آغاز سامان دهی بافت تاریخی دهدشت

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز سامان دهی بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: هم اکنون در بخش هایی از این بافت تاریخی از جمله کاروانسرا، اقدامات مرمتی در حال انجام است.

آغاز سامان دهی بافت تاریخی دهدشت

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی شامگاه شنبه 27 اردیبهشت ماه 99 در نشست خبری به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، گفت: برگزاری کارگاه بازسازی آثار تاریخی، تجلیل از فعالان حوزه میراث فرهنگی، نشست انجمن های میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاه موزه های خصوصی استان از مهم ترین برنامه های این هفته است.

او از افزایش 10 درصدی بازدید از موزه یاسوج در سال 98 در مقایسه با سال 97 خبر داد و اضافه نمود: این افزایش در حالی رخ داد که در اسفندماه سال 98 به علت بیماری کرونا، موزه تعطیل بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز احداث یک موزه خصوصی در گچساران خبر داد و گفت: همچنین زمینی به وسعت 12 هزار مترمربع برای ایجاد موزه نفت در گچساران اختصاص یافته که هم اکنون کارهای مطالعاتی این پروژه در حال انجام است و به محض اتمام کارهای مطالعاتی، کلنگ زنی انجام می شود.

او ساماندهی بافت تاریخی دهدشت را از مهم ترین دغدغه های اداره کل استان دانست و گفت: هم اکنون در بخش هایی از این بافت، اقدامات بازسازیی در حال انجام است.

صفایی گفت: پروژه ساماندهی بافت تاریخی دهدشت ردیف اعتباری ملی دارد و تا به امروز حدود شش میلیارد ریال اعتبار ملی به این پروژه تخصیص یافته است.

او محصور کردن، نصب برج نوری و بازسازی های اضطراری را از مهم ترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت گفت.

منبع: میراث آریا

به "آغاز سامان دهی بافت تاریخی دهدشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سامان دهی بافت تاریخی دهدشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید