نقاش معروف رکورد شکنی کرد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، یکی از تابلو های نقاشی واسیلی کاندینسکی که اخیرا به وارثان حقیقی آن بازگردانده شده بود در یک حراجی به فروش رسید و رکورد گران ترین اثر این هنرمند را شکست.

نقاش معروف رکورد شکنی کرد

به گزارش ایسنا، شاهکار نقاشی که واسیلی کاندینسکی، هنرمند نامدار روس با عنوان مورناو و کلیسای شماره 2 خلق نموده بود در حراجی اول مارس ساتبیز به قیمت 45 میلیون دلار فروخته شد و رکورد جدیدی را برای این هنرمند رقم زد.

چندی پیش مسوولان یک موزه هلندی اعلام کردند تابلو نقاشی که واسیلی کاندینسکی نقاش مشهور روس در سال 1910 میلادی خلق نموده و در طول جنگ جهانی دوم غارت شده است را به وارثان یک خانواده یهودی بازمی گردانند. این تابلو نقاشی رنگ روغن زمانی در اتاق غذاخوری یک زوج یهودی آلمانی و موسسان یک شرکت نساجی نصب شده بود.

این نقاشی که از سال 1951 در مجموعه موزه Van Abbemuseum واقع در آیندهوون نگهداری می شد، نسخه رنگارنگی از روستای آلمانی مورناو را به همراه مناره بلند کلیسای آن روستا به تصویر می کشد.

واسیلی کاندینسکی نقاش روس و پیشگام هنر انتزاعی بود. پیشتر تابلو نقاشی نقاشی با خطوط سفید که در سال 2017 به قیمت 41 میلیون دلار در حراجی ساتبیز فروخته شد به عنوان گران ترین اثر این هنرمند شناخته می شد.

بعلاوه در حراجی یکم مارس ساتبیز، نقاشی پایکوبی در ساحل اثر ادوارد مونک که در سال 1906 خلق شده بود نیز به حراج گذاشته شد و در نهایت به قیمت 20 میلیون دلار به فروش رسید.

منبع: فرارو

به "نقاش معروف رکورد شکنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاش معروف رکورد شکنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید