سوپرگل قدوس برای فرار از نیمکت نشینی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- سامان قدوس پیروز به باز کردن دروازه برنلی شد.

سوپرگل قدوس برای فرار از نیمکت نشینی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، در چارچوب رقابت های لیگ برتر انگلیس تیم های برنلی و برنتفورد به مصاف هم رفته اند. سامان قدوس، بازیکن ایرانی برنتفورد در این بازی روی نیمکت قرار داشت و از دقیقه 58 به جای فرانک اونیکا وارد میدان شد. در دقیقه 79 این مسابقه بود که طلسم گل نزدن قدوس در لیگ برتر شکست و این مهاجم ایرانی پیروز شد با یک ضربه تماشایی، اولین گل خود در پرمیرلیگ را به ثبت برساند. بازی تا دقیقه 86 با رجحان 3-1 برنلی در جریان است. برنلی با این پیروزی 7 امتیازی شد و در صندلی هفدهم جدول رده بندی نهاده شد، برنتفورد نیز با 12 امتیاز در رتبه دوازدهم جای گرفت.

تیم فوتبال برنلی پیروز شد روز گذشته نخستین پیروزی فصل خود را برابر برنتفورد کسب کند. یاران سامان قدوس در همان نیمه اول و در تارف مور استادیوم غافلگیر شده و تا دقیقه 36، سه مرتبه دروازه خود را باز شده دیدند. با اینکه بازیکن ایرانی برنتفورد در دقیقه 58 وارد زمین شد، اما تک گل تیمش را وارد دروازه میزبان کرد اما این برای بازگشت زنبورها کافی نبود.

گل والی و زیبایی سامان قدوس باعث تمجید و حیرت بسیاری از رسانه ها و هواداران فوتبال شد. علاوه بر اینکه این گل در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، وب سایت های خبری متعددی نیز به این گل پرداختند. وب سایت football.co با دادن نمره 7 به قدوس او را برترین بازیکن برنتفورد نامید و نوشت: سامان قدوس از روی نیمکت بلند شد و گل خیره کننده ای را به ثمر رساند. او بعد از ورود به زمین، خودش را نشان داد و به برنتفورد خیلی بیشتر از آنچه که بدون حضور به نمایش گذاشته بود، اضافه نمود. شوتی فوق العاده با ضربه ای قیچی برگردان برای تسلی دادن تیمش.

وب سایت دیلی میل نیز در این خصوص نوشت: سامان قدوس 11 دقیقه مانده به پایان بازی با گلی که به ثمر رساند، تنها برنتفورد را دلداری داد. برنلی آرام پای خود را از روی گاز برداشت و به برنتفورد فرصتی را داد. قدوس از روی نیمکت آمد تا به صورت آکروباتیک یکی از گلها را جبران کند و معلوم شد که این شوت سامان، تنها نقص در روز بزرگ تیم شان دایک بود. بخش ورزشی وب سایت یاهو نیز با انتشار ویدیوی گل زیبای این بازیکن ایرانی نوشت: سامان قدوس به شکلی دیدنی کلین شیت برنلی را خراب کرد و با یک ضربه قیچی برگردان، دروازه برنلی را باز کرد تا اولین گل برنتفورد را در این ملاقات به ثمر برساند.

ملی پوش خط هافبک برنتفورد که در سه بازی اخیر تیمش عملکرد قابل قبولی داشت و مقابل استوک سیتی نیز 90 دقیقه بازی کرد، در هفته دهم لیگ جزیره از روی نیمکت بازی را شروع کرد. قدوس تماشاگر دریافت سه گل برنتفورد در نیمه نخست بود و در حالی از دقیقه 58 وارد زمین شد که برنلی کوشش می کرد تا در نیمه دوم با کنترل جریان بازی و نمایشی تدافعی، اجازه خودنمایی به عناصر هجومی حریف ندهد.

با این حال سامان قدوس از زمان ورود به زمین کوشش ویژه ای را به عنوان هافبک هجومی تیمش انجام داد تا تعویضی ثمربخش باشد. علاوه بر گلی تماشایی که در آخرین دقایق بازی به ثمر رسید، او یک پاس کلیدی برای خلق موقعیت داشت و همچین یک شوت زد که بلوکه شد. هافبک شماره 14 برنتفورد در دقیقه 79 بازی تک گل تیمش را به ثمر رساند. در این لحظه، توپ از میانه میدان با پاسی بلند برای کریستین نورگارد رسید و او با سر موقعیت را برای قدوس مهیا کرد تا او ضربه نهایی را بزند.

قدوس که به سرعت کوشش می کرد تا زودتر از مدافع برنلی به توپ برسد، ناگهان در تصمیمی عجیب با ضربه قیچی دروازه را هدف گرفت و از نقطه مرکزی محوطه جریمه برنلی به شکلی تماشایی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و با شدت ضربه نیک پوپ انگلیسی هم نتوانست این توپ را مهار کند. گلر برنلی که در این بازی نمایش درخشانی داشت، پس از چند سیو از مهاجمان برنتفورد، خود را آماده جشن برای کلین شیت می کرد اما ضربه دیدنی قدوس او را ناکام گذاشت.

این نخستین گل سامان قدوس در لیگ برتر جزیره در پنجمین بازی اش بود که شاید سبب گردد تا پایان توماس فرانک سرمربی دانمارکی این تیم بیش از پیش به ستاره ایرانی توجه کند؛ بازیکنی خوش تکنیک با ضرب توپ بالا که به نظر می رسد با عبور از بدشانسی، حالا آماده درخشش بیشتر در فوتبال انگلیس می گردد.

ضربه والی قدوس توجه بسیاری از کاربران انگلیسی زبان توییتر را به خود جلب نموده؛ یکی از آنها که هوادار برنتفورد است، قدوس را تنها نقطه مثبت تیمش در این بازی دیده و از پیشرفت او نوشته است. کاربر دیگری نوشته که علاوه بر گلی که قدوس زد، او از زمان ورود به زمین پیروز شد فرایند مسابقه را به نفع برنتفورد عوض کند . یکی دیگر از کاربران که به نظر هوادار تیم چلسی است هم نوشته که قدوس باید خرید بعدی این تیم آبی پوش لندنی باشد. با این نتیجه، برنتفورد در رتبه دوازدهم لیگ جزیره نهاده شد. آنها هفته آینده در استادیوم خانگی خود به مصاف نوریچ خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سوپرگل قدوس برای فرار از نیمکت نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرگل قدوس برای فرار از نیمکت نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید