غذاهای لذیذ مشهد را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، اگر تابه جال به مشهد مقدس سفر کردهباشید قطعا از غذاهای لذیذ آن خاطره خوبی به یاد دارید. غذاهای شهر مشهد به خاطرحضور همیشگی مسافران کیفیت و قیمت مناسبی دارد. درحقیقت غذاهای این شهر با ذائقه یایرانی هم خوانی خیلی خوبی دارد. اگر قصد سفر به مشهد را دارید و قرار است پس ازرزرو بلیط اتوبوس مشهد تهران از علی بابا اقامتی چند روزه را دراین شهر تجربه کنید توصیه می کنیم حتما سری به رستوران های برتر این شهر بزنید واز غذاهای لذیذ و دلچسب آن لذت ببرید.

غذاهای لذیذ مشهد را از دست ندهید

یکی از برترین غذاهایی که می توانید در مشهد سرو کنید، غذاهای محلی مشهد استکه تعداد آن بسیار زیاد است. البته ممکن است در غذاهای محلی یک یا چند نوع ازغذاها، مناسب ذائقه شما نباشد که کاملا طبیعی است. غذاخانه های سنتی مشهد یکی ازمکان هایی است که می توانید به یاری آن برترین غذاهای مشهد را مناسب ترین قیمت نوش جانکنید. درنظر داشته باشید که شما بعد از خاتمه اقامت در مشهد می توانید با خریدبلیط اتوبوس مشهد تهران، باکمترین هزینه به تهران برگردید.

در ادامه این مطلب سعی می کنیمبرترین غذاهای سنتی مشهد را به شما معرفی کنیم تا درطول سفر و اقامت به مشهد مقدسبتوانید برترین غذاهای این شهر را نوش جان کنید.

1ـ شله مشهد

یکی از مقوی ترین غذاهای مشهد که ارزشبالای غذایی دارد، شله مشهدی است. این غذا از حبوبات زیادی تشکیل شده است که اینغذا را به یکی از مقوی ترین غذاهای سنتی مشهد تبدیل نموده است. این غذا به لحاظارزش غذایی بالایی که دارد یک وعده غذایی کامل است. مشهدی ها معمولا این غذا رادر نذری ها استفاده می نمایند و یکی از نذری های پرطرفدار در بین خود مشهدی هاست.مواد استفاده شده در این غذا شامل لوبیا چیتی،لوبیا سفید، لوبیا رشتی، برنج نیم دانه، بلغور گندم، ماش، عدس، گوشت گوساله وادویه هایی مانند نمک و فلفل است.

معرفی مهم ترینمراکز خرید مشهد

یکی ازنکاتی که این غذا را بسیار خوش مزه می نماید، استفاده از گوشت تازه به اندازه بسیارزیاد است. البته درنظر داشته باشید که مدت پخت این غذا بسیار زیاد است. بعلاوه درشهرهای قوچان و نیشابور هم این غذا پخته می گردد که البته دستور پخت آن اندازهیفرق دارد. بعلاوه برای برگشت از مشهد به تهران می توانید با کمترین قیمت بلیطاتوبوس مشهد تهران را از وب سایتعلی بابا تهیه کنید.

2ـ پلوی مخلوط مشهدی

یکی دیگر از غذاهای سنتی و پرطرفدار در بین مشهدی ها پلویمخلوط مشهدی است. این غذا ترکیبی خاص از پلوی استانبولی و پلوی ایرانی است. برایپخت این غذا از موادی مانند گوشت، برنج، پیاز،هویج، رب گوجه فرنگی و ادویه های مختلف استفاده می گردد. البته مشهدی ها برای تهیهته دیگ این غدا از نان و سیب زمینی استفاده می نمایند که طعم بسیار لذیذ و متفاوتی را برای این غذا رقم می زند. درنظرداشته باشید که برای بازگشت به تهران می توانید از بلیط اتوبوس مشهد تهران از علیبابا بهره ببرید.

3ـ چنگالی مشهدی

احتمالا نام این غذا را کمتر از دو غذایبالا شنیده اید. این غذا یکی از برترین عصرانه های سنتی و ایرانی است که نام خاصآن برگرفته از چنگ اقتصادی کردن است. این غذا امروزه فقط در مشهد درست می گردد و دربقیه نقاط ایران تقریبا فراموش شده است. البته می توانید به یاری یاد گرفتن دستورپخت آن، در منزل به عنوان عصرانه ای دلچسب از آن بهره ببرید. مواد پخت این غذاشامل نان بیات و تکه تکه شده، روغن، عسل یا شکر و یا شیره نبات هستند. همان طورکه می بینید مواد پخت این غذا بسیار مقرون به صرفه و در دسترس است. دستور پخت آن هم به این صورتاست که ابتدا نان ها را در روغن سرخ می کنیم و سپس از بین عسل، شکر و یا شیره ینبات یکی را به نان های سرخ شده اضافه می کنیم. البته برای خوردن آن باید کمی صبر کنید تا خنک گردد. این غذا دربرخی نقاط سیستان و بلوچستان هم درست می گردد که دستور پخت آن کمی فرق دارد. برایمثال به جای روغن معمولی از روغن حیوانی استفاده می گردد. بعلاوه در نظر داشتهباشید که پس از اقامت در مشهد، می توانید با خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران با کمترین هزینه به تهران برگردید.

4ـ یتیمچه مشهدی

اگر از نام گذاری عجیب و غریب این غذا بگذریم قطعا با غذای لذیذی روبرو هستیم. این غذا یکی از معروف ترین و لذیذ ترین غذاهایی است که می توانید در هنگام اقامت در مشهد سرو کنید. البته همان طور که می دانید از غذا فقط در مشهد سرو نمی گردد و شهرهای دیگری مانند شیراز، آذربایجان و اصفهان هم به این غذا علاقه زیادی دارند.

برای پخت این غذا از لوبیا، عدس، دارچین، زردچوبه، بادمجان،نخود، نمک، فلفل، دارچین، کشک، گوجه فرنگی و نعنا استفاده می گردد. مدت زمان پختاین غذا برخلاف شله مشهدی بسیار کم است و می توانید در کمترینزمان ممکن آن را تهیه کنید. در کنار این غذای لذیذ از آب لیمو، ماست و موسیر، سبزیو نان تازه بهره ببرید تا بتوانید نهایت لذت را از این غذا ببرید. به یاد داشتهباشید که شما به یاری سایت علی بابا می توانید قیمت بلیط اتوبوس مشهد تهران را مشاهدهکنید.

5ـ آش ماستی

آخرین غذای لذیذیکه قرار است در این مقاله معرفی گردد، آش ماستی است. این غذا در تمامی نقاط ایرانپخته می گردد و ممکن است دفعات زیادی این غذا را میل نموده باشید بدون آن که بدانیدیکی از غذاهای معروف مشهدی را خورده اید. این غذا در هرجایی از خراسان به شکلیمتفاوت پخته می گردد. برای پخت این غذا از لپه،سیر، ماست، پیاز، شوید خشک، سینه مرغ، نعنا، برگ بو، ادویه های معمول و زعفرانتازه استفاده می گردد. پس از خاتمهاقامت تان در مشهد می توانید با رزرو بلیط اتوبوس مشهد تهران از علی بابا باکمترین هزینه و سریع ترین زمانبه تهران بازگردید.

همان طور که گفته شد این غذاها، سنتی ترینو مقوی ترین غذاهایی هستند که می توانید در طول اقامت در مشهد مقدس میل نمایید.این غذاها شامل مواد مغذی بسیاری هستند که می توانند برای شما بسیار مفید باشند.

منبع: گردگرد

به "غذاهای لذیذ مشهد را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای لذیذ مشهد را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید