یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف اظهار کرد: یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شهرستان خوسف مشاهده و تصویربرداری شد. محمد دادی، امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت به رسانه های گروهی گفت: همیار افتخاری محیط زیست یک قلاده گربه شنی را به طور مستقیم در کویر لوت مشاهده و از آن عکس برداری کرد.

یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد

به گزارش ایسنا، وی اعلام کرد: گربه شنی یکی از هشت گربه سان وحشی ایران است که سازگاری منحصر به فردی با منطقه ها بیابانی به ویژه تپه زار های ماسه ای دارد و از نظر جثه از گربه اهلی کوچک تر و کف دست و پای این گونه جانوری به علت رفت و آمد در شن با مو پوشانده شده است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: در یک سال گذشته گونه های شاخصی از قبیل گربه وحشی و شاه روباه به وسیله محیطبانان منطقه برای اولین بار ثبت شده است و هم اکنون تصویر گونه زیبا، کمیاب و منحصر به فرد گربه شنی هم به وسیله دوستدار طبیعت ثبت شد که این خود نوید بخش برنامه ریزی برای حفاظت بیشتر جهت زنده کردن نسل این گربه سانان کوچک در زیستگاه های شهرستان خوسف است.

وی از مردم شهرستان خوسف خواست با حساس بودن به محیط پیرامون و مهربانی با حیات وحش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را در جهت رسیدن به اهداف سازمانی کمک نمایند.

زیستگاه گربه شنی با نام علمی Felis margarita، منطقه ها استپی و بیابانی است. این گربه خود را با منطقه ها فوق العاده خشک و تپه های شنی تطابق داده است. گربه شنی شب گرد است و روز ها در یک سوراخ کم عمق استراحت می نماید. جفت گیری در اواسط زمستان صورت می گیرد و احتمالاً دوبار در سال فراوری مثل می نماید. بعد از حدود 63 روز دو تا چهار بچه کور می زاید. چشم های نوزادان بعد از دو هفته باز می شوند. گربه شنی یکی از جانوران کمیاب ایران است و به سختی می توان آن را مشاهده کرد. در خراسان جنوبی نیز به همت محیط بانان پر کوشش استان این گونه نادر، دیده شده است.

منبع: فرارو

به "یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید