بحرانی تر شدن تنش میان کره شمالی و کره جنوبی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رسانه های کره شمالی اعلام کردند در آزمایش موشکی چند روز پیش این کشور اهدافی در کره جنوبی شبیه سازی شده بود.

بحرانی تر شدن تنش میان کره شمالی و کره جنوبی

رسانه دولتی کره شمالی سکوت خود را در خصوص آزمایش های موشکی اخیر این کشور شکسته و مدعی شده است که این آزمایشات بخشی از یک سری روش های شبیه سازی شده برای نشان دادن آمادگی این کشور برای شلیک کلاهک های هسته ای تاکتیکی به اهداف احتمالی در کره جنوبی است.

دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از 25 سپتامبر (3 مهر) هفت بار موشک های بالستیک را آزمایش نموده است که آخرین رویداد از 25 پرتاب موشک های بالستیک و کروز در امسال است که تنش ها را به بالاترین سطح خود از سال 2017 افزایش داده است.

پیونگ یانگ در روز های اخیر پرتاب های موشکی متعددی بر فراز خاک ژاپن انجام داده است که از جمله یک موشک بالستیک میان برد را می توان نام برد. این موشک چند روز پیش، از کره شمالی شلیک شد، حدود 4 هزار و 600 کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

ژاپن این اقدام را خشونت آمیز خوانده و وزیر دفاع این کشور در پاسخ به این اقدام گفته است تمام گزینه ها را برای کشورش محفوظ می دارد. کره جنوبی و آمریکا نیز روز بعد از شلیک آن در مانور های مشترک، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

وبلاگ سفر به کانادا بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بحرانی تر شدن تنش میان کره شمالی و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرانی تر شدن تنش میان کره شمالی و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید