کنسانتره شیشه پاک کن چیست ، طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟ شاید جدیداً در بسیاری از بسته های شیشه پاک کن دیده باشید که نوشته شده حاوی شیشه پاک کن کنسانتره یا در تبلیغات شیشه پاک کن حتماً دیده اید که بعضی از آن ها حاوی ساشه های کنسانتره هستند. حقیقت این است که کنسانتره درواقع ترکیبات شیشه پاک کن است که به صورت جداگانه و یا همراه با شیشه پاک کن به فروش می رسد و شما می توانید خودتان آن را به شیشه پاک کن تبدیل کنید. اما طریقه درست کردن شیشه پاک کن کنسانتره چگونه است؟ شیشه پاک کن کنسانتره چه تفاوتی با شیشه پاک کن های معمولی دارد؟ در این مقاله از سرویس در به شما می گوییم که کنسانتره شیشه پاک کن چیست و چه ویژگی هایی دارد. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص شیشه پاک کن کنسانتره پاسخ خواهیم داد.

کنسانتره شیشه پاک کن چیست ، طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

قبل از این که به شما بگوییم کنسانتره شیشه پاک کن چیست بهتر است ابتدا نگاهی دقیق به معنی واژه کنسانتره بیندازیم. کنسانتره یک لغت فرانسوی است و به شکلی از ماده گفته می گردد که حلال آن حذف شده است.

درواقع زمانی که آب یا حلال یک ماده از آن جدا گردد، به پودر یا عصاره کنسانتره تشکیل می گردد. محصولی که برای استفاده باید دوباره با حلال یا آب ترکیب گردد تا حالت طبیعی خود را به دست آورد. این موضوع دقیقاً برای شیشه پاک کن نیز صادق است.

برای کاهش حجم و اندازه شیشه پاک کن، محلول و بخش مایع آن را جدا می نمایند. سپس ترکیبات شیشه پاک کن را به صورت پودر یا مایع در ساشه یا بسته بندی های مخصوص می ریزند. درواقع زمانی که شما کنسانتره شیشه پاک کن را خریداری می کنید، حجم محصول شیشه پاک کن شما چندین برابر بیشتر از زمانی است که خود شیشه پاک کن را می خرید؛ زیرا کنسانتره، عصاره شیشه پاک کن است.

شما باید هر بار اندازهی از آن را با آب ترکیب کنید تا به شیشه پاک کن تبدیل گردد. بسیاری از افرادی که احتیاج به حجم زیادی از شیشه پاک کن دارند و یا ترجیح می دهند شیشه پاک کن را بدون شیشه پلاستیکی آن تهیه نمایند، به جای خرید شیشه پاک کن معمولاً به سراغ کنسانتره آن می روند.

با این کار حجم کمتری از مواد را با قابلیت استفاده بیشتر خریداری می کنید و می توانید در مواقع لزوم و برای خودتان به اندازه لازم کنسانتره را به شیشه پاک کن تبدیل کنید.

طرز استفاده از شیشه پاک کن کنسانتره

طریقه استفاده از شیشه پاک کن کنسانتره بسیار ساده است. برای آماده کردن شیشه پاک کن کنسانتره شما باید اندازه مشخصی از محتویات کنسانتره را با آب ترکیب کنید و در شیشه اسپری دار بریزید تا آماده گردد.

معمولاً نسبت ترکیب ماده کنسانتره شیشه پاک کن با آب برای هر سازنده و برند فرق دارد. در بسیاری از برندها کنسانتره شیشه پاک کن در ساشه های کوچک همراه با شیشه پاک کن یا به صورت مجزا به فروش می رسند.

برای درست کردن این شیشه پاک کن ها تنها ضروری است ساشه را داخل مخزن یا شیشه اسپری دار تخلیه کنید. سپس آن را با آب پر کنید. کمی مواد را تکان دهید و به همین راحتی شیشه پاک کن شما آماده است.

تفاوت شیشه پاک کن و کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

همان طور که گفته شد کنسانتره شیشه پاک کن در واقع همان شیشه پاک معمولی است که بخش محلول یا مایع آن جدا شده است. در واقع زمانی که کنسانتره شیشه پاک کن را خریداری می کنید، عصاره غلیظ شده شیشه پاک را می خرید که می توانید هر بار اندازهی از آن را با آب ترکیب کنید و یک شیشه پاک کن با رایحه، رنگ و ویژگی های مورد نظرتان را داشته باشید.

مهم ترین تفاوت شیشه پاک کن و کنسانتره شیشه پاک کن تفاوت در حجم محصول است. از نظر کارایی و کیفیت این دو محصول هیچ تفاوتی با هم ندارند. شما می توانید انواع و بعلاوه شیشه پاک کن های حاوی ساشه کنسانتره شیشه پاک کن را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

مهم ترین مزایای کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

فرمولاسیون شیشه پاک کن کنسانتره با شیشه پاک کن های معمولی هیچ تفاوتی ندارد. شما می توانید کنسانتره شیشه پاک کن را با هر ویژگی ای که دوست دارید بخرید و بعد از ترکیب کردن با آن کنسانتره شیشه پاک کن تبدیل به همان شیشه پاک کنی می گردد که به صورت آماده از فروشگاه خریداری می کنید.

بیشتر کنسانتره های شیشه پاک کن به صورت ساشهای به فروش می رسند و این موضوع موجب می گردد تا شما بتوانید بدون احتیاج به اندازه گیری و به راحتی طبق دستورالعمل محصول از آن بهره ببرید.

مهم ترین مزیت استفاده از مایع کنسانتره شیشه پاک کن این است که حجم کمتری را اشغال می نماید. این محصول به علت نداشتن شیشه اضافی و قرار گرفتن در ساشه هزینه بسیاری پایین تری دارد.

امروزه بسیاری از برندهای شیشه پاک کن یک ساشه به عنوان اشانتیون در کنار محصول قرار می دهند تا شما بتوانید بعد از اتمام شیشه پاک کن یک شیشه پاک کن دیگر نیز آماده کنید.

از آنجایی که فروش این نوع شیشه پاک کن های کنسانتره احتیاج به شیشه پلاستیکی ندارد، به محیط زیست نیز آسیب کمتری وارد می گردد. برای استفاده از این کنسانتره ها شما می توانید با ریختن مواد را به همراه آب در شیشه اسپری داری که از قبل دارید، بریزید و محصول را آماده کنید.

ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره چیست؟

ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره درست شبیه به شیشه پاک کن های معمولی است. این محصول برای تمیز کردن شیشه ها و براق کردن آینه ها طراحی شده است و سطوح را ضدعفونی می نماید.

در فرمولاسیون شیشه پاک کن کنسانتره معمولاً از ایزوپروپیل الکل، مونواتانول آمین، بوتیل گلیکول، پرکلرو اتیلن و کلر استفاده می گردد. در ادامه می توانید با عملکرد ترکیبات شیمیایی شیشه پاک کن کنسانتره بیشتر آشنا شوید.

*ایزوپروپیل الکل نوعی الکل است که سرعت تبخیر بالایی دارد و چربی ها را در خود حل می نماید و برای از بین بردن لکه ها مؤثر است.

*مونواتانول آمین (MEA) یک ماده شیمیایی است که از آمونیاک حاصل می گردد و به تمیز شدن بیشتر سطوح شیشه ای یاری می نماید.

*بوتیل گلیکول نیز یک حلال آلی است که در از بین بردن لکه ها و بعلاوه نابود کردن آلودگی نقش مهمی دارد.

*کلر نیز از دیگر ترکیبات شیشه پاک کن کنسانتره است که برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن آلودگی های میکروسکوپی استفاده می گردد.

*پرکلرو اتیلن یک ماده شیمیایی دیگر است که در ترکیب شوینده ها استفاده می گردد. این ماده در فرمولاسیون شیشه پاک کن نقش حلال را دارد و قابلیت انحلال پذیری بالایی دارد.

سوالات متداول

آیا کیفیت شیشه پاک کن کنسانتره با شیشه پاک کن معمولی فرق دارد؟

ترکیبات مایع شیشه پاک کن کنسانتره هیچ تفاوتی با شیشه پاک کن های معمولی ندارد. برای تهیه کنسانتره تنها بخش مایع و حلال محصول حذف شده و در حالت عصاره و کم حجم به فروش می رسد. شما می توانید شیشه پاک کن کنسانتره را با هر کیفیت و هر رایحه ای که دوست دارید بخرید و بعد از ترکیب با آب آن را بهره ببرید.

شیشه پاک کن اسیدی است یا بازی؟

اگر برایتان سوال شده که شیشه پاک کن اسیدی است یا بازی باید بدانید که شیشه پاک کن یک محلول بازی است که به علت وجود آمونیاک یک ترکیب بازی است.

Ph شیشه پاک کن چقدر است؟

Ph شیشه پاک کن از 10/9 تا 11/1 است و یک محلول بازی است.

کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

کنسانتره شیشه پاک کن همان شیشه پاک کن معمولی است که بخش حلال یا مایع محصول جدا شده و به صورت عصاره و در حجم و اندازه ای کوچک به فروش می رسد.

منبع: افق کوروش

به "کنسانتره شیشه پاک کن چیست ، طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسانتره شیشه پاک کن چیست ، طرز استفاده و تفاوت با شیشه پاک کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید