یزدانی در فینال و ثبت رکوردی تاریخی، ملاقات با تیلور آمریکایی در راند پنجم

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، حسن یزدانی به ملاقات فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا در صربستان رسید.

یزدانی در فینال و ثبت رکوردی تاریخی، ملاقات با تیلور آمریکایی در راند پنجم

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی دنیا با رقابت های اوزان 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم امروز (پنج شنبه) در شهر بلگراد صربستان شروع شد که حسن یزدانی به ملاقات فینال رسید.

بر این اساس در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به فزونی دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره دنیا از اسلواکی را از پیش برداشت و به ملاقات فینال راه یافت. وی در ملاقات پایانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و دنیا از آمریکا می رود.

یزدانی با رسیدن به ملاقات پایانی مدالش را در این دوره از مسابقات قطعی کرد و بدین ترتیب به ششمین مدال دنیای خود رسید تا نخستین کشتی گیران ایرانی باشد که صاحب 8 مدال دنیا و المپیک شده است.

غلامرضا تختی در سال 1341 به مدال نقره دنیا رسید و هیچ کس فکر نمی کرد که رکورد 7 مدال دنیای و المپیک او تا 60 سال بعد نیز همچنان پابرجا باشد. نخستین کسی که توانست با این رکورد برابری کند، ژنرال 7 مداله کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان بود که او هم نتوانست از این رکورد عبور کند.

حسن یزدانی قهرمان و نایب قهرمان المپیک که 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز دنیا را در کارنامه دارد در ملاقات فینال به مصاف دیوید تیلور رقیب دیرینه خود خواهد رفت و باید دید این بار کدام کشتی گیر پیروز میدان خواهد شد.

حسن یزدانی و تیلور تا به امروز چهار بار به مصاف هم رفتند که کشتی گیر آمریکایی 3 بار پیروز میدان بوده اما در فینال رقابت های دنیای سال گذشته مغلوب یزدانی شده است.

وبلاگ سفر به کانادا ورزشی کشتی و رزمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "یزدانی در فینال و ثبت رکوردی تاریخی، ملاقات با تیلور آمریکایی در راند پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدانی در فینال و ثبت رکوردی تاریخی، ملاقات با تیلور آمریکایی در راند پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید