کنترل اشیاء با قدرت فکر امکان پذیر می گردد!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، پژوهشگران چین و سنگاپور سعی دارند با ارائه یک فناوری نو، گامی برای تحقق رویای کنترل اشیاء با قدرت فکر بردارند.

کنترل اشیاء با قدرت فکر امکان پذیر می گردد!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا ، فرامواد(Metamaterials) به علت خواص فیزیکی خارالعاده ای که دارند، توجه گسترده ای را در بسیاری از زمینه ها به خود جلب نموده اند. این طرح، مفهوم تازهی از طراحی مواد مصنوعی را در اختیار پژوهشگران قرار داده و ایجاد انرژی را در مواد کاربردی پیشرفته به همراه داشته است.

فراسطح(metasurface) به عنوان همتای دوبعدی فرامواد، آزادی بی سابقه ای را در کار کردن با امواج الکترومغناطیسی فراهم می نماید.

ایسنا به نقل از میراژ نیوز گزارش داده، فراسطح های قابل برنامه ریزی (PMs) با عملنمودهای چندگانه یا قابل تغییر می توانند محقق شوند و می توان آنها را بیشتر با حسگرها ادغام کرد یا آنها را با یک نرم افزار از پیش تعریف شده راهنمایی کرد. قابلیت سازگاری همراه با حذف دخالت انسان، اندازه پاسخ را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. بنابراین، ساخت یک چارچوب کامل که بتواند فراسطوح بی سیم را در لحظه و به صورت کنترل شده درک کند، بسیار مجذوب نماینده است.

تازهترین مطالب

ساخت خودروی بدون پنجره!

استارت آپ محقق ایرانی برای تشخیص بیماری ها با استفاده از…

مهاجر هندی تبار مدیر عامل تازه توییتر شد

ویندوز 11 پاییز سال جاری عرضه می گردد

گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور شاوبو کو(Shaobo Qu) و پروفسور جیافو وانگ(Jiafu Wang) از دانشگاه مهندسی نیروی هوایی(AFEU) چین و پروفسور چنگ وی کیو (Cheng-Wei Qiu) از دانشگاه ملی سنگاپور(NUS)، نخستین گام را به سوی کنترل فکری بی سیم و از راه دور فرامواد برداشته اند.

به طور سنتی، مشارکت انسان ها معمولا برای بسیاری از اقدامات لازم است. یک انسان باید فراسطح را مستقیما با فکر خود کنترل کند. بعلاوه به خوبی ثابت شده است که مغز انسان در فرآیند تفکر، امواج مغزی فراوری می نماید.

پژوهشگران این نظریه را مطرح کردند که جمع آوری امواج مغزی و استفاده از آنها به عنوان سیگنال های کنترل نماینده فراسطوح، به کاربران امکان می دهد که فراسطوح را با فکر خود کنترل نمایند. بعلاوه، این کار اندازه پاسخ فراسطوح را بهبود می بخشد. این توسعه، گامی بزرگ به سوی ابداع فراسطوح هوشمند خواهد بود.

این گروه پژوهشی با انتقال امواج مغزی از کاربر به کنترل نماینده به صورت بی سیم و به وسیله بلوتوث، به کنترل از راه دور دست یافتند. هدف آنها استفاده از امواج مغزی کاربر برای کنترل پاسخ فراسطوح قابل برنامه ریزی بود.

نتایج آزمایش شبیه سازی شده نشان داد که امواج مغزی کاربر مستقیما نتیجه را کنترل می نمایند و اندازه کنترل آن به طور قابل توجهی بهتر است. این نشان می دهد که مدل آنها بسیار برتر از هر مدل یا محصول موجود در بازار است. طراحی این گروه پژوهشی می تواند بیشتر سفارشی سازی گردد تا دقت تجهیزات آنها بهبود یابد.

پژوهشگران امیدوارند که بتوانند این فناوری را با الگوریتم های هوشمند ترکیب نمایند و در آینده، فرآیندها را بهبود ببخشند. آنها بر این باورند که فناوری آنها می تواند به آسانی توسعه یابد و به سایر فراسطوح عملکردی یا چندعملکردی کنترل شده به وسیله فکر برسد. این فناوری ممکن است در حوزه های متنوعی مانند نظارت بر سلامت، ارتباطات 5G/6G و حسگرهای هوشمند کاربرد داشته باشد.

این پژوهش، در مجله eLight به چاپ رسید.

منبع: خبرکانادا

به "کنترل اشیاء با قدرت فکر امکان پذیر می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل اشیاء با قدرت فکر امکان پذیر می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید