درباره هتل فرودگاهی چه میدانید؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، هتل فرودگاهی زیر مجموعه ای از اقامتگاه ها محسوب می گردد که با ارائه خدماتی متفاوت، سعی در ایجاد آرامش پیش از پرواز برای مسافران دارد. این هتل ها برای همه قابل استفاده هستند و مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده و یا با تاخیر انجام می گردد، به راحتی می توانند از خدمات آنها بهره مند گردند. ناگفته نماند که نام هتل های فرودگاهی به معنای وجود این هتل در کنار ترمینال فرودگاه نیست. بلکه با اندک فاصله ای از فرودگاه قرار گرفته و شما بعد از تهیه بلیط هواپیما می توانید از خدمات این اقامتگاه ها بهره ببرید.

درباره هتل فرودگاهی چه میدانید؟

هتل فرودگاهی

هتل های فرودگاهی برای مسافران داخل فرودگاه، گزینه ای بسیار مطلوب به حساب می آیند. اما اگر به عنوان یک جهانگرد قصد داشته باشید که از این هتل ها بهره ببرید ممکن است کمی برای شما سخت باشد. علت آن نیز این امر است که یک هتل فرودگاهی درست همچون فرودگاه از مرکز شهر فاصله زیادی دارد و جهانگردان امکان دسترسی به مراکز تفریحی و توریستی داخل شهر را نخواهند داشت. در کنار تمام این موارد از قلم نیاندازید اقامت طولانی مدت در هتل های فرودگاهی به علت صدای رفت و آمد هواپیماها کمی اذیت نماینده است.

اولین مزیت یک هتل فرودگاهی این است که هم برای مسافران و هم برای کارکنان فرودگاه محسوب قابل استفاده خواهد بود. کارکنان نیز مانند مسافران می توانند به راحتی در این فضای پر از آرامش استراحت نموده و انرژی از دست رفته خود را بازیابی نمایند. بعلاوه این هتل های فرودگاهی به علت نزدیکی به فرودگاه زمان تاخیر مسافران را به حداقل می رسانند و آنها با صرف کمترین زمان و سر وقت، به پرواز خود خواهند رسید.

بعلاوه این هتل ها امکانات بسیار خوبی نیز دارند. شاید تصور کنید که در سطح بالایی قرار نگرفته اند، اما با کیفیت هتل های 5 ستاره درون شهر به مسافران خدمت رسانی می نمایند. ناگفته نماند که هزینه این هتل ها کمتر بوده، شما درگیر ترافیک و شلوغی نمی شوید و در زمان معین بدون هیچ عجله ای در فرودگاه حاضر هستید. در ادامه برترین هتل های فرودگاهی جهان را با هم مرور خواهیم کرد.

دبی، هتل فرودگاهی دبی

این هتل که در ترمینال 3 فرودگاه زیبا و بین المللی دبی واقع شده است، یکی از هتل های لوکس فرودگاهی محسوب می گردد که با امکانات مدرن خود شما را شگفت زده می نماید. حتی یک توقف بین راهی کوتاه نیز می تواند بهانه موجهی برای یک اقامت شبانه در این هتل فرودگاهی باشد. همه 350 سوئیت هتل بشدت لوکس و مدرن بوده و حتی در بعضی از آنها شما با جایگاه ماساژ نیز غافلگیر می شوید. اتاق های مهمان به محض ورود مسافر با شکلات، شیرینی، نوشیدنی و یک سبد بزرگ میوه تزیین می شوند. در کنار این امکانات 1 سالن ورزشی فعال 24 ساعته، وان آب گرم، اتاق سونا و بخار و 2 استخر شنای سرپوشیده نیز برای مسافران و مراجعین در نظر گرفته شده اند.

سنگاپور، فرودگاه چانگی، کرون پلازا

فرودگاه مجلل و بسیار لوکس چانگی به قدری زیبا و منحصر به فرد است که تصورش نیز ممکن نیست. هتل فرودگاهی کرون پلازا درست در ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی شهر سنگاپور قرار گرفته و با سونا، سالن ورزشی و چندین رستوران و یک محوطه بسیار بزرگ و دیدنی، با باغ هایی به سبک جنگل های بارانی انبوه، میزبان مسافران این فرودگاه است. اتاق ها همگی مدرن و تجهیز شده با آخرین تکنولوژی روز هستند و ابزار های لازم برای امکان تماس های سریع و بین المللی، پرینتر وایرلس، شارژ های تایپ C و مبلمان اِرگونومیک، همگی از جمله امکانات معین شده برای این هتل هستند.

اگر به علت اختلاف ساعت در پرواز های خود دچار جِت لگ شدید می توانید در اتاق های لوکس این هتل استراحت کنید یا از سونا استفاده نموده و آرامش از دست رفته را بازیابید. از دیگر قسمت های مستقر در این هتل فرودگاهی می توان به باغ های پر از پروانه اشاره نمود که با هدف ایجاد آرامش و استراحت برای مسافران طراحی و اجرا شده اند. بعلاوه بد نیست بدانید که این هتل در فرودگاه سنگاپور برای سومین سال از سوی اِسکای ترکس در دسته برترین هتل و اقامتگاه فرودگاهی جهان معرفی شده و قرار گرفته است.

دالاس، فرودگاه فورت ورث، هتل گراند هیات

سفر کردن در ساعات اولیه صبح اصلا کار آسانی نیست. اما شما با اقامت در هتل فرودگاهی گراند هیات دالاس که در ترمینال D از فرودگاه فورت ورث واقع شده است، به راحتی می توانید سفر زود هنگام خود را خاص کنید. این هتل در کنار تامین راحتی، آرامش و آسایش شما با 298 اتاق و امکانات و تجهیزات مدرن، پذیرای مسافران خواهد بود. هتل گراند پالاس را در سال 2011 میلادی و با هزینه ای بالغ بر 13 میلیون دلار نوسازی کردند.

یکی از مجذوب کنندهیت های این هتل وجود آثار هنری در فضای داخلی آن است. در رستوران ها شما با غذاهای لذیذ بین المللی و مدیترانه ای و در کافه با انواع کیک ها و نوشیدنی ها در کنار سوشی لذیذ و اصیل روبرو هستید. از دیگر امکانات موجود در این هتل فرودگاهی می توان به سرویس های بهداشتی مدرن و مجهز، سالن ورزشی 24 ساعته، استخر تجهیز شده به سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن و غیره اشاره نمود.

هنگ کنگ، فرودگاه هنگ کنگ، هتل رِگال

هتل رگال هنگ کنگ به واسطه یک پل سرپوشیده به فرودگاه هنگ کنگ متصل شده است. پل سرپوشیده ای که دما در آن قابلیت تنظیم دارد. این تنها هتل در جهان محسوب می گردد که دسترسی مستقیم فرودگاهی دارد. در این هتل 1171 اتاق لوکس و مجهز با پنجره های ضد صدا در نظر گرفته شده اند که نمای مستقیم آنها باند های فرود و سایت فرودگاه است. مسافرانی که به آرامش نیاز دارند می توانند سوئیت های مدرن این هتل را رزرو نمایند.

بعلاوه از جمله امکانات این هتل فرودگاهی می توان به سوئیت های سونا به سبک طراحی تایلندی و سوئیت های شامل وان آب گرم و تخت ماساژ اشاره نمود. این امکانات بدون شک منبع آرامش عظیمی برای مسافران خواهند بود. در این هتل 6 رستوران نیز وجود دارد که با غذاهای محلی و سنتی مردم شانگهای و چین در کنار غذاهای حلال، گرسنگی شما را برطرف می نمایند.

لندن، فرودگاه هیثرو، هتل سافیتِل

هتل فرودگاهی لندن که در نزدیکی ترمینال 5 فرودگاه هیثرو قرار گرفته است، امکانات مجذوب کنندهی مانند یک لابی تمام سنگی از سنگ زیبای مرمر، باغ های مدیتیشن یا ذِن، مجسمه هایی با سبک و تزئینات انتزاعی، فواره های متعدد آب و غیره دارد که بیشتر شبیه به یک هتل شهری بسیار لوکس است تا یک هتل مستقر در فرودگاه لندن ! در این هتل 605 اتاق با تخت خواب های باشکوه و ملحفه هایی سفید از جنس پنبه اعلای مصری و بالش های متعدد و متنوع، برای مسافران در نظر گرفته شده اند.

بعلاوه سرویس های بهداشتی با دوش ها و امکانات بی نظیر در انتظار مسافران مراجعه نماینده به هتل هستند. از جمله شگفتی های هتل سافیتل می توان به سونای آن است که با یک اتاق بخار برای رایحه درمانی یا آروماتراپی و سوییتی برای آب درمانی، آرامش از دست رفته شما را باز می گرداند. از قلم نیاندازید که در این هتل فرودگاهی حتماً به کافه نیز سر بزنید و با نوشیدنی های خوش طعم و معطر آن، از خود پذیرایی کنید.

فرانکفورت، فرودگاه فرانکفورت، هتل هیلتون

ساختمان هتل فرودگاهی در فرودگاه فرانکفورت، ساختمان شیشه ای و 9 طبقه ای است که درست در بالای یک ایستگاه قطار مستقر شده و فضایی بیشتر از یک مکان استراحت و آرامش را خلق نموده است. در این هتل مسافران به راحتی می توانند از ترمینال به لابی رفته و با رزرو اتاق، خود را به یک آرامشِ محض دعوت نمایند. لابی هتل ترکیبی از فلز و شیشه است که فضای متفاوتی به واسطه روشنایی روز و تاریکی شب را خلق نموده است.

هتل هیلتون از محبوب ترین مکان های آلمان برای دیدار های مجذوب کننده کاری محسوب می گردد. در این ارتباط شما با یک اتاق کنفرانس مجهز و مرکز بسیار پیشرفته تجاری نیز رو به رو هستید. انجام شب کاری پشت میز های بزرگ اتاق های این هتل در سایه ملحفه های تمیز و سفید، پرده های رنگارنگ و پنجره های ضد صدا، بی نظیر است. ناگفته نماند که تمام 249 اتاق موجود در این هتل تخت های مجهز و راحتی دارند که آرامش شما را تکمیل می نمایند.

استکهلم، فرودگاه استکهلم، هتل جامبو اِستِی

شاید تصورش نیز برای شما ممکن نباشد که هتل فرودگاهی استکهلم با نام هتل جامبو، در اصل یک بویینگ از رده خارج 747 است که متعلق به خطوط هوایی سنگاپور بوده و در سال 1976 ساخته شده است. این هتل یکی از عجیب ترین هتل های فرودگاهی جهان محسوب می گردد. زمانی که به این هتل وارد می شوید خود را در دهه 70 میلادی می بینید که تمامی دیوار های فضای هتل با پارچه های مجلل پوشیده شده و مکانی وهم آلود را خلق نموده اند.

چراغ ها یکدست بوده و جایگاه ها رنگارنگ هستند و تجربه ای بی نظیر برای شما محسوب می شوند. برترین سوئیت این هتل متفاوت، مجهز به حمام خصوصی است و نمای کامل و 270 درجه ای با صد ها دکمه بر روی یک پنل، به سمت باند فرودگاه استکهلم دارد. در قسمت فوقانی این هتل فرودگاهی نیز یک کافه قرار گرفته که معماری داخلی آن به سبک دهه 1970 میلادی بوده و شما را به صرف غذا، قهوه و کلوچه های خوشرنگ و خوش طعم دعوت می نماید.

بانکوک، فرودگاه سووارنابومی، هتل نُوُتِل

یک لابی باشکوه، سونا و 5 رستوران در کنار خدمات و امکاناتی بی نظیر، همگی در هتل فرودگاهی نُوُتِل شما را به یک اقامت فراموش نشدنی و آرامشِ وصف نشدنی دعوت می نمایند. این هتل که مانند هتل های 5 ستاره شهر، پررنگ و درخشان است با اتاق ها و سوئیت های بسیار لوکس در کنار پارچه های ابریشمین و رنگارنگ، جلوه ای خاص از هنر معاصر ملت تایلند را به نمایش می گذارد. در فضای بیرونی اتاق ها شما با یک باغ گرمسیری و یک استخر شنا روبرو هستید. بعلاوه در میانه باغ، کافه ای برای سرو نوشیدنی های خوش طعم و تازه تعبیه شده است.

پاریس، فرودگاه شارل دوگل، هتل سیتیزن اِم

هتل فرودگاهی شارل دوگل پاریس با نام هتل سیتیزن اِم، بشدت مجلل است، اما شما را مجبور به قبول خرج اضافه نمی نماید. اتاق خواب ها به قدری رویایی و زیبا هستند که پاتوقی دائمی برای اینفلوئنسرهای حاضر در شبکه های اجتماعی محسوب می شوند. اتاق هایی کوچک با سبک زیبایی شناختی مدرن و البته مینیمافهرستی که زرق و برق آنها چشم ها را به خود خیره می نماید. پنجره ها دیوار به دیوار بوده و تخت خواب ها بزرگ و راحت هستند که در کنار سیستم نورپردازی مدرن و لمسی با کنترل های مجهز، امکان دیدن کردن فیلم های روز جهان را برای شما فراهم می نمایند.

در این هتل کتابخانه ای وجود دارد که در آن نسخه های بی نظیر کتاب های طراحی دیده می گردد. این کتاب ها به وسیله یک کتابفروش هلندی به این هتل هدیه داده شده اند. در آشپزخانه منوی باز وجود دارد که در کنار نان های کروسان گرم و تازه، ساندویچ های خوشمزه، سالاد های رنگارنگ و سوپ های بشدت خوش طعم، قرار است لحظات بی نظیری را برای شما خلق نمایند. این هتل در سایر قسمت ها بگونه ای طراحی شده که فضای دنج و امن خانه را برایتان تداعی کند. اتاق نشیمن بزرگ است و مبلمان به روز و مدرنی دارد.. آشپزخانه این هتل به صورت 24 ساعته فعال بوده و مجموعه های هنری و مجذوب کننده متعدد در قفسه های کتابخانه، سعی دارند تا شما را با فضایی دلنشین به گرمای منزل شخصی تان روبرو نمایند.

مونیخ، فرودگاه مونیخ، هتل هیلتون

آخرین هتل فرودگاهی که در این فهرست واقع شده است و از جمله مجلل ترین و زیباترین هتل های فرودگاهی محسوب می گردد، هتل هیلتون در فرودگاه شهر مونیخ است. این هتل که بین ترمینال های 1 و 2 فرودگاه قرار گرفته تجربه یک شب فراموش نشدنی را برای شما خواهد داشت. فرودگاه مونیخ یک فرودگاه پرتردد و شلوغ است، ولی ما به شما قول میدهم که با یک شب استراحت در هتل هیلتون این فرودگاه، عاشق آن خواهید شد.

اتاق ها با سبک دکوراسیون داخلی آرت دِکو ساخته شده اند. همگی پنجره های ضد صدا دارند و پرده های ضخیم و رنگارنگ در کنار تخت خواب های فاخر و شیک، آرامش عجیبی را به شما القا می نمایند. بعلاوه در کنار یک استراحت لذت بخش شما می توانید از وان آب گرم، استخر سرپوشیده تجهیز شده به سیستم سرمایشی و گرمایشی، سونا و یک باشگاه ورزشی 24 ساعته نیز بهره ببرید. اما به تعبیر بعضی از مسافران برترین قسمت این هتل، کافی شاپ قرار گرفته در لابی آن است که با نوشیدنی های خوشرنگ و فوق العاده و درختان نخل بسیار مرتفع و 60 پایی، از شما پذیرایی می نماید.

جهانی متفاوت هتل های فرودگاهی

در این مطلب کوشش کردیم تا هتل های فرودگاهی لوکس و معتبر جهان را به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید یک هتل فرودگاهی نه تنها برای مسافران که برای کارمندان و خدمه پرواز نیز مفید بوده و مکانی آرامش بخش برای تمام مراجعین فرودگاه محسوب می گردد. این هتل ها چندان برای همه آشنا نیستند اما اگر تاخیر در پرواز داشتید یا با پرواز شما توقف داشت، توصیه می کنیم به این هتل ها مراجعه نموده و پیش از پرواز به خوبی استراحت کنید.

منبع: الی گشت

به "درباره هتل فرودگاهی چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره هتل فرودگاهی چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید