با مهمترین فرودگاه های فرانسه آشنا شوید

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، فرانسه پربازدیدترین مقصد گردشگری دنیا است و همین نشان می دهد که فرودگاه های فرانسه اهمیت بسیاری در این کشور دارند و بیشتر گردشگران تور فرانسه با استفاده از فرودگاه های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به این کشور سفر می نمایند.

با مهمترین فرودگاه های فرانسه آشنا شوید

فرانسه یکی از مهمترین کشورهای اروپا است که در غرب این قاره نهاده شده است. فرانسه از شمال و به وسیله کانال مانش با انگلیس، در شمال شرقی با آلمان، در جنوب شرقی با ایتالیا و در جنوب غربی با اسپانیا مرز مشترک دارد. فرانسه به 18 ناحیه تقسیم می گردد و در سرتاسر آنها، در حدود 400 فرودگاه وجود دارد.

البته باید بدانید از میان تمام فرودگاه های کشور فرانسه، تنها 200 عدد از آنها فرودگاه مسافربری هستند و قطعا تمام این 200 فرودگاه نیز در زمره فرودگاه های بین المللی فرانسه قرار نمی گیرند. در این مقاله از وبلاگ وبلاگ سفر به کانادا قصد داریم شما را با مهمترین فرودگاه های اصلی فرانسه آشنا سازیم. تا پایان همراه ما باشید.

فهرست فرودگاه های فرانسه

فرودگاه های پاریس

  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه (Charles de Gaulle Airport)

از آنجاییکه پاریس مرکز فرانسه، مرکز تجاری-اقتصادی و مهمترین مقصد گردشگری این کشور است، منطقی است که بزرگترین فرودگاه فرانسه نیز در شهر پاریس قرار داشته باشد. فرودگاه شارل دوگل پاریس اصلی ترین فرودگاه پاریس و فرانسه است که سالانه بیش از 76 میلیون مسافر را جابجا می نماید و از این حیث، دومین فرودگاه بزرگ اروپا پس از فرودگاه هیثرو لندن انگلیس (Heathrow Airport) است.

این فرودگاه در سال 1974 میلادی در 23 کیلومتری شمال شرق پاریس و در منطقه رویسی (Roissy) افتتاح شد و به افتخار رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم و رئیس جمهور این کشور، نام شارل دوگل را بر آن نهادند.

این فرودگاه با کد بین المللی یاتا CDG شناخته می گردد و از پروازهایی به مقصد یا از مبدا تمامی کشورهای جهان را مدیریت می نماید. فرودگاه شارل دوگل 3 ترمینال بسیار بزرگ دارد و نه تنها در میان فرودگاه های پاریس، بلکه از تمام فرودگاه های فرانسه نیز بزرگتر است. ترمینال 1 قدیمی ترین ساختمان این فرودگاه است و پروازهای اتحادیه هواپیمایی استار آلیانس (Star Alliance) به طور اختصاصی از این ترمینال انجام می گردد.

ترمینال 2 که خودش به 7 ساختمان دیگر تقسیم می گردد (2A تا 2G) و در ابتدا تنها پروازهای Air France از آن انجام می گرفت. البته امروزه پروازهای دیگری نیز از ترمینال 2 استفاده می نمایند. ترمینال 3 نیز به پروازهای چارتر و مقرون به صرفه قیمت اختصاص دارد.

با توجه به گستردگی و بهینه بودن سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس، به راحتی می توانید با استفاده از خط B قطارهای RER پاریس خود را به فرودگاه پاریس برسانید.

  • فرودگاه اورلی (Orly Airport)

اما نیازهای شهری به بزرگی و اهمیت پاریس، تنها با یک فرودگاه برآورده نمی گردد. فرودگاه اورلی یکی دیگر از فرودگاه های بین المللی پاریس است که در 13 کیلومتری جنوب پاریس واقع شده است. این فرودگاه که با کد بین المللی یاتا ORY شناخته می گردد، در سال 1932 میلادی ساخته شد تا یکی از اولین فرودگاه های پاریس باشد.

امروزه فرودگاه اورلی به پروازهای داخلی و بعلاوه پروازهای قلمروهای فرادریایی فرانسه (Overseas France) اختصاص دارد و سالانه بیش از 33 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند. تا پیش از تاسیس فرودگاه شارل دوگل، فرودگاه اورلی شلوغ ترین و مهمترین فرودگاه فرانسه به شمار می رفت. البته امروز نیز فرودگاه اورلی همچنان در رده دوم بزرگترین فرودگاه های فرانسه واقع شده است و مهمترین فرودگاه برای پروازهای داخلی در این کشور است.

فرودگاه اورلی ماند دیگر فرودگاه های شهر پاریس، دسترسی قابل قبولی دارد و با استفاده از خط B قطار RER می توانید از شهر به فرودگاه و یا بالعکس بروید.

البته تعداد فرودگاه های پاریس بیشتر از این دو است، اما با توجه به اینکه اهمیت آنها برای گردشگران کمتر است، تنها به ذکر نام آنها در معرفی فرودگاه های پاریس بسنده می کنیم. فرودگاه های Beauvais-Tillé، Paris-Le Bourget و Châlons Vatry دیگر فرودگاه های فرانسه هستند که در اطراف شهر پاریس واقع شده اند.

در ادامه به معرفی فرودگاه های فرانسه در شهرهای دیگر این کشور می پردازیم.

فرودگاه مارسی پروانس (Marseille Provence Airport)

فرودگاه بین المللی مارسی پروانس، همانطور که از نامش پیداست، یک فرودگاه بین المللی است که در جنوب فرانسه و 27 کیلومتری شمال غرب شهر مارسی واقع شده است. این فرودگاه در منطقه مرینین (Marignane) واقع شده است و بعضی آن را فرودگاه مرینین مارسی نیز می نامند.

کد بین المللی یاتا فرودگاه مارسی پروانس MRS است و با جابجایی بیش از 9 میلیون مسافر در سال، پنجمین فرودگاه شلوغ و پرترافیک در میان فرودگاه های فرانسه است. بعلاوه با توجه به رشد 12.7 درصدی مسافران در سال 2012، در رتبه چهارم بیشترین رشد فرودگاه های اروپایی نهاده شد.

برای اینکه از شهر مارسی به این فرودگاه دسترسی داشته باشید، می توانید از شبکه قطارهای TER بهره ببرید و در ایستگاه Vitrolles پیاده شوید. از آنجا می توانید سوار سرویس شاتل رایگان فرودگاه شوید.

فرودگاه نیس کوت دازور (Nice Côte dAzur Airport)

منطقه ساحلی جنوب فرانسه که با نام کوت دازور (ساحل لاجوردی) و یا فرنچ ریویرا (French Riviera) شناخته می گردد، یکی از مهمترین و زیباترین مقصدهای گردشگری ساحلی است و سالانه هزاران نفر از سرتاسر جهان به این منطقه سفر می نمایند تا اوقات فراغت خود را در ساحل های زیبا، آفتاب درخشان و آب و هوای دلچسب آن بگذرانند.

شهر نیس از مهمترین شهرهای این منطقه به شمار می رود و برای سفر به آن، می توانید از فرودگاه نیس کوت دازور که از مهمترین فرودگاه های جنوب فرانسه است بهره ببرید. این فرودگاه در 6 کیلومتری جنوب غرب نیس واقع شده است، با کد بین المللی یاتا NCE شناخته می گردد و با جابجایی بیش از 14 میلیون مسافر در سال، جایگاه سوم شلوغ ترین فرودگاه های فرانسه را از آن خود نموده است.

بعلاوه به علت نزدیکی نیس با دولت-شهر مستقل موناکو، فرودگاه نیس کوت دازور به عنوان فرودگاه کشور موناکو نیز فعالیت می نماید و یک خط مستقیم هلیکوپتر بین این فرودگاه و موناکو برقرار است.

به علت نزدیکی نیس با دولت-شهر مستقل موناکو، فرودگاه نیس کوت دازور به عنوان فرودگاه کشور موناکو نیز فعالیت می نماید

فرودگاه لیون-سنت اگزوپری (Lyon-Saint-Exupéry Airport)

یکی دیگر از فرودگاه های فرانسه که در این مقاله برای شما معرفی خواهیم کرد، فرودگاه شهر لیون یا فرودگاه سنت اگزوپری است. این فرودگاه با پذیرش بیش از 11 میلیون مسافر در سال، چهارمین فرودگاه پرترافیک فرانسه است و در 20 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر لیون واقع شده است.

این فرودگاه در سال سال 1975 میلادی با کد بین المللی یاتا LYS افتتاح شد تا جایگزین فرودگاه قدیمی لیون گردد. در زمان تاسیس نام این فرودگاه را Lyon Satolas گذاردند اما در سال 2000 میلادی و به مناسبت صدمین سالگرد تولد آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupéry)، نام آن به فرودگاه لیون-سنت اگزوپری تغییر یافت. احتمالا نام آنتوان دو سنت اگزوپری را با کتاب شازده کوچولو می شناسید. اما جالب است بدانید که دو سنت اگزوپری یکی از پیشروان هوانوردی در فرانسه بوده است و در جریان جنگ جهانی دوم به نیروی هوای فرانسه آزاد پیوست در طی یک پرواز، ناپدید و احتمالا کشته شد.

برای رسیدن به این فرودگاه می توانید از سیستم تراموای لیون بهره ببرید و در کمتر از 30 دقیقه، خود را به ایستگاه قطار لیون-سنت اگزوپری که دقیقا در کنار فرودگاه واقع شده است برسانید.

در ابتدای مقاله گفتیم که فرانسه بیش از 200 فرودگاه فعال دارد و تنها فهرست کردن نام فرودگاه های فرانسه نیز به یک مقاله بسیار بزرگ نیاز دارد. پس فکر می کنیم که معرفی فرودگاه های فرانسه تا به همینجا کفایت می نماید و می تواند راهنمای خوبی برای سفر به این کشور مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد.

منبع: ققنوس

به "با مهمترین فرودگاه های فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهمترین فرودگاه های فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید