چرا تولیدکننده های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، اشکالات ناشیانه به خصوص در نمایش دست ها دارند؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، تصاویر هوش مصنوعی با خروجی فوق العاده خود دنیای عکاسی را شوکه نموده اند. اما ظاهراً یک مشکل وجود دارد که مولدهای تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را مدام آزار می دهد.

چرا تولیدکننده های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، اشکالات ناشیانه به خصوص در نمایش دست ها دارند؟

مولدهای تصویر هوش مصنوعی مانند DALL-E، Midjourney و Stable Diffusion به علت اضافه کردن تعداد انگشت ها بیش از حد یا تغییر شکل انگشت های هم جوار معروفیت خوبی ندارند و گاهی نتیجه آنها کابوس بار به نظر می رسد.

مثلا وقتی از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر مهمانی به صورت واقع گرایانه استفاده می گردد، در نگاه اول همه چیز خوب است. اما پس از آنالیز دقیق تر، یک دختر می بینیم که یک دستش هشت انگشت دارد و دوربینی به دست گرفته.

اما چرا هوش مصنوعی اینقدر در رفع این مسائل عاجز است؟

یکی از سخنگویان یکی از برنامه های هوش مصنوعی می گوید: بخشی از علت فراوری بد تصویر دست ها این است که در مجموعه داده هایی که برای آموزش سینت سایزرهای تصویر استفاده می گردد، انسان ها دست خود را کمتر از صورت خود به نمایش می گذارند.

دست ها بعلاوه در تصاویر منبع بسیار کوچک تر هستند و به ندرت تصویر بزرگی از آنها به هوش های مصنوعی داده می گردد.

به گفته پروفسور پیتر بنتلی، دانشمند کامپیوتر و نویسنده در دانشگاه کالج لندن، مولدهای تصویر دوبعدی نیز برای مفهوم سازی هندسه سه بعدی دست کوشش می نمایند.

آنها ایده کلی یک دست با کف دست، انگشتان و ناخن را دارند، اما هیچ یک از این مدل ها واقعاً نمی دانند که چه می نمایند.

در آزمایش جالبی با Stable Diffusion و DALL-E از این دو برنامه خواسته شد که تصویر دو دست در هم قفل شده را فراوری نمایند. نتایج افتضاح بودند!

پروفسور هوش مصنوعی و هنر در دانشگاه فلوریدا، آملیا وینگر-بیرسکین، شرح می دهد که هوش مصنوعی در واقع نمی داند که دست چیست و کارکرد آن چیست.

برنامه هوش مصنوعی به نحوه نمایش دست ها در تصاویری که با آن ها آموزش دیده می نگرد. دست ها، در تصاویر، کاملاً ظریف هستند. آنها معمولاً چیزی را نگه می دارند. در بسیار اوقات هم آنها روی شانه فرد کناری هستند یا اینکه یک شخص دست شخص دیگری را گرفته است.

این فقط هوش مصنوعی نیست که با دست ها مشکل دارد، هنرمندان در طول زمان از ترسیم دست ها اجتناب می نموده اند ، ظاهرا به علت دشواری در تصویرسازی. در دوره رنسانس بود که هنرمندانی مانند لئوناردو داوینچی آغاز به مطالعه و طراحی دست ها کردند. مثلا داوینچی در واقع کاملاً به دست ها وسواس داشت و مطالعات بسیاری روی دست ها انجام داد.

منبع: یک پزشک

به "چرا تولیدکننده های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، اشکالات ناشیانه به خصوص در نمایش دست ها دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تولیدکننده های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، اشکالات ناشیانه به خصوص در نمایش دست ها دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید