انواع پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟ در خصوص کاربردهای اسپری پاک کننده چند منظوره چه چیزهایی می دانید؟ پاک کننده های چند منظوره تا همین چند سال پیش، در سبد محصولات بهداشتی خانوار، چندان جایی نداشتند، ولی به مرور، به خاطر کاربردهای وسیع و کارآمدی که داشتند، تبدیل به یکی از اقلام پراستفاده بهداشتی منزل و محل کار شدند. در این مقاله از سرویس در به آنالیز کاربردهای پاک کننده چند منظوره در آشپزخانه و برای تمیز کردن سطوح می پردازیم.

انواع پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟

انواع مختلف پاک نماینده چند منظوره

پاک نماینده چند منظوره برای سطوح، بر اساس موارد استفاده ای که دارند، فرمول متفاوتی هم دارند. این پاک نماینده ها اگر به صورت اشتباه استفاده شوند، ممکن است باعث ایجاد آسیب به سطوح مختلف شوند. پس بهتر است پیش از هر چیز به فرمولاسیون پاک نماینده های چند منظوره توجه کنید.

1- پاک نماینده چند منظوره بر پایه مواد قلیایی

این نوع پاک نماینده ها، برای زدودن چربی های روی سطوح بسیار مناسب هستند، با این تفاوت که آسیب کمتری به سطوح و رنگ ها می زنند. به همین دلیل می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در منزل باشند. البته مایع چند منظوره قلیایی، خاصیت خورندگی بالا دارد و ممکن است باعث پوسیدگی برخی وسایل گردد. پس برای وسایلی مثل دکورهای چوبی که نسبت به مواد قلیایی حساس هستند، از آنها استفاده نکنید.

2- پاک نماینده چند منظوره بر پایه مواد اسیدی

مواد اسیدی خاصیت خورندگی و حل نمایندگی زیادی دارند، به همین دلیل هم می توانند به عنوان پاک نماینده های قوی برای سطوح و لکه ها عمل نمایند. اما مشکل اینجا است که اگر قدرت اسیدی یک محلول، زیاد باشد و کنترل شده نباشد، آسیب جدی به وسایلتان وارد می نماید. بنابراین، در این صورت استفاده از مایع چند منظوره به ضرر شما تمام می گردد.

از مهم ترین کاربردهای پاک نماینده های چند منظوره با فرمولاسیون اسیدی، برای تمیز کردن سطوح جرم دار مثل کاشی، سرامیک و سرویس های بهداشتی است. این نوع شوینده ها تمام جرم ها را از این دسته سطوح پاک می نمایند. البته این موضوع بستگی به نوع جرم و لکه ها هم دارد. اگر جرم و لکه ها خیلی کهنه باشند، ممکن است از پس تمیز کردن آنها به خوبی برنیایند.

3- پاک نماینده چند منظوره بر پایه حلال

پاک نماینده های چند منظوره بر پایه حلال، جزو پاک نماینده هایی هستند که قدرت چربی زدایی آنها بسیار بالا است. در فرمول ساخت این نوع پاک نماینده ها، معمولا حلال هایی به کار می روند که چربی ها را در خود حل می نمایند. این شوینده ها برای پاک کردن سطوح چرب مثل گاز و هود گزینه مناسبی هستند.

اما مشکل عمده آن ها این است که به برخی از سطوح آسیب می رسانند و موجب کدر شدن رنگ یا آسیب تماشا آن ها می شوند. پس اگر از این نوع مایع یا اسپری چند منظوره استفاده می کنید بهتر است به خوبی مکان هایی را که می توانید از آنها بهره ببرید، مد نظر داشته باشید.

4-پاک نماینده چند منظوره با خاصیت سفید نمایندگی

همان طور که می دانید پاک کردن برخی لکه ها مثل اثر به جای مانده از عصاره برخی میوه ها، لکه های مانده چای و قهوه از روی کانتر آشپزخانه یا دیوار کار آسانی نیست و ممکن است مجبور شوید راه های مختلفی را برای پاک کردن آنها امتحان کنید. حتی محتمل است در حین پاک کردن، لباس یا فرش دارای لکه، آسیب زیادی ببیند.

پاک نماینده چند منظوره با خاصیت بلیچینگ یا سفید نمایندگی، معمولا برای تمیز کردن سطوح و الیاف بی رنگ یا سفید استفاده می گردد. این نوع شوینده ها که با عنوان سفیدنماینده شناخته می شوند به راحتی لکه های به جا مانده از چای، قهوه و … را تمیز می نمایند.

کاربردهای پاک نماینده چند منظوره

همان طور که در بالا اشاره شد، پاک نماینده های چند منظوره بنا به فرمولاسیونی که دارند، می توانند برای تمیز کردن سطوح مختلف یا حتی از بین بردن لکه روی پارچه ها، مفید باشند و پیروز عمل نمایند. برخی پاک نماینده های چند منظوره برای استفاده روی سطوح مختلف و انواع کارهای نظافتی در خانه و اطراف خانه طراحی شده اند. در واقع این پاک نماینده ها معمولا به عنوان شوینده، چربی زدا، حلال یا ترکیبی از برخی از این ویژگی ها عمل می نمایند.

برخی از آنها نیز برای تمیز کردن سطوح فلزی مثل شوفاژ و سطوح استیل مثل گاز، هود، سینک ظرفشویی، نظافت کانتر، لوازم خانگی، تمیز کردن لکه های آهکی به جا مانده روی سطوح، حذف چربی از روی کاشی ها، از بین بردن لکه های چربی روی مایکروویو، یخچال، کابینت، سرامیک، سرویس های بهداشتی، دیوارهای رنگ شده و … گزینه مناسبی به نظر می رسند.

علاوه بر تمیز کردن سطوح با لکه های سخت، از پاک نماینده چند منظوره می توانید برای از بین بردن لکه ها، به جای مانده برچسب، موم شمع، از بین بردن گردوغبار، لکه های آب و اثر انگشت هم بهره ببرید.

موارد منع مصرف پاک نماینده های چند منظوره

همان طور که پاک نماینده های چند منظوره کاربرد وسیعی برای تمیزکاری سطوح دارند، باید در نظر داشته باشید که استفاده از آنها برای پاک کردن و از بین بردن لکه ها در برخی سطوح، نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. یا ممکن است به جای تمیز شدن سطوح، باعث ایجاد لکه روی آنها گردد. سطوحی که نباید از پاک نماینده های چند منظوره روی آنها استفاده کرد، شامل موارد زیر می شوند:

  • میز یا سطوح چوبی
  • سطوح سنگی مخصوصا با جنس مرمر و گرانیت
  • اسباب بازی های بچه ها
  • شیشه ها
  • آینه ها
  • کاشی و موزاییک

البته ممکن است برخی پاک نماینده های چند منظوره با فرمولاسیون خاص، بتوانند بدون آسیب رساندن به این سطوح، آنها را پاک نمایند. در هر صورت، قبل از استفاده، موارد کاربرد این شوینده ها را با دقت مطالعه کنید.

فرق پاک نماینده چندمنظوره با همه کاره چیست؟

پاک نماینده های چند منظوره و همه کاره، هر دو برای پاکسازی انواع سطوح طراحی شده اند و برای نظافت منزل کاربرد دارند. پاک نماینده های همه کاره در برند های مختلف ترکیبات متفاوتی دارند و عموما در پاکسازی برخی از سطوح قوی تر عمل می نمایند. مثلا برخی از شوینده های همه کاره برای از بین بردن چربی ها و سوختگی های مانده روی گاز، حلال قوی تری بوده و برخی از آ نها بیشتر مناسب سطوح حساس مثل سرامیک ها هستند.

مهم ترین ویژگی و تفاوت پاک نماینده های همه کاره، قابل استفاده بودن آن ها برای تمام سطوح است. این پاک نماینده ها برای تمیزکردن کف پوش های مختلف، پیشخوان آشپزخانه ها، اجاق گاز، یخچال و میزهای ناهارخوری یا کمد ها و تخت خواب ها به کار می روند. اما شوینده یا پاک نماینده چند منظوره، با وجود قدرت بیشتر در پاک نمایندگی به کار همه سطوح نمی آید. ترکیبات موجود در این محصولات به قدری قوی است که بهتر است برای سطوحی مثل شیشه به کار نرود، چون روی شیشه رد می اندازد.

نوعی از چندمنظوره ها هم وجود دارند که برای سطوح عمودی به راحتی قابل استفاده هستند و شره نمی نمایند. این نوع از چند منظوره ها با تبدیل محلول شست وشو به فوم، احتمال ریزش مایع را به صفر می رسانند. بعلاوه به دلیل خاصیت ضدعفونی چند منظوره ها می توان از آن ها برای شست وشوی داخل یخچال هم استفاده کرد.

نکته: نباید فراموش کنید که پیش از استفاده از هر محصول شوینده ای ابتدا عملکرد آن را روی یک سطح کوچک امتحان کنید. برخی از محصولات، فرمولاسیون اسیدی یا قلیایی بسیار قوی دارند و امکان دارد رنگ روی کاشی ها یا سطوح رنگی را از بین ببرند و خسارت جبران ناپذیری را به وسایل وارد نمایند.

ویژگی های یک پاک نماینده چند منظوره خوب چیست؟

یک پاک نماینده چند منظوره باکیفیت و استاندارد، علاوه بر این که باید خاصیت تمیز نمایندگی و لکه بری زیادی داشته باشد، ضروری است خصوصیات دیگری را هم دارا باشد که شامل موارد زیر می گردد:

پاک نماینده چند منظوره بوی تندی نداشته باشد

مایع یا اسپری پاک نماینده چند منظوره نباید خیلی کف کند و بوی نامطبوعی داشته باشد. این موارد نشان می دهد که این پاک نماینده چندمنظوره، برای سلامت بدن، مضر است. برخی از شوینده ها با فراوری گازهای نامطبوع، آسیب های جدی به سیستم تنفسی یا اندام داخلی مثل کبد و کلیه می زنند.

پاک نماینده چند منظوره آسیب زا نباشد

بسیاری از شرکت های فراورینماینده مواد بهداشتی در پی پیدا کردن و طراحی فرمول هایی تازه هستند تا بتوانند پاک نماینده های چند منظوره ای فراوری نمایند که علاوه بر قابلیت کاربرد در بیشتر سطوح، کمترین آسیب را به وسایل و الیاف وارد نمایند. یعنی بتوانند علاوه بر تمیز کردن، از تغییر رنگ، خوردگی یا کدر شدن آن ها جلوگیری نمایند. هر چه این خاصیت در یک پاک نماینده چند منظوره بیشتر باشد، به معنی کاربردی و مناسب تر بودن آن خواهد بود.

برترین پاک نماینده های چند منظوره در بازار ایران

پاک نماینده چند منظوره سطوح دامستوس سبز

اسپری چندمنظوره پاک نماینده سطوح دامستوس برای تمیز کردن، از بین بردن لکه ها، و ضدعفونی کف و روشویی، سرویس بهداشتی، حمام، سینک آشپزخانه، سرامیک، دیوارهای رنگ روغن و … بسیار کاربردی است. البته از آن جایی که اسپری چند منظوره دامستوس، فرمولاسیون بسیار قوی دارد، بهتر است از آن برای سطوح رنگ شده استفاده نکنید. اسپری پاک نماینده چندمنظوره دامستوس سبز به خاطر خاصیت سفیدنمایندگی که دارد در مواردی مثل جرم زدایی، درخشان کردن و برق انداختن سطوح، سفید نمایندگی و لکه بری، به خوبی عمل می نماید.

از این اسپری برای ضد عفونی محیط از باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها به خوبی می توانید بهره ببرید و با خیال راحت، سطوح مختلف خانه، آشپزخانه و محل کار را با آن تمیز و ضد عفونی کنید. رایحه مطبوع این اسپری پاک نماینده چند منظوره عطر پاکیزگی را روی سطوح به جا می گذارد.

سرعت و قدرت اثرگذاری تمیز نماینده چند منظوره دامستوس سبز، باعث می گردد بدون احتیاج به زمان و زحمت زیاد، بتوانید جرم و لکه های سرسخت روی سطوح را از بین ببرید و محیط را ضدعفونی کنید. با اسپری کردن دامستوس روی سطوح ضد زنگ و استیل، سرامیک و چینی می توانید به راحتی جرم و لک را تمیز کنید.

بعلاوه برای از بین بردن لکه های چربی آشپزخانه یا لکه های قهوه و چای، کافی است اسپری دامستوس را بر روی لکه اسپری کنید. پس از دقایق کوتاهی با تکه ای دستمال یا اسفنج نمدار به راحتی آن را پاک کنید.

ضمناً خبر خوب این که با خرید به صورت حضوری از فروشگاه های سراسر کشور می توانید در جشنواره یونیلور شرکت نموده و در قرعه کشی جوایز نفیس این جشنواره شانس خودتان را برای برنده شدن امتحان کنید. در انتهای این مطلب درباره شرایط شرکت در جشنواره لذت تابستان یونیلور و جوایز نفیس در نظر گرفته شده برای برندگان توضیح خواهیم داد.

پاک نماینده چند منظوره یونیورسال سیف برای سطوح و منسوجات

برند سیف هم یکی از محبوب ترین پاک نماینده های چند منظوره را فراوری می نماید که به خوبی امتحان خود را پس داده است. از پاک نماینده چند منظوره سطوح و منسوجات سیف می توانید برای از بین بردن لکه های روی مبل، فرش و منسوجات پارچه ای بهره ببرید چون فرمولاسیون ملایم تری نسبت به چند منظوره دامستوس سبز دارد. بعلاوه پاک نماینده چند منظوره سیف برای سطوح رنگ شده هم مناسب است.

از اسپری چندمنظوره یونیورسال سیف برای از بین بردن لکه های شیرآلات، کف (زمین)، دیوار ها، وان حمام، تمیز کردن سطوح داخلی راه آب های خانه و … می توانید یاری بگیرید. برای میکروب زدایی راه آب ها، اسپری را مستقیم و بدون حل کردن در آب داخل چاه بریزید. برای استفاده روی دیگر سطوح موجود در سرویس های بهداشتی مانند شیرآلات، کف (زمین)، دیوار ها و وان حمام محصول را مستقیم روی بخش موردنظر ریخته و بعد از 5 دقیقه با آب بشویید.

برای استفاده از این پاک نماینده چند منظوره جهت تمیز کردن سطوح آشپزخانه اندازه مناسبی از این محلول را روی سینک ظرفشویی یا دیگر سطوح آشپزخانه بریزید و سپس در صورت لزوم با یک برس آن را به صورت کف درآورید. برای تمیز کردن مبل هم اندازهی از پاک نماینده را روی پارچه مبل اسپری نموده و با یک اسفنج روی لکه بکشید. سپس با یک دستمال مرطوب روی آن بکشید.

با خرید به صورت حضوری از فروشگاه های سراسر کشور می توانید در جشنواره یونیلور شرکت نموده و در قرعه کشی جوایز نفیس این جشنواره شانس خودتان را برای برنده شدن امتحان کنید.

شرایط شرکت در جشنواره یونیلیور لذت تابستان

در جشنواره لذت تابستان یونیلیور، با خرید محصولات یونیلیور از فروشگاه های در سراسر ایران، برنده شوید.

جوایز:

10 دستگاه PlayStation 5

15 دستگاه تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل سایز 43 اینچ

15 عدد گوشی سامسونگ M33

15 دستگاه مایکروویو جی پلاس

15 عدد جاروبرقی پارس خزر

20 عدد ساعت هوشمند شیاومی

20 دستگاه سرخ کن بدون روغن سیلور کرست

20 دستگاه خردکن سیلور کرست

نحوه برنده شدن در جشنواره یونیلیور

شرایط جشنواره به توضیح ذیل می باشد:

بازه زمانی جشنواره:

آغاز: 01 تیر 1402

انتها: 15 مرداد 1402

شرایط شرکت:

خرید هر 200 هزار تومان از محصولات یونیلیور= 1 شانس برای شرکت در قرعه کشی و اعلام شماره تلفن همراه به صندوقدار فروشگاه جهت ثبت در قرعه کشی

شیوه های خرید:

مراجعه حضوری به یکی از شعب در سراسر کشور

تاریخ آغاز:

31 خرداد 1402

تاریخ اتمام:

14 مرداد 1402

منبع: افق کوروش

به "انواع پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع پاک کننده چند منظوره برای چه کارهایی مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید