افتتاح 23 خانه هلال در همدان

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرنگاران/همدان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از افتتاح 23 خانه هلال در هفته هلال احمر در سطح استان اطلاع داد و گفت: در هفته هلال احمر 23 خانه هلال در استان همدان افتتاح خواهد شد.

افتتاح 23 خانه هلال در همدان

علی سنجربگی شنبه 18 اردیبهشت در جمع وبلاگ سفر به کانادا به مناسبت 99 سالگی جمعیت هلال احمر ایران، اظهار کرد: در سال گذشته سهمیه استان همدان ایجاد 110 خانه هلال بود که خوشبختانه توانستیم 151 خانه هلال در استان ایجاد کنیم و امسال نیز به مناسبت هفته هلال احمر 23 خانه هلال در استان به بهره برداری خواهد رسید که با این تعداد کل خانه های هلال استان به 174 خانه می رسد.

وی با اشاره به اینکه در امسال به 200 بیمار کرونایی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز اهداء شده است، توضیح داد: برنامه داریم در امسال 12 دستگاه اکسیژن ساز برای بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر استان تهیه کنیم که با خرید این تعداد بیش از 20 دستگاه اکسیژن ساز خواهیم داشت.

کاهش امداد جاده ای با شیوع کرونا

سنجربگی با بیان اینکه در امسال 60 مأموریت امدادونجات توسط هلال احمر استان اجرا شده است، از کاهش امدادرسانی جاده ای اطلاع داد و اضافه کرد: در استان همدان 13 پایگاه امداد جاده ای وجود دارد که امسال به علت شیوع کرونا و کاهش تردد در جاده ها میزان سوانح جاده ای به طور چشمگیری کاهش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به آموزش 20 هزار نفری هلال احمر به داوطلبان، گفت: در امسال 20 هزار نفر از آموزش های همگانی، عمومی و تخصصی هلال احمر بهره مند شدند که تا انتها سال به 120 هزار نفر خواهیم رساند.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه جمعیت هلال احمر استان، توضیح داد: این درمانگاه از سال گذشته فعال شده و در بخش های چشم پزشکی، طب فیزیکی، دندانپزشکی و عمومی خدماتی ارائه می دهد.

سنجربگی با تأکید بر اینکه هدف درمانگاه هلال احمر ارائه خدمات سلامت بوده و انتفاعی نیست، بیان نمود: در درمانگاه هلال احمر دو سوم ویزیت بخش خصوصی اخذ می گردد.

این مقام مسئول از توزیع 2000 بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان اطلاع داد و گفت: در ایام ماه رمضان 2000 بسته معیشتی، 25 تن سیب زمینی و پیاز، 300 بسته افطاری، 300 بسته گوشت قرمز و 2000 ماسک در بین نیازمندان توزیع شده است.

تهیه طرح اسکان اضطراری همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در بخش دیگری از تهیه طرح اسکان اضطراری استان اطلاع داد و یادآور شد: یکی از چالش های حوادث و سوانح بحث اسکان اضطراری است که این طرح در سال گذشته کلید خورد و طرح اسکن اضطراری استان همدان تهیه شد.

سنجربگی با بیان اینکه تکمیل و انتها طرح اسکان اضطراری استان همدان از برنامه های عملیاتی سال 1400 خواهدبود، ادامه داد: در حال حاضر 80 درصد این طرح تهیه شده و طرح اسکان اضطراری هشت شهرستان تکمیل و به ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 520 مأموریت امدادی توسط جمعیت هلال احمر استان اجرا شده است، گفت: در سطح کشور 27 هزار مأموریت امدادی انجام گرفته که استان همدان با انجام 520 مأموریت، دو درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سال گذشته 80 هزار نفر از آحاد جامعه از آموزش های هلال احمر بهره مند شدند، بیان نمود: 538 برنامه داوطلبانه در استان انجام گرفته که 7553 نفرروز کارداوطلبی اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به دریافت تندیس ملی فداکاری توسط یکی از اعضای هلال احمر استان اشاره و تأکید کرد: در حوزه امور جوانان جمعیت هلال احمر 700 برنامه اجرا شده که 32 هزار نفرروز عضو جوان در این برنامه ها مشارکت داشتند.

سنجربگی از اخذ کد HIX برای داروخانه هلال احمر استان اطلاع داد و گفت: در بخش توانبخشی 789 نفر از مددجویان تحت پوشش قرار گرفته و 559 نفر خدمات فیزیوتراپی و 6432 نفر خدمات درمانگاهی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح 23 خانه هلال در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 23 خانه هلال در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید