عکس، تغییر عجیب چهره سلبریتی ها با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، دیجیاتو نوشت: محققان دیزنی ابزار تازه هوش مصنوعی با نام FRAN توسعه داده اند که می تواند چهره بازیگران را به تناسب احتیاج فیلم یا سریالی که در آن بازی می نمایند، پیر یا جوان کند. این ابزار تغییر سن، چهره را در سریع ترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام می دهد.

عکس، تغییر عجیب چهره سلبریتی ها با استفاده از هوش مصنوعی

محققان دیزنی ابزار نو هوش مصنوعی با نام FRAN توسعه داده اند که می تواند چهره بازیگران را به تناسب احتیاج فیلم یا سریالی که در آن بازی می نمایند، پیر یا جوان کند. این ابزار تغییر سن، چهره را در سریع ترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام می دهد.

هوش مصنوعی FRAN از داده های مربوطه استفاده می نماید و تصمیم می گیرد کدام قسمت های صورت فرد مورد نظر باید تغییر کتد تا چهره وی پیرتر یا جوان تر به نظر برسد. این ابزار با اضافه کردن چین و چروک ها و خطوطی روی قسمت هایی از صورت، چهره را پیرتر می نماید و با برداشت بعضی خطور و چروک ها می تواند فرد مورد نظر را جوان تر نشان دهد.

نمونه های اولیه ای از کار با این ابزار نو هوش مصنوعی در قالب ویدیو و تصاویری از سوی دیزنی به اشتراک گذاشته شده است. این فناوری، نسبت به نمونه های ابتدایی مشابه خودش، از قدرت و دقت بالاتری برخوردار است. با این وجود، دیزنی اعلام نموده ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی نوش هنوز در مرحله توسعه واقع شده است و باید بعضی تغییرات به آن اعمال گردد.

برای مثال وقتی FRAN چهره فردی را بسیار پیر می نماید، نمی تواند متناسب با آن تغییراتی روی موی سر وی اعمال کند و این تغییرات تنها روز چهره فرد منعکس می گردد. در واقع ابزار نو هنوز قادر نیست موهای فرد را نیز سفید نموده و به صورت کلی وی را پیرتر نشان دهد، بلکه این تغییرات تنها روی صورت اعمال می گردد.

باید دید در ادامه این ابزار هوش مصنوعی نو تا چه مقدار می تواند جایی برای خود در صنعت سینما باز کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس، تغییر عجیب چهره سلبریتی ها با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، تغییر عجیب چهره سلبریتی ها با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید