لوکس بازی به سبک چینی!

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، جدیداً خبر ورود و رونمایی محصول پرچمدار شرکت چری چین به وسیله شرکت مدیران خودرو در رسانه ها و اینترنت پخش شده است که مشتاقان به خودرو را در انتظار قرار داده است. نام این مدل شاسی بلند مانند برادرهای کوچکتر خود در زیر مجموعه محصولات کراس اوور پرفروش تیگو Tiggo عرضه خواهد شد و این خودرو در واقع مدل لوکس تر تیگو 8 است که با اضافه تر شدن یک ردیف بیشتر جایگاه در عقب و ویژگی های ممتاز تری در تجهیزات داخلی تحت نام تیگو 8 پلاس به زودی در سبد فروش و خدمات محصولات مدیران خودرو قرار خواهد گرفت.

لوکس بازی به سبک چینی!

در ادامه، نیم نگاهی به خصوصیات اولیهٔ این مدل خواهیم داشت و سپس آنالیز کوتاهی در بحث استایل و طراحی این محصول می کنیم.

تعیینات فنی چری تیگو 8 پلاس

پس از عرضه موفقیت آمیز مدل های تیگو 5 و تیگو 7 در بازار پر تلاطم ایران، دیدگاه مردم نسبت به کیفیت محصولات چری تغییر نموده و به غیر از مسئله فراوانی و یا کمیابی، بعلاوه قیمت لوازم یدکی این محصولات، دارندگان این خودروها رضایتی نسبی دارند.

سال گذشته نیز شرکت چری محصول تیگو 8 را تحت نام تیگو 8 پلاس ارتقا داد که بازدیدکنندگان در نمایشگاه خودروی شانگهای توجه ویژه ای به آن داشتند و به نوعی، دیدگاه ارائه یک محصول لوکس با قیمتی قابل دسترس را هدف گرفته بود.

چری تیگو 8 پلاس با یک موتور 16 سوپاپ توربوشارژ 1600 سی سی، قابلیت فراوری 195 اسب بخار را دارد که این نیرو توانایی گشتاوری معادل 290 نیوتن متر را داشته که این قدرت به وسیله یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک DCT بر روی چرخ های جلو انتقال خواهد یافت.

ابعاد این خودرو معادل 4722 میلیمتر برای طول کلی، بعلاوه 1860 میلیمتر عرض و 1745 میلیمتر ارتفاع است که تقریبا در ابعاد یک خودروی سانتافه هیوندایی است و نسبتاً مقدار بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: محدوده قیمت تیگو 7 پرو (پلاس) و تیگو 8 تعیین شد

آنالیز طراحی چری تیگو 8 پلاس

از نظر استایل بدنه به راحتی می توان اعلام کرد که یکی از خوش ساخت ترین و هماهنگ ترین عناصر تشکیل دهندهٔ بدنه را در خودروهای چینی دارد. وجود قطعات کرومی فراوان در جای جای بدنه و قطعات تریم نقره ای رنگ در زیر گریل و روی درب های جانبی خودرو می تواند کنتراست خوبی با رنگ های تیره بدنه داشته باشد و حس لوکس بودن بیشتری را به بیننده القاء می نماید.

شما در نگاه اول بیش از هر چیزی شیفتهٔ گریل بزرگ آن خواهید شد، در جایی که در یک محدوده 8 ضلعی که به نرمی در گوشه ها کِرو شده است، با یک حرکت ریتمیک پرسپکتیو مانند، بُرش هایی الماس گونه از سطح براق جنس پلاستیکی تیره گریل ایجاد نموده که در بالای حفره های ورودی ها تعبیه شده اند و در پایین آن، قطعات کرومی هشت ضلعی به سبک نگین های الماس برش خورده مزین شده است.

این حرکت ریتمیک ورودی های هوا بر روی گریل چیز تازهی در خودروهای امروزی نیست، اما چری در این محصول آن را به حالت فوق العاده زیبایی ارائه نموده است و به راحتی حس لاکچری بودن را به خریدار القاء می نماید. همین گریل در طرفین به دو چراغ اصلی متنهی می گردد که شبیه استراتژی فرمی محصولات آئودی آلمان است. به نوعی از اغراق های چشمان کشیده که در محصولات چینی و کره ای به طرز زیادی دیده می گردد پرهیز شده و سعی شده که دیدگاه طراحی عناصر بصری این محصول خوش ساخت، بیشتر نگاهی اروپایی داشته باشد.

نمای روبه روی چری تیگو 8 پلاس

گریل و چراغ های جلوی چری تیگو 8 پلاس

قبلی 1 از 2 بعدی

گریل های دوگانه طرفین در پایین هم دربرگیرنده چراغ های مه شکن به صورت افقی است که به خوبی در جای خود جای گذاری شده اند و سعی شده که از چهره شلوغ مدل چری تیگو 8 پرهیز کنند.

در نمای جانب این خودرو پس از جلب توجه رینگ های بزرگ 19 اینچی، سعی شده که با هماهنگی خوبی عناصر کرومی مانند زهوار بالای گرین هاوس را بر روی بدنه نصب کنند که در خاتمه، بخشی از ستون D را نیز در بر گرفته و از نمای جانبی، حس و حال یک هواپیمای جت مسافری را القاء می نماید.

بیشتر بخوانید: آنالیز طراحی نسل های مختلف فورد ماستنگ از ابتدا تا امروز

نمای جانبی چری تیگو 8 پلاس

در کمربند (Belt Line) مابین شیشه های جانبی و پنل درب ها هم یک زهوار ظریف تر وجود دارد که به خوبی قسمت گرین هاوس (Greenhouse) را از بقیه بدنه جدا نموده است. برجستگی ویل آرچ ها Wheel Arch هم به نرمی به چمفر لبه ویل آرچ رسیده است که در نهایت به تریم پلاستیکی دور گلگیرها (Fender Trim) رسیده است و با این ترکیب، قُطر زیاد سطح رویی گلگیرها از نظر بصری شکسته شده و خودرو کشیده تر به نظر می رسد.

بعلاوه، تریم ضربه گیر روی درب های جانبی هم از نظر فرمی هماهنگی بسیار خوبی با قوس سقف در ناحیه جلو دارد. طراحان برای هماهنگی فرمی و رنگی، رول گاردهای نصب شده بر روی سقف را به رنگ نقره ای در آورده اند که فوق العاده مجذوب کننده و از نظر فرمی هماهنگ است.

برجستگی گلگیرهای عقب در ناحیهٔ بالا و خط کارکتر لاین (Character Line) نزدیک به شولدر لاین (Shoulder Line) به خوبی طراحی شده است و کمی بالاتر از جای مورد انتظار قرار گرفته شده اند که سعی شده انعکاس های محیط اطراف بر روی پنل های درب به خوبی در این مدل چشم نوازی کنند. یک برجستگی هم در لبهٔ بالایی ضربه گیرهای درب لحاظ شده که بازی بصری انعکاس تصاویر بر روی بدنه را تکمیل می نماید.

بیشتر بخوانید: نقد و آنالیز طراحی ژینگ یو L محصول تازه کمپانی جیلی

نمای پشت چری تیگو 8 پلاس

نمای پشت چری تیگو 8 پلاس

قبلی 1 از 2 بعدی

در نمای عقب هم تمامی عناصر هماهنگی فرمی با مجموعه گریل جلو دارند، به نحوی که فرم هشت گوشهٔ گریل در چراغ های عقب، منطقهٔ فرورفتگی بین چراغ ها که محل نصب پلاک خودرو است، بعلاوه در فریم پیرامون خرجی اگزوز عقب به خوبی نمایان است و با پرهیز از زوایای اغراق آمیز سعی شده که فرمی پویا تر و در عین حال، دارای طول عمر طراحی بالاتری ارائه کنند.

طبق معمول خودروهای کراس اوور چینی، نوشتهٔ چری به صورت لوگوی جداگانه از هم و با فاصله بر روی درب عقب قرار گرفته شده، که جا داشت چری لوگوی بیضی مانند را به جای آن میگذاشت که دیگر نیاز به فریاد زدن در آن منطقه نبود!

امیدواریم این خودروی زیبا، با قیمتی معقول ساخته یا وارد بازار کشورمان گردد تا هموطنان ما لذت کافی از یک محصول خوش ساخت و زیبا را تجربه کنند.

شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ سفر به کانادا از آخرین قیمت خرید و فروش محصولات چری آگاه شوید.

منبع: بلاگ دیوار

به "لوکس بازی به سبک چینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس بازی به سبک چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید