هزینه های سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، وان شهر بسیار کوچک در ترکیه است، که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته است. این شهر دارای قدمت تاریخی طولانی بوده و برای کسانی که عاشق گربه هستند می تواند برترین شهر باشد، زیرا شهر وان در ترکیه محل زندگی گربه هایی سفید با یک چشم آبی و یک چشم زرد است. با توجه به نزدیکی این شهر به مرز ایران و ترکیه ایرانیان زیادی سالانه تصمیم به سفر به شهر وان را در فکر دارند، بعلاوه هزینه های زندگی هم در این شهر به نسبت پایین است، اما قبل از سفر احتیاج است تا اطلاعاتی درباره هزینه های غذا، هتل و حمل و نقل که باید در شهر وان بپردازید، بدانید تا بتوانید بودجه مورد احتیاج برای سفرتان را برنامه ریزی کنید، از همین رو خبرنگاران اقدام به جمع آوری هزینه های سفر به وان کرده است؛ با ما در سفر به این شهر ترکیه ای همراه باشید.

هزینه های سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟

مدارک و هزینه های قبل از سفر به شهر وان ترکیه

با توجه به توافق هایی که بین دولت های ایران و ترکیه اجرا شده است، شهفرایندان ایرانی از قانون دریافت ویزا معاف بوده و می توانند تا 90 روز تمام (سه ماه) بدون ویزا در خاک این کشور حضور داشته باشند. پس تنها احتیاج است که با خرید بلیط هواپیما ترکیه، خود را به شهر وان ترکیه برسانید و از زیبایی های این شهر لذت ببرید.

البته باید خاطر نشان کرد که در هنگام ورود به این کشور گذرنامه فرد باید حداقل دارای شش ماه اعتبار بوده و مهر ورود در یکی از پایانه های مرزی (زمینی یا هوایی) در آن ثبت شود.

نکته: البته باید این موضوع را بدانید که در طول این 90 روز شما نمی توانید به فعالیت های اجتماعی نظیر کار، تجارت و تحصیل بپردازید.

جهت صدور ویزای ترکیه می توانید به صورت الکترونیکی به وسیله وب سایت www.evisa.gov.tr برای تمام متقاضیان فراهم آورده شده است.

آدرس سفارت ترکیه در ایران

آدرس: تهران، خیابان فردوسی، پلاک 337 / صندوق پستی: 11365-8758

تلفن: 35951100 (021)، نمابر: 33117928

وب سایت: tehran.emb.mfa.gov.tr

هزینه دریافت ویزای ترکیه

رایگان

واحد پول ترکیه

واحد پول کشور ترکیه، لیر است، و با نماد اختصاری (₺) نشان داده می شود. قیمت هر لیر در تاریخ 8 اسفند 96، 1200 تومان است. اسکناس های رایح در این 5 لیر (قهوه ای و بنفش)، 10 لیر (قرمز)، 20 لیر (سبز)، 50 لیر (نارنجی)، 100 لیر (آبی) و 200 لیر (بنفش) و سکه هایی چون 1، 5، 10، 25، 50 و 100 کروش هستند.

برای خرید لیر از دو طریق می توانید اقدام کنید:

در ایران دلار خریداری کنید و به ترکیه بروید و در صرافی های این کشور پول هایتان را به لیر تبدیل کنید.

از صرافی های ایران لیر تهیه کنید و همراه خود ببرید.

هزینه سفر به وان ترکیه

قطعا برترین راه برای سفرهای خارجی هواپیما است، اما در خصوص سفر به شهر وان موضوع کمی فرق دارد. به این علت که این شهر نزدیک به مرز ایران است دسترسی به آن راه های زمینی هم امکان پذیر است. همان طور که اشاره کردیم، وان شهری مرزی محسوب می شود که از پایانه مرزی مشترک ایران و ترکیه، تنها فاصله ای یک ساعته دارد؛ بنابراین با آن که جهت هوایی برای رسیدن به وان نداریم، اما باید بدانید دسترسی بسیار ساده ای به این شهر وجود دارد.

اگر قصد دارید در کمترین زمان ممکن، خود را به وان ترکیه برسانید، میتوانید با صفحه خرید تور وان ترکیه مراجعه کنید.

تور زمینی وان

اگر می خواهید به طور شخصی به شهر وان در ترکیه بروید، سعی کنید در هر شهری که هستید خود را به شهرهای مرزی خوی یا تبریز برسانید سپس از این شهرها با استفاده از ون ها و تاکسی هایی که در این منطقه هستند خودتان را به شهر وان برسانید.

  • جهت تهران - خوی - وان
  • جهت تبریز - وان

حتما توجه داشته باشید که برای سفر به این شهر اگر خواستید با ماشین شخصی خودتان بروید، هزینه های مربوط به بیمه ماشین، گواهینامه بین المللی یک ساله، هزینه پلاک بین المللی و عوارض خروج از کشور را نزد شعب بانک ملی در سراسر کشور بپردازید.

هزینه اقامت در شهر وان

به این علت که شهر وان به مرز ایران نزدیک است، سعی کنید در زمان هایی که فصل به اصلاح های سیزن است از یک ماه قبل و یا این که به وسیله آژانس های مسافرتی اقدام به رزرو هتل در این شهر بنمایید، زیرا ممکن است که هتل خالی برایتان وجود نداشته باشد. هزینه اقامت در هتل های شهر وان ارزان بوده و از لحاظ کیفی بسیار مطلوب هستند. برای رزرو هتل وان به وب سایت وبلاگ سفر به کانادا مراجعه بفرمایید.

هزینه اجاره آپارتمان در شهر وان ترکیه

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر وان بمانید پیشنهاد می کنیم که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، از همین رو حدودی از هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر وان، ترکیه بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 625 لیر

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز شهر 425 لیر

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 925 لیر

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 750 لیر

هزینه حمل و نقل در شهر وان

شهر وان، نسبتا کوچک است و وسیله های نقلیه در این شهر شامل اتوبوس، مینی بوس و تاکسی می شود.

هزینه مینی بوس 1/5 لیر

هزینه اتوبوس 1/5 لیر

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 8 لیر و به ازای هر یک کیلومتر 2 لیر به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 20 لیر باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 5 لیر

هزینه خورد و خوراک در شهر وان ترکیه

در راهنمای هزینه های سفر به وان ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، از همین رو به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب در این شهر باید 13.50 لیر پرداخت نمایید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه با سرویس میز یک غذای دو نفره را میل کنید، باید مبلغ 37.50 لیر را هزینه نمایید. اگر هم بخواهید یک ساندویچ همبرگر میل کنید باید 13 لیر بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 1 لیر می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 5 لیر پرداخت بنمایید.

فهرست اقلام غذایی ضروری در وان ترکیه

اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد احتیاج برای تهیه غذا یک هفته یتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید. برای همین ما فهرستی از قیمت های اقلام ضروری را در راهنمای هزینه های سفر به وان آورده ایم.

شیر (یک لیتر) 8.52 لیر

یک عدد نان (500 گرم) 0.91 لیر

تخم مرغ (12 عدد) 6 لیر

برنج (یک کیلو) 2 لیر

مرغ 5.44 لیر

گوشت قرمز 15 لیر

پنیر (یک کیلو) 7.71 لیر

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم) 1.13 لیر

سیب زمینی (یک کیلوگرم) 0.68 لیر

پیاز (یک کیلوگرم) 0.59 لیر

هزینه سرویس موبایل در شهر وان ترکیه

در کل در کشور ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد که با نام های ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea) خدمات ارایه می دهند. باید بدانید که در این میان، سیم کارت ترکسل معروفیت و کیفیت بیشتری دارد.

مکالمه: هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی 0.75 لیر است.

اینترنت: 60 مگابایت اینترنت نامحدود 82 لیر است.

  • هزینه رومینگ ایرانسل در کشور ترکیه

هزینه خرید و سوغاتی وان ترکیه

اغلب افرادی که به شهر وان سفر می نمایند به قصد سفر می فرایند، از آن جا که قیمت پوشاک و دیگر اجناس وان بسیار پایین است، هر زمانی از سال، وقت مناسبی برای سفر به این شهر کوچک خواهد بود.

سعی کنید زمان هایی که حراجی های این شهر شروع می شود حتما به وان بروید چون می توانید خریدهای بسیاری مناسبی را انجام دهید.

هزینه یک شلوار جین در شهر وان حدود 70 لیر

یک پیراهن زنانه با برندهای محبوب حدود 140 لیر

یک جفت کفش کتانی حدود 160 لیر

یک جفت کفش مردانه حدود 110 لیر

منبع: الی گشت

به "هزینه های سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید