. سوال اینجاست که چگونه گل ها را آبیاری کنیم؟

فاصله آبیاری گل ممکن است از گیاهی به گیاه دیگر متفاوت باشد. بعضی از گیاهان احتیاج به آبیاری یک بار در هفته داشته ، در حالی که بعضی دیگر احتیاج به 2 تا 3 آبیاری در هفته دارند. علاوه بر این ، اندازه آب مورد احتیاج گیاه ممکن است با توجه به شرایط فصلی متفاوت باشد. به عنوان مثال ، از آنجایی که در تابستان هوا گرم است و آب به سرعت تبخیر می گردد ، باید فواصل آبیاری را متناسب با احتیاج گیاه افزایش داد. باید با توجه به نوع گیاه خود در خصوص فواصل آبیاری تحقیق کنید و به طور منظم به گیاهان خود در این جهت آبیاری نمایید.

خاک گیاه نه خیلی مرطوب باشد و نه خشک. خاک خشک یعنی گیاه به آب احتیاج دارد. دمای آبی که به گیاهان خانگی خود می دهید به اندازه اندازه آب مهم است. باید مطمئن شوید آبی که به گیاهان خود می دهید در دمای اتاق باشد.

مکان مناسب برای گیاهان خانگی

بسیاری از مردم فکر می کنند که گیاهان به نور خورشید احتیاج دارند. بله ، نور خورشید برای رشد سالم گیاهان مهم است ، اما قرار دادن گیاهان در منطقه ها نیمه سایه سالم تر است. با این حال ، احتیاج به آفتاب ممکن است با توجه به نوع گیاه متفاوت باشد. بعضی از گیاهان ممکن است به آفتاب کمتری احتیاج داشته باشند. علاوه بر این باید گیاهان خانگی خود را در تابستان از کولر و در زمستان از رادیاتور دور نگه دارید. شایان ذکر است که هوایی که مستقیماً از این دستگاه ها می آید روی گیاهان شما تأثیر منفی می گذارد.

نکاتی برای نگهداری از گیاهان خانگی

پس از انتخاب گلدان ، خاک ، محل مناسب و آبیاری کافی گیاه خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ در ادامه چند پیشنهاد وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را در خانه اعمال کنید.

تامین ویتامین ها و مواد معدنی برای مراقبت و رشد گیاهان خانگی بسیار مهم است. آنها را می توانید به صورت آماده از سایت اتاق تهیه نموده و یا خودتان با مواد در منزل درست نمایید.

قطعات کوچک پوست تخم مرغ و موز و دفن آنها در خاک می تواند گیاهان خانگی شما را تقویت کنند. بعلاوه می توانید آبی که تخم مرغ یا سبزیجات را در آن جوشانده اید - بعد از اینکه به دمای اتاق رسید - به گیاهان خود بدهید.

برای احیای گیاهان خانگی چه باید کرد؟

سوال یکی از سوالات پرطرفدار است. ابتدا با برگ های افتاده و پژمرده گیاه آغاز کنید. برگ های ریخته شده را از گلدان جمع آوری نموده و برگ های پژمرده گیاه را ببرید. سپس در صورت لزوم گلدان را عوض نموده و به گیاه خود ویتامین بدهید. مراقب باشید که گیاه خود را با مکان و فاصله آبیاری صحیح نگهداری نمایید.

گرد و غبار جمع شده روی گیاهان خانگی می تواند باعث بسته شدن منافذ و جلوگیری از فتوسنتز گردد. این امر می تواند از رشد سالم گیاه شما جلوگیری کند. در روزهایی که خانه خود را گردگیری می کنید گرد و غبار گیاهان خود را هم با پارچه ای نرم ، مرطوب و تمیز پاک نمایید.

گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند آبیاری بیش از حد ، انتخاب اشتباه خاک و علف های هرز روی گیاه ، آلودگی در گیاهان خانگی دیده می گردد. اگر حشرات روی ریشه گیاه فرود بیایند به ریشه ها آسیب می رسانند. به همین علت ، مداخله قبل از ورود حشرات روی زمین بسیار مهم است. انتخاب خاک مناسب از جمله کارهایی است که می توانید برای آبیاری گیاهان خود به مقدار ایده آل انجام دهید. برگ های آنها را گردگیری کنید ، خاک را هوا دهید و خاک گلدان را در بهار یا پاییز تغییر دهید تا از هجوم حشرات جلوگیری گردد.

چگونه گلدان گیاهان خانگی را عوض کنیم؟

تعویض گلدان هم برای اینکه گیاه در حال رشد شما فضای زندگی وسیع تری داشته باشد و هم برای افزایش محصولی که از خاک می گیرد بسیار مهم است. پس بیایید با نحوه تعویض گلدان آشنا شویم.

مواد اصلی مورد احتیاج شما عبارتند از گلدانی با اندازه ایده آل برای گیاهان خانگی ، خاک و دستکش.

ابتدا می توانید در قسمتی که گلدان را تعویض می کنید ، روکش نایلونی یا روزنامه بگذارید. این گار از آلودگی منطقه جلوگیری می نماید.

پس از پوشیدن دستکش باید کف گلدان تازه خریداری شده را کمی خاک بپاشید و با دستان خود این خاک را به خوبی روی زمین پخش نمایید.

سپس باید با نگه داشتن ساقه و کشیدن آرام گیاه خود را از گلدان قدیمی خارج نموده و در گلدان نو قرار دهید. در این مرحله باید بسیار مراقب باشید که به ساقه و ریشه گیاه آسیبی وارد نگردد.

به گلدان نو به اندازه کافی خاک اضافه کنید و با دست به آرامی خاک را فشار دهید. سپس می توانید گیاهان خانگی را آب بدهید.

تصاویر بیشتر

منبع: اتاق

به "نکاتی برای مراقبت از گیاهان خانگی در سال تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای مراقبت از گیاهان خانگی در سال تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید