افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در تهران

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در ماه گذشته تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان های مسکونی شهر تهران افزایش و تورم ماهانه آن کاهش پیدا کرد.

افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در تهران

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص و میانه قیمت آپارتمان های مسکونی منطقه ها 22 گانه شهر تهران، نوشت: در آذر ماه امسال، شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد 174.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل (167.4)، 4.1 درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه مسکن کمتر شد

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است. در ماه گذشته، تورم ماهانه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران 4.1 درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (5.0 درصد)، 0.9 واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده و در آذر ماه امسال تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­ های مسکونی شهر تهران به عدد 52.1 درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (50.0 درصد) 2.1 واحد درصد افزایش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل بوده و نرخ تورم سالانه آذر ماه 1401 آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد 37.1 درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(35.0 درصد)، 2.1 واحد درصد افزایش داشته است.

میانه قیمت آپارتمان­ در تهران

میانه وزنی و حسابی قیمت آپارتمان های مسکونی فروش رفته در ماه گذشته در منطقه ها 22گانه شهر تهران به ترتیب به 50 میلیون و 447 هزار تومان و 48 میلیون و 454 هزار تومان رسیده است. در همین ماه منطقه یک مرکز با میانه وزنی قیمت 107 میلیون و 114 میلیون تومان بیشترین و منطقه 18 با میانه وزنی قیمت 25 میلیون و 639 میلیون تومان کمترین قیمت را در بین منطقه ها 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است.

منبع: فرارو

به "افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید