همه چیز درباره فیات 500؛ هاچ بک مجذوب کننده و نو بازار ایران

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، فیات 500 از یک موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی بهره می برد که قادر است قدرتی معادل 70 اسب بخار با گشتاور 102 نیوتن متر فراوری کند. این قدرت به ما هشدار می دهد که نباید از این هاچ بک شهری کوچک در جاده انتظار زیادی داشته باشید. البته خود فیات هم تاکید نموده که مدل 500 در فضای شهری یک خودروی ایده آل است. اما در جاده ممکن است راننده را قدری خسته کند.

همه چیز درباره فیات 500؛ هاچ بک مجذوب کننده و نو بازار ایران

وبلاگ سفر به کانادا | پس از ورود خودرو های شرقی چانگان و کیا به کشور، حالا قرار است که دو خودرو ایتالیایی هم وارد کشور گردد. آنالیز ها نشان می دهد که دو محصول مورد نظر وزارت صمت مدل های 500 و تیپو هستند که احتمالا از سوی پارسیان موتور به ایران می آیند. دو خودرویی که آزمون خود را در نقاط مختف دنیا پس داده اند و هواداران زیادی دارند.

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا ، بدون شک مدل 500 پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصول تاریخ فیات است. یک هاچ بک کوچک شهری که نخستین بار در سال 1957 فراوری شد و استقبال گسترده مردم باعث شد تا توسعه این خودرو پس از 66 سال همچنان ادامه داشته باشد.

در حال حاضر هم فیات، نسخه الکتریکی مدل 500 را به بازار فرستاده است. اما به علت قیمت بالای آن با انتقاد های زیادی روبرو شده است. هر چند با تمام این انتقادها، نسخه الکتریکی فیات 500 همچنان یکی از پرفروش ترین هاچ بک های برقی در اروپا است.

اما این بدان معنا نیست که فیات توسعه و عرضه نسخه بنزینی فیات 500 را کنار گذاشته باشد. در واقع هم اکنون فیات 500 بنزینی در آسیا و استرلیا مونتاژ می گردد و از فروش قابل توجهی برخوردار است. البته نسخه ای هم که قرار است به ایران بیاید همین فیات 500 بنزینی است.

فیات 500 چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

فیات 500 از یک موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی بهره می برد که قادر است قدرتی معادل 68 اسب بخار با گشتاور 102 نیوتن متر فراوری کند. این قدرت به ما هشدار می دهد که نباید از این هاچ بک شهری کوچک در جاده انتظار زیادی داشته باشید. البته خود فیات هم تاکید نموده که مدل 500 در فضای شهری یک خودروی ایده آل است. این یعنی در جاده ممکن است هاچ بک کوچک فیات راننده را قدری خسته کند.

قدرت فراوریی به وسیله این پیشرانه 1.2 لیتری نیز به وسیله یک گیربکس پنج سرعته دوالوژیک نیمه اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. البته در نسخه های پیشین ما شاهد یک جعبه دنده دستی بودیم که حالا تغییر نموده است.

از نظر امکانات نیز فیات 500 به شکل استاندارد از مواردی همانند هفت کیسه هوا، سنسور های پارک عقب، رینگ های آلیاژی 15 اینچی، چرخ یدکی، سیستم اطلاعات تفریح با صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی، اتو کارپلی، دسته ابزار دیجیتال 3.5 اینچی TFT، آینه های جانبی با گرمکن، چراغ های LED در روز، تهویه مطبوع دستی، فرمان با روکش چرمی، روکش پارچه ای فیات آبی، سیستم صوتی Beats با هفت بلندگو، سقف شیشه ای، برف پاک کن های شیشه ای حساس به باران، کروز کنترل، کیت تعمیر لاستیک و... برخوردار است.

فیات ادعا می نماید که مدل 500 می تواند سرعت صفر تا 100 را در 12.9 ثانیه طی کند و شما حداکثر به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. مصرف ترکیبی این خودرو نیز در هر 100 کیلومتر 4.8 لیتر است. مخزن سوخت این هاچ بک نیز 35 لیتر است.

قیمت دنیای فیات 500 و قیمت احتمالی آن در ایران

در حال حاضر فیات 500 در بازار های دنیای به قیمت 20 هزار دلار تا 25 هزار و 800 دلار فروخته می گردد که معادل 820 میلیون تومان تا یک میلیارد و 56 میلیون تومان است. البته اگر قرار باشد که پارسیان موتور این خودرو را در ایران به فروش برساند، حداقل باید 15 درصد سود وارد کنندهرا در نظر گرفت و درصدی هم به عنوان عوارض گمرک به آن اضافه نمود.

منبع: فرادید

به "همه چیز درباره فیات 500؛ هاچ بک مجذوب کننده و نو بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فیات 500؛ هاچ بک مجذوب کننده و نو بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید