شهرهای دوچرخه دوست دنیا

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، 5 شهر دوچرخه دوست

شهر دوچرخه دوست شهری است که در آن دوچرخه سواران با وسایل نقلیه موتوری رقابتی ندارند. برای عابرای پیاده خیلی راحت است که سوار بر دوچرخه شوند و پول بنزین، بیمه ماشین و خیلی از خرج های اتومبیل را پس انداز نمایند. دوچرخه سواری به سلامتی شهروندان یاری می نماید و کیفیت هوای شهر را هم بالا می برد، بعلاوه برای گردشگران این امکان را بوجود می آورد که براحتی در شهر سفر نمایند و به گشت و گذار بپردازند. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با شهرهای دوچرخه دوست آشنا کنیم.

شهرهای دوچرخه دوست دنیا

آمستردام

آمستردام شاید مشهورترین شهر در استفاده از دوچرخه باشد. در این شهر امکاناتی مثل جهت مخصوص برای دوچرخه سواران، جای مخصوص برای پارک دوچرخه در شهر و حتی گاراژهایی برای دوچرخه در نظر گرفته شده است. به علت آسانی رفت و آمد با این دوچرخه ها، تعداد دوچرخه ها از تعداد مردم این شهر هم بیشتر است. در این شهر مردم از هر شغل و سنی از دوچرخه استفاده می نمایند چون دوچرخه سواری از رانندگی در شهر آسان تر است. متاسفانه در آمستردام دوچرخه ها زیاد به سرقت می فرایند به همین علت باید دوچرخه را در گاراژهای امن پارک کرد.

توکیو

در توکیو دوچرخه سواری روشی عالی هم برای رفت و آمد و هم برای گشت و گذار در شهر می باشد. در پارک های سر سبز این شهر دوچرخه سوران بسیاری را مشاهده می کنید. مثل دیگر شهرهای دوچرخه دوست دنیا، این شهر ایستگاه های مختلفی برای کرایه دوچرخه و مغازه های مختلفی برای خرید و تعمیر دوچرخه دارد.

پاریس

تصاویر رمانتیکی از فرانسه وجود دارد که در آن ها شخصی دوچرخه سوار در گوشه ای از تصویر به آرامی مشغول رکاب زدن دوچرخه است. این شهر خطوط ویژه دوچرخه سواری و جایگاه های کرایه دوچرخه دارد که امکان استفاده از دوچرخه را برای همه آسان می نماید. امروزه جهتهای دوچرخه سواری توسعه بیشتری در شهر پیدا نموده اند. برای ترویج دوچرخه سواری بعنون راهی برای دوستی با طبیعت، روزهای یکشنبه برخی از خیابان ها به روی اتومبیل ها بسته شده اما به روی دوچرخه سوران باز است.

پکن

پکن تاریخ درازی در استفاده از دوچرخه دارد. با وجودیکه تعداد دوچرخه سواران در حال کاهش است و هوای این شهر آلوده است اما همچنان رفت و آمد در شهر با دوچرخه آسان است. به علت اینکه این شهر نواحی کوهستانی کمی دارد دوچرخه سواری و رکاب زدن کار سختی نیست و راه ها و جهتهای زیادی در شهر برای دوچرخه وجود دارد که گاهی وسیل نقلیه سبک هم در این جهت وارد می شوند . مسئولان این شهر به علت آلودگی هوا شهفرایندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می نمایند اما این شهر نسبت به دیگر شهرهای شهرهای دوچرخه دوست، دوچرخه سواران کمتری دارد.

بارسلونا

بارسلونا شهری است که در آن گردشگران به راحتی از دوچرخه استفاده می نمایند. جهتهای خوش منطره زیادی برای دوچرخه سواری وجود دارد که برخی رفت و آمد آسان و برخی رفت و آمد سختی دارند. در این شهر نیز مغازه های دوچرخه سواری و ایستگاه های کرایه، دسترسی به این وسیله را آسان نموده است و حتی تورهای دوچرخه سواری هم به وسیله برخی از شرکت ها در شهر انچام می گردد. در بارسلونا جهتهای شهری دوچرخه سواران را برای خرید، گردش و … به جهتهای اصلی شهر سوق می دهد.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت

به "شهرهای دوچرخه دوست دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای دوچرخه دوست دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید