چالش های ماسک با اپل ، توییتر در مسیر حذف از اپ استور

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، چالش های ایلان ماسک از زمان در دست گرفتن مدیریت توییتر انتها ندارد. در تازه ترین اتفاق، ایلان ماسک مدعی شده که اپل آنها را تهدید به حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور نموده است.

چالش های ماسک با اپل ، توییتر در مسیر حذف از اپ استور

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا و به نقل از گاردین، ماسک بعلاوه گفت که شرکت اپل تبلیغات در توییتر را متوقف نموده است و بابت این کار نیز علتی ارائه ننموده است. ماسک روز دوشنبه در یک رشته توییت از ممنوعیت احتمالی توییتر در اپ استور پرده برداری کرد.

او نوشت: اپل تهدید نموده که توییتر را از اپ استور خود حذف خواهد نمود، اما علتش را به ما نمی گوید. به نظر می رسد ماسک تأیید می نماید که تعدیل محتوای توییتر برای اپل یک مشکل است.

هشدار پیش از واقعه

حدود یک ماه پیش، رئیس سابق امنیت و اعتماد توییتر که پس از تصاحب توییتر به وسیله ماسک، کناره گیری کرد، درباره اخراج فاجعه بار این اپ از فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل هشدار داده بود. یوئل راث در نیویورک تایمز نوشت که هرگونه اخراج از این فروشگاه های اپلیکیشن، دریافت خدمات توییتر را برای میلیاردها کاربر بالقوه، سخت می نماید. دستورالعمل های اپلیکیشن اپل به این ترتیب است که برنامه ها را به علت هرگونه محتوا یا رفتاری که خارج از خطوط قرمز آنهاست، رد می نماید. در اوایل این ماه، فیل شیلر، مدیر اپ استور اپل، حساب توییتر خود را حذف کرد که بلافاصله این گمانه زنی را به وجود آورد که روابط تجاری ماسک با یک توزیع کننده اصلی اپلیکیشن توییتر در حال تیره شدن است.

شرکت ها در آن موقع گفتند که Parler، شبکه اجتماعی دست راستی که به وسیله رپر آمریکایی Ye خریداری شده بود، در سال2021 به وسیله اپل پس از به روزرسانی محتوا به وسیله اپل بازسازی شد. یک ساعت قبل از افشای تهدید اپ استور، ماسک بعلاوه ادعا کرد که اپل بیشتر تبلیغات در توییتر را متوقف نموده است. او سپس مدیرعامل اپل، تیم کوک را در این توییت تگ کرد و از او پرسید: اینجا چه خبر است. طبق گفته شرکت سنجش تبلیغاتPathmatics، اپل بین 10 تا 16نوامبر 131600دلار برای تبلیغات توییتر هزینه نموده است که این به نسبت هزینه 220800 دلاری بین 16 اکتبر تا 22 اکتبر کاهش به شمار میرود.

ماسک بعلاوه روز پنجشنبه در توییتی درباره هزینه 30درصدی که اپل از توسعه دهندگان نرم افزار برای خریدهای درون برنامه ای دریافت می نماید، توییت کرد و ماسک با انتشار یک میم نشان داد که مایل است به جای پرداخت کمیسیون، به جنگ با اپل برود.

بسیاری از شرکت های بزرگ، ازجمله جنرال موتورز و چیپوتل، هزینه های خود برای تبلیغات در توییتررا متوقف نموده اند. موضع آنها با بازنگری ناپیروز سرویس راستی آزمایی توییتر، که منجر به راه اندازی موجی از حساب های جعلی در این پلتفرم شد، تقویت شده است. هفته گذشته ماسک یک عفو عمومی برای حساب های توییتر تعلیق شده برای همواره اظهار داشت. این اقدام راه را برای بازگشت چهره هایی مانند استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ و کیتی هاپکینز، مفسر راست گرای بریتانیایی هموار کرد. ماسک قبلا حساب ترامپ را بازگردانده است، اگرچه رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان بازگشت به توییتر هنوز از آن استفاده ننموده است.

فراوری گوشی هوشمند

با توجه به اتفاقات اخیر، مالک نو توییتر ادعا نموده است شاید روزی مجبور به فراوری یک گوشی جایگزین برای اندروید و آیفون گردد. این ادعای ماسک با واکنش مثبت طرفدارانش روبه رو شد، اما فعالان حوزه فناوری نسبت به گفته او تردید زیادی دارند. ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی ایجاد نموده است. اما فراوری یک گوشی هوشمند، شاید با چالش های زیادی روبه رو باشد. او تا به امروز یک شرکت خودروسازی و یک شرکت فضایی تاسیس نموده است که نشان می دهد از عهده هرکاری برمی آید، پس ساخت گوشی همراه کار سختی برای او نیست. اما از آنجایی که هم اکنون مهم ترین سیستم عامل های موجود در بازار به اندروید و iOS ختم می گردد، ساخت یک گوشی متفاوت از این دو فضا کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد.

هم اکنون تمام برنامه های موجود در گوشی ها روی این دو پلتفرم قابل نصب است و باتوجه به این موضوع، ماسک شاید پس از توسعه یک گوشی در بازار فروش به مشکل برخورد کند. پیش از این شرکت های بزرگی همانند سامسونگ، مایکروسافت و آمازون در کوشش بودند تا انحصار اپل و گوگل را بشکنند و در این مسیر کوشش ها و هزینه های زیادی هم کردند اما در نهایت با شکست روبه رو شدند.

بیشتر بخوانید:

  • ایلان ماسک فرمان عفو عمومی صادر کرد!

حالا کار بسیار سخت تر است و برای اینکه یک پلتفرم در بازار پیروز گردد، به اپ های زیاد با توسعه دهندگان باهوشی احتیاج دارد. ایلان ماسک به راحتی می تواند یک گوشی نو بسازد، یک سیستم عامل نو مبتنی بر اندروید معرفی کند و حتی یک فروشگاه اپ توسعه دهد، اما نمی تواند به همین راحتی ها یک زیست بوم از اپ های باکیفیت و مناسب در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چالش های ماسک با اپل ، توییتر در مسیر حذف از اپ استور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های ماسک با اپل ، توییتر در مسیر حذف از اپ استور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید