این پیکاپ چینی از دل جنگ ستارگان آمده !، عکس

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، گجت نیوز نوشت: پیکاپ کانسپت دانگ فنگ - Dongfeng Concept pickup در نمایشگاه شانگهای 2023، قدرت چینی ها در ترسیم آینده را به تصویر می کشد. در ادامه با تصاویر زیبای این خودرو و ویدیو آن همراه می شویم.

این پیکاپ چینی از دل جنگ ستارگان آمده !، عکس

نمایشگاه خودرو شانگهای 2023، میزبان عجیب ترین وانت های چینی بود. از فوتون مارس آفرودی بگیر تا هیولای 6 چرخ گریت وال، همگی باعث شده بودند تا وانت های زشت و قدیمی چینی، از فکر مردم جهان پاک شوند. برای مثال پیکاپ دانگ فنگ ریچ را ببینید و دوباره به این خودروهایی که نام بردیم نگاه کنید؛ به نظر شما طراحان و مهندسان چینی لایق احترام و تشویق نیستند؟ در ادامه به سراغ یکی از شاهکارهای دانگ فنگ می رویم که نه تنها لایق احترام است، بلکه فقط فاصله محورهای آن، فک شما را به زمین می چسباند.

پیکاپ کانسپت دانگ فنگ در نمایشگاه شانگهای 2023

بزرگ ترین ایراد وانت های بازار چیست؟ یا فضای بار آن ها کوچک است یا فضای کابین. شرکت دانگ فنگ سعی دارد تا با پلتفرم نو خود، هر دو مشکل را رفع کند. این پلتفرم، روی شاسی اسکیتی (Skateboard Chassis) سوار می شود که به طراحان اجازه می دهد تا بیشترین فضای ممکن را داشته باشند.

فقط به زاویه شیشه جلو و فرم ستون C (آخرین ستون خودرو) نگاه کنید؛ به نظر شما داشت تا فضای بار و حجم کابین در این خودرو بیشتر شود؟ البته که خیر.

فاصله خیره کننده محورها

هرچقدر که فاصله محورها در یک خودرو بیشتر باشد، فضای کابین آن هم بیشتر خواهد شد و همچنین در برخی موارد (که استانداردهای فنی رعایت شوند)، کنترل و پایداری ماشین هم افزایش می یابد. محورهای پیکاپ کانسپت دانگ فنگ تا جایی که می شد، با هم قهر کرده اند و از هم فاصله گرفته اند!

مزایای شاسی اسکیت بوردی در وانت مفهومی دانگ فنگ

علاوه بر فضای زیاد کابین و قسمت بار، شاسی اسکیت بوردی به وانت مفهومی دانگ فنگ اجازه می دهد تا کابین یک تکه داشته باشد. یعنی فضای بار و کابین، به یکدیگر متصل هستند و همین موضوع، استحکام خودرو را افزایش می دهد.

فضای زیاد برای جا دادن وسایل

پیکاپ کانسپت دانگ فنگ که در نمایشگاه خودرو شانگهای چین به روی صحنه آمد، یک خودرو تمام برقی است و چون قطعات مکانیکی و جاگیر زیادی ندارد، می تواند فضاهای خالی خود را به راننده هدیه کند. برای مثال در زیر کاپوت این خودرو، یک فضای خالی با ظرفیت 25 لیتر برای راننده تعبیه شده. همچنین در قسمت رکاب خودرو هم می توانید جعبه ابزار مخصوص دانگ فنگ را پیدا کنید.

استفاده از آخرین تکنولوژی های دانگ فنگ

فعلا چیز زیادی از مشخصات فنی پیکاپ کانسپت دانگ فنگ نمی دانیم اما با نگاه کردن به ظاهر این وانت هم می توان اطلاعات خوبی بدست آورد. برای مثال در پیکاپ کانسپت دانگ فنگ از آخرین نسل از آینه بغل های دوربین دار دانگ فنگ (ملقب به دانگ فنگ ویژن) استفاده شده که به صورت همزمان، در نقش آینه جانبی، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور فعالیت می کنند.

همچنین سیستم چراغ های این خودرو هم از سوپر ال ای دی تشکیل شده که نسبت به LED معمولی، درخشندگی بیشتری دارند. رینگ های آیرودینامیکی و دستگیره های درب پاپ اوت هم جزو اِلمان های مهم در طراحی پیکاپ کانسپت دانگ فنگ هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این پیکاپ چینی از دل جنگ ستارگان آمده !، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این پیکاپ چینی از دل جنگ ستارگان آمده !، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید