10 بازی ویدئویی برتر ساخته شده از روی انیمه ناروتو

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، مانگای ناروتو (Naruto) از زمانی که در ژاپن عرضه شد، پیروزیت بزرگی در سراسر دنیا بدست آورد. با آغاز به عنوان یک مانگای پیروز در سال 1999 و معروفیت بیشتر به عنوان یک انیمه از استودیوی Pierrot، هم انیمه و هم مانگا در پنج سال اول عرضه خود به محبوبیت زیادی دست یافتند. در پی پیروزیت بزرگ این آی پی، ناروتو در نهایت حجم بزرگی از بازی های ویدئویی را در داخل و خارج از ژاپن دریافت کرد. این سری از بازی های مبارزه ای گرفته تا آثار نقش آفرینی را شامل شده و به طور کلی چیزهای زیادی برای ارائه به هواداران دارد. در اینجا لیستی از ده بازی ویدیویی برتر در مجموعه ناروتو را معرفی خواهیم کرد.

10 بازی ویدئویی برتر ساخته شده از روی انیمه ناروتو

10. Naruto: Path of the Ninja 1 & 2

تهیه نماینده: Tommy / سازنده: Tose

سال انتشار: 2006-2004

پلتفرم: Nintedno DS, Game Boy Advance

برخلاف بازی های مبارزه ای رایج دو بعدی و سه بعدی، سری Path of Ninja چیز نوی را با ناروتو امتحان کرد. در حالی که این دو بازی بی نقص نیستند، با این حال آن ها را می توان تلاشی نسبتا مناسب برای ایجاد چیزی نو دانست. این بازی داستان ناروتو اوزوماکی و نینجاهای همراهش را دنبال می نماید که در مأموریت های مختلف برای محافظت از دهکده و یاری به افراد احتیاجمند شرکت می نمایند. چیزهای نو گیم پلی کاملا نوبتی با عناصر نقش آفرینی، سیستم سطح بندی و توانایی یادگیری تکنیک های متعدد است. هر دو بازی از این سری داستانی طولانی را ارائه می دهند که در آن می توانید تا 40 ساعت سرگرم شوید. لازم به ذکر است که بازی اول گام اول نسبتاً مناسبی را به سمت فرمولی نو برداشته، در حالی که بازی دوم میراث نسخه اول را با جلوه های بصری پیشرفته، عناصر بهبود یافته و گیم پلی بهتر ادامه می دهد. به صورت کلی هر دو بازی خلاصه های عالی از اولین داستان ناروتو هستند و با بعضی جنبه های نقش آفرینی مناسب، هر هوادار ناروتویی را شاد می نمایند.

9. Naruto Ultimate Ninja Storm

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2008

پلتفرم: PS3, PS4, PC, Xbox One, Nintendo Switch

به عقیده بسیاری، اولین نسخه از سری ناروتو آلتیمیت نینجا استورم، دست کم گرفته شده ترین بازی در کل مجموعه است. در حالی که این بازی اولین اثری بود که هسته شگفت انگیز و پایه سیستم نبردی را که محبوبیت زیادی پیدا می نماید، معرفی کرد اما یک عنصر جالب توجه دیگر دارد که به دنباله ها راه پیدا نکرد. این عنصر توانایی گردش آزاد در دهکده و بعضی از نقاط دنیا ناروتو است. اینکه بتوان آزادانه در کونوها پرسه زد و از ساختمان ها بالا رفت، رویایی بود که به حقیقت پیوست. این بازی به بازیکنان این فرصت را داد تا فضای قلمروی نینجا را کشف نمایند و جدا از سکانس های زیبا، بازی سیستم نبرد مجذوب کنندهی را با مجموعه ای بزرگ از شخصیت های قابل بازی در کنار اقتباس از داستان کامل اولین انیمه ناروتو را ارائه داد. با اینکه حذف زابوزا و هاکو از شخصیت های اصلی کمی عجیب و غریب محسوب می شود اما در مجموع، بازی ارزش تجربه را دارد.

8. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja 4

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2007

پلتفرم: PS2

ناروتو شیپودن: آلتیمیت نینجا 4 در دوران طلایی بازی به طور انحصاری برای پلی استیشن 2 عرضه شد. مدت ها قبل از دوران Ultimate Ninja Storm، گیم پلی بازی های اولیه این سری رویکردی ساده و در عین حال بسیار سرگرم نماینده داشتند. بازی Ultimate Ninja یک بازی مبارزه ای ساید اسکرول دو بعدی با مکانیک های ساده بود. در کمال تعجب، بازی ترکیبی از رویدادهای مجذوب کننده را ارائه می دهد که درست قبل از آغاز آرک داستانی ماموریت نجات Kazekage رخ می دهد.

با استفاده از عناصر نقش آفرینی، بازیکن باید وارد حالت داستانی شود و فردی مرموز به نام سایه سیاه را تعقیب کند. داستان از انتهای این قوس داستانی تا وسط قوس ماموریت نجات Kazekage ادامه دارد. محتوای بازی بسیار زیاد است و با 43 شخصیت قابل بازی از هر دو دوره ناروتو و ناروتو شیپودن، برای مدت ها بازیکن را سرگرم می نماید. علاوه بر این، هر شخصیت تغییر منحصربه فرد خود را دارد که با قدرت های مختلف و الگوهای حمله نو همراه می شود. این نسخه بعلاوه برای تازه واردان به این سری مناسب تر است.

7. Naruto Shippuden: Legends Akatsuki Rising

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: Racjin

سال انتشار: 2009

پلتفرم: PlayStation Portable

در میان سری Naruto: Uzumaki Chronicles، بازی Legends Akatsuki Rising را می توان به عنوان اثر برتر انتخاب کرد. این نسخه متعادل ترین گیم پلی را با حالت داستانی کوچک و در عین حال بسیار لذت بخش و مجموعه نسبتاً مناسبی از شخصیت های قابل بازی ارائه می دهد. بازی یک اثر مبارزه ای سه بعدی از منظر سوم شخص است که در آن می توانید کنترل بسیاری از شخصیت های دنیا ناروتو را در دست بگیرید. بازیکن می تواند از ترکیب بزرگی از حرکات تایجوتسو، نینجوتسو و جنجوتسو استفاده کند.

هدف در هر مرحله، پاک کردن نقشه از دشمنان مختلف مانند اراذل و اوباش، گرازها، نینجاهای سرکش و بسیاری شخصیت های دیگر است. این بازی با یک سیستم سطح بندی که در آن می توانید سلامتی، چاکرا و حرکات نینجوتسوی قوی تری بدست آورید، گیم پلی خود را مجذوب کننده تر نموده است. بازی به طور کلی 17 شخصیت دارد که شامل مبارزان کونوها، نینجاهای سونا و طیف وسیعی از باند آکاتسوکی می شود.

6. Naruto: Rise of A Ninja / Naruto: The Broken Bond

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal

سال انتشار: 2008-2007

پلتفرم: Xbox 360

شاید فکر کنید که این دو بازی که به وسیله یک تیم غربی ساخته شده اند، چندان به منابع اصلی وفادار نیستند اما تغییر همواره بد نیست و گاهی اوقات احتیاج است. در واقع تغییر چیزی است که این دو بازی در مقایسه با بازی های ژاپنی بی شمار ناروتو ارائه می دهند. Rise of the Ninja و The Broken Bond هر دو تمایل دارند که دو عنصر گیم پلی را در یک بسته بندی زیبا ترکیب نمایند. این سری آثاری مبارزه ای سه بعدی را ارائه می دهد که در آن می توانید مبارز خود را انتخاب نموده و در یک استیج یک در مقابل یک (1v1) مبارزه کنید. از طرفی می توانید آزادانه با کنترل ناروتو در روستای کونوها پرسه بزنید؛ جایی که می توانید بسیاری از درخواست های روستاییان را بپذیرید و آن ها را برآورده کنید.

شما می توانید این کار را با آوردن اشیا، پرسه زدن در خارج از دهکده و ضرب و شتم چندین دشمن انجام دهید. در این میان اگر تمایل دارید ریشه های داستان را دنبال کنید، اولین بازی سه قوس اول مانگا را تا تهاجم کونوها و درگیری دو جینچوریکی ناروتو و گارا پوشش می دهد. از سوی دیگر The Broken Bond از جایی که اولین بازی متوقف شد، آغاز شده و تا خاتمه بازیابی قوس داستانی ساسوکه ادامه می یابد. در حالی که این دو بازی ممکن است هر هوادار ناروتویی را شاد نکند، با این حال پیشنهاد می شود که آن را تجربه کنید.

5. Naruto Shippuden: Clash of Ninja Revolution III

تهیه نماینده: Tomy / سازنده: 8ing

سال انتشار: 2007

پلتفرم: Wii

در حالی که سری کلش آو نینجا در مقایسه با سری آلتیمیت نینجا بسیار کمتر شناخته شده است، برای هواداران پروپاقرصی که سهم خود را از تفریح آلتیمیت نینجا داشته اند و می خواهند چیزهای بیشتری در این سری تجربه نمایند، کلش آو نینجا وجود دارد. Naruto Shippuden: Clash of Ninja Revolution III پنجمین قسمت از سری کلش آو نینجا است که اولین قوس داستانی در ناروتو شیپودن را اقتباس می نماید. در حالی که داستان قوی ترین جنبه بازی نیست، اما گیم پلی بازی با یک سیستم نبرد مجذوب کننده همراه شده است.

این بازی در واقع مانند یک اثر مبارزه ای کلاسیک سه بعدی است که در آن حداکثر چهار بازیکن می توانند به نبرد بپیوندند. عنصر منحصربه فرد بازی توانایی نابود کردن یا انتقال از یک استیج به یک استیج دیگر است. حداکثر 40 شخصیت قابل بازی از سری اول ناروتو تا بعضی از شخصیت های ناروتو شیپودن و حتی بعضی از شخصیت های انحصاری مانند Special Anbu Komachi در دسترس هستند. در کل، اگر آخرین ماموریت داستانی را حذف کنید، بازی در گیم پلی متعادل است و اگر می خواهید از بازی بیشتر لذت ببرید، به شدت توصیه شود که آن را با دوستان خود تجربه کنید، زیرا نبرد جایی است که بازی در آن بیشتر از هر جایی می درخشد.

4. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Heroes 3

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2009

پلتفرم: PlayStation Portable

سری آلتیمیت نینجا هیروز در واقع احیای سری آلتیمیت نینجا از دوران پلی استیشن 2 بود که صاحبان پلی استیشن پرتابل را با زیبایی این سری آشنا کرد و در این راه پیروز بود. انتخاب سومین نسخه از این سری برای حضور در این فهرست، به این علت است که این نسخه در مقایسه با دو بازی اول به منبع اصلی وفادارتر بود. این بازی داستان ناروتو اوزوماکی را دنبال می نماید که او پس از دو سال تمرین با جیرایا به دهکده باز می شود. سپس داستان به نبرد نهایی بین ساسوکه و ایتاچی اوچیها می رسد و در یک استیج دو بعدی، بازیکن مانند نسخه های قبلی یکی از شخصیت های متعدد سری ناروتو را کنترل می نماید.

بازیکن می تواند از حملات زیادی مانند تایجوتسو، چندین حرکت نینجوتسوی منحصربه فرد و حتی سلاح های پرتابی مختلفی که در سراسر منطقه یافت می شود، استفاده کند. بازی بعلاوه دارای حالت بیداری (Awakening) است که بسته به هر شخصیت فرق دارد. به عنوان مثال، بیداری ناروتو می تواند او را به حالت بیداری چهار دم تبدیل کند، در حالی که ساسوکه می تواند در میان به علامت نفرین شده تبدیل شود. به طور کلی، بازی به خوبی در زمینه گیم پلی متعادل است و با فهرست بزرگی از شخصیت ها و عملکردی عالی در زنده کردن روزهای شکوه ناروتو شیپودن، می درخشد.

3. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2013

پلتفرم: PS3, Xbox 360, PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

آلتیمیت نینجا استورم 3 میراث نسل قبلی خود را با یک فهرست شخصیت بزرگ تر و بعضی از برترین عناصر داستانی در کل مجموعه ادامه می دهد. بازی با قوس داستانی فلش بک تهاجم کیوبی با بازی میناتو، کوشینا و مرد نقابدار مرموز آغاز می شود و تا زمان حاضر یعنی پس از اولین وقایع چهارمین جنگ بزرگ نینجا تا خاتمه داستانی که منحصرا برای بازی نوشته شده ادامه دارد. مانند بازی های قبلی این سری، این اثر یک بازی مبارزه ای با استیج های سه بعدی است و شما می توانید از میان مجموعه بزرگی از شخصیت های دنیا ناروتو که به دنیای شگفت انگیز و داستان ناروتو شیپودن می روند، انتخاب کنید. جلوه های بصری نسبت به بازی های قبلی بسیار بهبود یافته است و محتوا نیز با 80 شخصیت قابل بازی بسیار توسعه یافته است. در نهایت مانند همواره استودیوی سازنده کات سین های شگفت انگیزی را با انیمیشن های برجسته و رویدادهای سریع بی نظیر (QTE) همراه نموده است.

2. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2011

پلتفرم: PlayStation Portable

آلتیمیت نینجا ایمپکت یکی از برترین بازی های سری ناروتو شیپودن است. اول از همه این بازی به وسیله سایبرکانکت 2 ساخته شده است که برترین توسعه دهنده بازی های ویدیویی انیمه محور تا به امروز هستند. از سوی دیگر یک سیستم مبارزه کاملاً نو در مقایسه با سری Ultimate Ninja و Ultimate Ninja Storm دارد. در واقع این بازی یک رویکرد کاملاً متفاوت دارد و مانند نامه ای عاشقانه به هواداران سری Warriors و ناروتو است. سری Warriors یک اثر بزن بزن است که در آن یک شخصیت را در برابر صدها دشمن کنترل می کنید. بازی این فرمول را به کار می گیرد و آن را با رویدادهای داستانی شگفت انگیز ناروتو شیپودن مخلوط نموده و به آن رویدادهای سریع (QTE) و برجسته را با انیمیشن های مجذوب کننده اضافه می نماید. این بازی کل حماسه ناروتو شیپودن را ارائه می دهد که از قوس داستانی نجات Kazekage تا ابتدای قوس قله فایوکیج آغاز می شود.

1. Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

تهیه نماینده: Bandai Namco / سازنده: CyberConnect2

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

ناروتو شیپودن: آلتیمیت نینجا استورم 4 بدون شک کامل ترین بازی در سری آلتیمیت نینجا است. این بازی حماسه ناروتو شیپودن را تا خاتمه چهارمین جنگ بزرگ نینجا ادامه می دهد. با ارائه بیش از 106 شخصیت قابل بازی از مانگا و با احتساب بسته الحاقی بوروتو، بازی به فهرست بزرگی از شخصیت های قدیمی و نو این سری دست پیدا نموده است. در خصوص گیم پلی، بازی همان عناصر گیم پلی ارائه شده در سومین بازی آلتیمیت استورم را ارائه می دهد. بازیکن یکی از نینجاهای فراوان بازی را در یک میدان نبرد وسیع با استفاده از حملات نینجوتسو و تای جوتسو کنترل می نماید تا دست برتر را بدست آورد.

بازیکن بعلاوه می تواند از سلاح های دور بردی مانند شوریکن، کونای و بسیاری دیگر استفاده کند. جدای از سیستم نبرد معمولی، بازی یک حالت داستانی مجذوب کننده با صحنه های شگفت انگیز و رویدادهای سریع (QTE) ارائه می دهد که جوهره این مانگا و انیمه را گرفته و آن را به قلمروی بازی های ویدیویی می آورد. در حالی که بسیاری از هواداران ممکن است در خصوص برترین بازی در سری آلتیمیت نینجا بحث های ضد و نقیضی نمایند، چهارمین بازی از این سری کامل ترین آن است.

منبع: Altar of Gaming

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی ویدئویی برتر ساخته شده از روی انیمه ناروتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ویدئویی برتر ساخته شده از روی انیمه ناروتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید