14 ایده عالی برای تزئین تراس خانه و استفاده لذت بخش از آن

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در حال حاضر بیشتر خانه ها تراس دارند و مجذوب کننده ترین بخش هر آپارتمان محسوب می شوند. این مکان کوچک می تواند جایی برای استراحت عصرگاهی، بعد از پشت سر گذاشتن یک روز سخت باشد یا به جایی برای آغاز روز با یک فنجان قهوه یا چای و خواندن کتاب مورد علاقه تبدیل گردد. اهمیت چیدمان بهینه بالکن کمتر از اهمیت دکوراسیون داخلی خانه نیست. بنابراین باید با صرف وقت و چند ترفند خلاقانه، شرایط آن را سر و سامان دهیم.

14 ایده عالی برای تزئین تراس خانه و استفاده لذت بخش از آن

با گرم شدن هوا، بدون شک همه ما مشتاق وقت گذرانی در فضای آزاد تراس هستیم. بنابراین باید با ایده های مختلف، این قسمت از خانه را تزئین کنیم. در این مطلب از وبلاگ سفر به کانادا مگ ایده های مجذوب نمایندهی برایتان آورده ایم تا فضای بالکن را با سبک وسیاق تازه تزئین کنیم.

1. استفاده از میز و جایگاه در تراس

برای لذت بردن از قهوه صبحگاهی در بالکن خود به یک میز کوچک دو نفره و جایگاه احتیاج دارید. بهتر است از میز و جایگاه تاشو بهره ببرید تا در صورت لزوم بتوانید آن ها را جمع کنید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. در تراس های کوچک معمولاً بیشتر از دو تا سه جایگاه جا نمی گردد، اما این بدان معنی نیست که تراس های کوچک را نمی توان به فضایی دلپذیر تبدیل کرد. راز زیبایی تراس در توجه به جزئیات است. بعلاوه باید از وسایلی در تراس بهره ببرید که سبب ایجاد فضایی مناسب و دلپذیر به سبک شما خواهند شد. اگر فضای بالکن شما عظیم است، می توانید به جای جایگاه از نیمکت های چوبی بهره ببرید و چیدمان مجذوب نماینده تری داشته باشید.

2. خود را با گل و گیاه احاطه کنید

گیاهان حس طراوت به فضای خانه می بخشند و سبب انتشار و انرژی مثبت می شوند. به همین علت گیاهان یک انتخاب عالی برای دکوراسیون اتاق و بعلاوه تراس هستند. در فضای تراس ممکن است جایی برای میز یا حتی جایگاه نداشته باشید، اما همواره فضایی برای گل ها وجود دارد. حتماً نرده ها را با گلدان های مخصوص تزئین کنید تا گل و گیاه، نمای بالکن را دلنشین تر نمایند و به مجذوب نمایندهیت خانه شما بیفزاید. هنگام انتخاب گلدان، سراغ گلدان پلاستیکی نروید، زیرا ریشه گیاهان در این گلدان ها کمتر قابلیت تنفس دارند.

3. از آویز گلدان بهره ببرید

اگر فضای زیادی در بالکن ندارید، آن را با زیباترین وسایلی که می توانید پر کنید. البته نباید فضا را بیش از حد شلوغ کنید. بنابراین اگر فضای کافی ندارید، می توانید با یاری آویزهای گلدان، گیاهان را آویزان کنید. استفاده از یک قالیچه کوچک یا موکت برای پوشاندن کف تراس کوچک ایده خوبی است تا بتوانید فضایی عالی برای نشستن و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه داشته باشید و جایی برای خواندن کتاب تازه در فضای آزاد برای خودتان فراهم کنید.

4. زیبایی بیشتر فضای بالکن با استفاده از نور مناسب

با استفاده از خلاقیت خودتان، با یاری انواع شمع و توزیع مناسب آن ها در فضای تراس، نور کافی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای را در تاریکی شب فراهم کنید. شمع ها فضایی رمانتیک خلق می نمایند. بعلاوه استفاده از یک لوستر فلزی زیبا با طرحی خاص و خلاقانه، راهی عالی برای جلوه فضای بالکن است.

5. استفاده از کوسن و بالش

اگر تمایلی ندارید که برای فضای خارج خانه هزینه ای بابت خرید میز و جایگاه پرداخت کنید، بهتر است که سراغ بالش و کوسن بروید. بعلاوه کسانی که در خانه اجاره ای ساکن هستند هم بهتر است سراغ خرید میز و جایگاه برای تراس نروند، زیرا ممکن است که در خانه بعدی خبری از بالکن نباشد! استفاده از چند کوسن رنگارنگ در کف تراس، فضایی زیبا و راحت برایتان خلق می نماید و جای خالی میز و جایگاه را پر می نماید.

6. قالیچه یا زیرانداز پهن کنید

به لوازمی که برای چیدمان بالکن خانه احتیاج دارید، یک قالیچه یا زیرانداز و موکت هم اضافه کنید. برای زیباتر شدن و جلوه بیشتر بالکن و بعلاوه استفاده بهینه از فضا، کف تراس را با قالیچه، موکت یا زیرانداز بپوشانید.

7. از صفحه خالی دیوار تراس بهره ببرید

از دیوار تراس هم برای زیباتر کردن طراحی بهره ببرید. نصب جعبه های گل و گیاه یا استفاده از تابلوها و اکسسوری های هنری قابل اتصال به دیوار، این قسمت از ساختمان را به فضای داخلی آپارتمان شبیه می نماید و حس خوبی به ساکنان مننتقل خواهد نمود. یادتان باشد که آثار هنری استفاده شده در بالکن، باید در در برابر آب و هوا مقاوم باشند.

8. نرده ها را رنگ بزنید

رنگ آمیزی ظریف و دقیق نرده، یکی دیگر از راه های زیباتر شدن تراس است. رنگی معقولانه برای نرده های تراس انتخاب کنید؛ رنگی که با محیط اطراف ترکیب گردد و مانع جلوه رنگ های طبیعت و گل و گیاه داخل تراس نگردد. به اسم مثال سبز پاستلی انتخاب خوبی است. چشم در یک لحظه متوجه این رنگ می گردد، اما مانع تمرکز فکر بر تماشای رنگ ولعاب چشم انداز ها نمی گردد.

9. استفاده از جایگاه تابی در تراس

ممکن است در شهر ساکن باشید، اما علتی وجود ندارد که بالکن خانه شما به سبک مقصدهای توریستی گذران تعطیلات چیدمان نگردد. بنابراین اگر بالکن خانه به مقدار کافی عظیم است، به جای مبلمان کلاسیک باغی، چند جایگاه برای مطالعه و آفتاب گرفتن انتخاب کنید. سپس برای چرت زدن در هوای آزاد، جایگاه تابی را از قلم نیاندازید تا بتوانید آرامش دلچسبی را تجربه کنید.

10. حریم خصوصی خودتان را حفظ کنید

اگر بالکن شما در مقابل خانه همسایه قرار گرفته است، برای حفظ حریم خود می توانید از گیاهان بلندی مثل بامبو بهره ببرید و از سایه برگ های آن به اسم دیواری طبیعی برای حفظ حریم شخصی یاری بگیرید.

11. از سایه بان بهره ببرید

سعی کنید که از فضای بالکن در هر شرایط آب وهوایی لذت ببرید. به همین علت نصب یک سایه بان، به شما این امکان را می دهد که از روزهای داغ تابستانی یا روزهای بارانی پاییزی هم حسابی لذت ببرید. بعلاوه با یاری سایه بان می توانید از لوازم داخل بالکن در مقابل باران و تابش نور خورشید محافظت کنید. سراغ سایه بان هایی با طرح کلاسیک راه راه بروید یا از رنگ و طرح های جسورانه ای انتخاب کنید که فضای بالکن چشمگیر و زیبا به نظر برسد.

12. تراسی مدرن با نرده های شیشه ای

یکی از ترفندها برای تغییر اساسی تراس، استفاده از حفاظ شیشه ای به جای نرده های محکم فلزی است. نرده های شیشه ای باعث می شوند که بالکن خانه شما مستقیم به آسمان وصل گردد و طراحی آن علاوه بر زیبایی، ظرافت بیشتری پیدا کند. بنابراین اگر خانه شما مدرن است، استفاده این حفاظ های شیشه، البته به شرط کیفیت و ایمنی بالا در ساخت، تغییر مجذوب نمایندهی را در دکوراسیون تراس خانه ایجاد خواهد نمود.

13. استفاده از درهای شیشه ای

یکی دیگر از پیشنهادهای مهیج برای مجذوب نمایندهیت بیشتر تراس در اتاق، استفاده از درهای فولادی تمام شیشه از کف تا سقف است. این درهای شیشه ای به بالکن سبکی مینیمالیستی می بخشند. این درها را انتخاب کنید تا درست در لحظه ای که پشت میز کارتان نشسته اید، با تماشای چشم انداز روبه رو، احساس کنید که در فضای بیرون مشغول به کار هستید.

14. تبدیل تراس به اتاق ناهارخوری

از بالکن خانه به اسم اتاق ناهارخوری در فضای باز بهره ببرید. سایه بانی نصب کنید و سبکی خاص به وجود آورید. یک سایه بان راه راه خوش رنگ مثل رنگ زرد روشن در بالای میز و جایگاه به بالکن اضافه کنید. بعلاوه از دیگر اکسسوری ها برای خلق ترکیب رنگ زیبا با این سایه بان یاری بگیرید. به اسم مثل قرار دادن گلدان های آبی یا قرمز روی میز، ترکیب رنگ مجذوب نمایندهی با سایه بان زرد روشن به وجود می آورد.

در آخر

اگر به مقدار کافی خوش شانس هستید که در نقشه آپارتمان خود، بخشی به اسم تراس گنجانده شده باشد، حتماً به برترین شکل ممکن از آن بهره ببرید. از قلم نیاندازید که بالکن نقش انباری خانه را ندارد و با وجود آنکه در فضای آزاد واقع شده است، همچنان بخشی از خانه محسوب می گردد. بنابراین باید به طراحی و زیباسازی آن هم اهمیت دهید. سعی کنید زمان های قابل توجهی را در فضای آزاد تراس بگذرانید و با یک چیدمان هوشمندانه و متناسب با متراژ بالکن، از حضور در این بخش از خانه حسابی لذت ببرید. از قلم نیاندازید که کوچک بودن تراس نباید مانع اهمیت شما به چیدمان آن گردد. بلکه تنها باید دکوراسیونی منطقی و بهینه برای آن در نظر بگیرید.

منابع: housebeautiful, architecturaldigest, beautyharmonylife

منبع: دیجیکالا مگ

به "14 ایده عالی برای تزئین تراس خانه و استفاده لذت بخش از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 ایده عالی برای تزئین تراس خانه و استفاده لذت بخش از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید