برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در این جا 6 ویتامین را به اسم برترین ویتامین برای زنان بالای 50 سال معرفی می کنیم. مقاله زیر نه تنها اطلاعاتی را در رابطه با برترین ویتامین ها داده، بلکه در خصوص چندین ویتامین برای رشد مو و انرژی روزانه هم اطلاعاتی

برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

در این جا 6 ویتامین را به اسم برترین ویتامین برای زنان بالای 50 سال معرفی می کنیم. مقاله زیر نه تنها اطلاعاتی را در رابطه با برترین ویتامین ها داده، بلکه در خصوص چندین ویتامین برای رشد مو و انرژی روزانه هم اطلاعاتی را ارائه می دهد. در صورتی که بالای 50 سال سن دارید، این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

ما باید اطلاعاتی را در رابطه با مزایای خوردن ویتامین ها و نقش مهمی که در توسعه کلی بدن ما دارند، اطلاعاتی را داشته باشیم. این ویتامین ها در هر گروه سنی برای ما مهم می باشند. با این حال، برترین ویتامین ها برای زنان مسن تر بعد از در نظر گرفتن پارامترهای مهم و احتیاج سنی آن ها معین می گردد. در صورتی که شما گرگرفتگی را تجربه کنید، این نشانه های اولیه یائسگی می باشد و این موضوع احتیاج به بهبود مصرف ویتامین ها دارد. بعضی از برترین ویتامین ها برای زنان مسن تر باعث حل این مسائل می گردد. این ویتامین ها باعث بهبود رشد مو و در بهبود انرژی مورد احتیاج روزانه می گردد.

هنگامی که به سن 50 سالگی رسیدید، دو نوع ویتامین را باید حتما مصرف کنید: ویتامین هایی برای افزایش انرژی و دیگری ویتامین هایی که به کاهش فرایند پیری یاری می نماید. به غیر از این ها، شما احتیاج به ویتامین هایی دارید که به استحکام سیستم ایمنی بدن شما یاری می نماید. مصرف صحیح ویتامین ها به حفظ تعادل هورمون ها یاری نموده و در نهایت منجر به کاهش بروز مسائل مرتبط با بیماری ها می گردد. بعد از 50 سالگی، یائسگی یک اتفاق معمول بوده و عامل مهم یاری نماینده به عدم تعادل هورمونی در بدن زنان می باشد.

برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال

ویتامین B3 یا نیاسین

ویتامین B3 که نیاسین هم نامیده می گردد، یاری فراوانی به ما می نماید. همچنان که سن ما بالا می رود، سطوح کلسترول به صورت ناگهانی به یک موضوع نگران نماینده تبدیل می گردد. خبر خوب این است که نیاسین به افزایش کلسترول خوب در بدن یاری نموده و بنابراین باعث کاهش مسائل مربوط به کلسترول در زنان مسن و در نتیجه کاهش کلسترول بد می گردد. به غیر از این ها، نیاسین به پیشگیری از تصلب شرایین که بیماری بوده که در آن عروق سخت می شوند، هم یاری می نماید. نیاسین بعد از تجویز پزشک و با به اسم مکمل ویتامینی در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این ویتامین به رشد مو هم یاری نموده و در نتیجه ویتامینی ضروری برای رشد مو در زنان می باشد.

غذاهای دیگری که حاوی نیاسین بالایی هستند شامل جوجه، جگر گوساله، تن ماهی، ماهی سالمون، بوقلمون، گوشت بره، قارچ، سبوس، فلفل قرمز، بادام زمینی و گوجه فرنگی می باشد.

ویتامین B6 یا پیریدوکسین

همچنان که سن زنان بالا می رود، عدم تعادل هورمونی در آن ها افزایش می یابد. بعد از 50 سالگی، بیشتر زنان نگران نوسانات موجود در سطوح کلسترول و بروز سرطان هستند. گفته شده که ویتامین B6 که پیریدوکسین هم نامیده می گردد، باعث پیشگیری از سرطان روده بزرگ می گردد. این ویتامین یکی از برترین ویتامین های روزانه برای زنان بوده و باعث افزایش سطوح سروتونین در بدن شده که به مبارزه با افسردگی یاری می نماید. این ویتامین به کنترل هموسیستئین و سطوح اگزالات ادارار هم یاری می نمایند. سطوح هموسیستئین در اختلالات مربوط به لخته شدن خون و بعلاوه ایجاد سنگ کلیه یاری می نماید.

غذاهایی که حاوی پیریدوکسین هستند شامل تن ماهی، جگر گوساله، جوجه، ماهی سالمون، سیب زمینی، موز، آجیل، گوشت قرمز، تخم مرغ، اسفناج و غلات غنی شده می باشد.

ویتامین B9 یا اسید فولیک

اگرچه بیشتر ویتامین های کمپلکس B به افراد مسن یاری می نمایند، اما شاید ویتامین B9 برترین آن ها باشند. ویتامین B9 یا اسید فولیک به فراوری DNA یاری نموده که این امر به نوبه خود به تقسیم سلولی و تشکیل بافت ها یاری می نماید. به غیر از این، فولیک اسید به پیشگیری و یا کاهش خطر بیماری های خاص قلبی و سرطان هم یاری می نماید. همراه با ویتامین های دیگر، این ویتامین باعث کاهش تخریب عضلانی مرتبط با سن هم یاری می نمایند. پس اعتقاد بر این است که این ویتامین به گرگرفتگی یائسگی را تسکین می بخشد.

غذاهایی که حاوی مقادیر بالایی اسید فولیک هستند شامل جگر حیوانات، سبزیجات خشک، دانه های آفتابگردان، اسفناج، پرتقال، عصاره مخمر، سویای بوداده، شلغم، انواع کلم ها، لوبیا و مارچوبه می باشد.

ویتامین B12 یا کوبالامین

ویتامین B12 که کوبالامین هم نامیده می گردد، نه تنها برترین ویتامین برای زمان بالای 50 سال می باشد، بلکه یکی از حیاتی ترین آن ها هم می باشد. ویتامین B12 نقش مهمی در فراوری سلول های قرمز خون ایفاء نموده و افزایش تعداد این سلول ها برای افراد مسن ضروری می باشد. کمبود این ویتامین ممکن است منجر به کم خونی خطرناک گردد، کم خونی باعث انسداد انتشار گلیکوپروتئین می گردد. به غیر از این ها، این ویتامین ترشح ملاتونین و سروتونین که هورمون هایی بوده که به ترتیب باعث کنترل خواب و خلق و خوی می گردند، را هم کنترل می نماید.

غذاهایی که حاوی مقادیر بالایی کوبالامین هستند شامل جگر حیوانات، گوشت گاو و گوسفند، جوجه، گوشت خوک، خاویار، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، خرچنگ دریایی، هشت پا و ماهی قزل آلا می باشد.

ویتامین D و ویتامین E

حفظ سطوح مناسب ویتامین D در زنان بسیار مهم می باشد. ویتامین D ر واقع یکی از برترین ویتامین ها برای زنان مسن می باشد. کمبود این ویتامین باعث خستگی بیش از حد و استخوان های بسیار شنماینده می گردد. از آن جا که سیستم ایمنی بدن در زنان بالای 50 سال ضعیف می گردد، اثبات شده که این امر خطرناک تر از چیزی است که ما فکر می کنیم. کمبود ویتامین E باعث کم خونی خفیف، آب مروارید، لکه های مربوط به پیری و ناهنجاری هایی در عملکرد مغز می گردد. باید قبل از مصرف این ویتامین ها جهت پیشگیری از مصرف مقادیر بیش از حد آن ها باید با پزشک مشورت کنیم.

غذاهایی که حاوی مقادیر بالایی ویتامین های E و D هستند شامل روغن جگر ماهی، ماهی قزل آلا، روغن جوانه گندم، بادام، دانه آفتابگردان، میگو، تن ماهی، شیر غنی شده و مارگارین، تخم مرغ، روغن آفتابگردان، زیتون، برگ چغندر، کره بادام زمینی، برگ های شلغم می باشد.

این ها تعداد کمی از برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال می باشد. در حال حاضر با فواید این ویتامین ها آشنا شده اید و ضرورت مصرف آن ها را می دانید. با این حال، پس از مشورت با پزشک در رابطه با معین دوز استفاده از آن ها، باید آغاز به مصرف کنید. علت این امر ساده است: هر زن دارای سابقه بیماری مختلف بوده و بنابراین در رابطه با دوز استفاده از ویتامین ها احتیاج به مشورت با پزشک دارد. ویتامین های مایع هم در دسترس بوده و بعضی از آن ها به اسم مکمل های ویتامینی در نظر گرفته می شوند.

منبع: راسخون

به "برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید