9 گوشی مقرون به صرفه قیمت با دوربین عالی برای عکاسی لذت بخش

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، اولویت بسیاری از افراد در انتخاب گوشی هوشمند، ثبت عکس باکیفیت است و به همین علت در پی مدل هایی هستند که در عین مقرون به صرفه بودن، دوربین عالی داشته باشند.

9 گوشی مقرون به صرفه قیمت با دوربین عالی برای عکاسی لذت بخش

با پیشرفت گوشی ها، این روزها کمتر کسی موبایل را فقط برای تماس و پیامک استفاده می نماید بلکه انواع کارهای دیگر هم با آن انجام می گردد. بسیاری برای مرور وب از آن استفاده می نمایند، بعضی یادداشت های خود را در آن می نویسند و قرارهای دیدار را تنظیم می نمایند و البته بسیاری هم از آن برای تهیه عکس و فیلم و ثبت خاطراتشان استفاده می نمایند.

اگر شما هم جزو این دسته آخر هستید شاید در نگاه اول فکر کنید که نباید انتظار زیادی از یک گوشی ارزان قیمت داشت اما در حقیقت این روزها گوشی های مالی زیادی هستند که امکان ثبت عکس ها و فیلم های باکیفیت خوب را فراهم می نمایند و باید گفت رقابت در این زمینه شدید است!

البته هنگام خرید یک گوشی مالی با دوربین عالی، باید کمی از بعضی امکانات چشم پوشی کرد. برای مثال در این بازه به ندرت گوشی هایی با لنزهای تله فوتو یا زوم اپتیکال می بینیم. اما اگر فقط ثبت تصاویر باکیفیت برای شما اهمیت دارد، این مشکل بزرگی نیست. در این مطلب نگاهی به بعضی از ارزان ترین مدل ها می اندازیم که می توانند هدف شما را تأمین نمایند.

گوشی موبایل آنر مدل X6 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

X6 جزو گوشی های مالی آنر (Honor) جای می گیرد که از نظر فنی پاسخگوی کارهای روزانه است و دوربین قابل قبولی هم در این بازه قیمتی دارد. این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 720×1600 پیکسل استفاده می نماید.

گوشی آنر X6 سه دوربین دارد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین سنجش عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می شوند و در کنار فلاش، یک ماژول چهارگانه را تشکیل می دهند. عملکرد عالی دوربین در نور روز و کارایی مطلوب در نور شب، آن را به یک گوشی ارزان برای عکاسی تبدیل نموده است. علاوه بر این دوربین سلفی هم با رزولوشن 5 مگاپیکسل کیفیت خوبی ارائه می دهد و برای سلفی و تماس ویدیویی کاربردی است.

در این رده قیمتی نباید از پردازنده انتظار زیادی داشته باشید. این گوشی با پردازنده هلیو G25 برای کارهای روزمره مناسب است اما برای اجرای بازی هایی با جلوه های گرافیکی زیاد، نمی توانید به آن تکیه کنید. شارژ گوشی اما به خوبی حتی با استفاده زیاد، از صبح تا شب دوام می آورد که این را مدیون ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی باتری است. حتی اگر خیلی از گوشی استفاده نکنید، می تواند تا دو روز هم پاسخگو باشد. این گوشی در سه رنگ مختلف مشکی، آبی و نقره ای و بعلاوه با ظرفیت های مختلف 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04s دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

اگر در پی محصولی ارزان اما با دوربین مناسب از برند سامسونگ هستید، گلکسی A04s انتخاب خوبی برای شماست. این گوشی مجهز به سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است: دوربین واید 50 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو که به صورت قطره ای تعبیه شده است. درست مشابه معینات دوربین آنر X6 که در بالا اشاره شد.

دوربین این گوشی عملکرد مطلوبی در روز و نور کافی دارد و جزئیات کافی، رنگ های واقعی و عمق مناسبی ارائه می دهد. هرچند شارپنس و بازه دینامیکی می توانست بهتر باشد اما در مجموع برای عکاسی روز کاملا مناسب است. برای عکاسی شب اما خیلی نمی توان روی آن حساب باز کرد. هرچند رنگ بندی و شارپنس خوبی دارد اما در ثبت جزئیات اطراف منابع نوری، عملکردی قابل قبولی ارائه نمی دهد و تصاویر شب نویز زیادی دارند. دوربین سلفی هم به همین ترتیب بیشتر برای شرایط نور روز عملکرد مطلوبی ارائه می دهد و البته به خوبی از عهده تماس تصویری برمی آید. طراحی گوشی بسیار کاربرپسند و مشابه بعضی مدل های پیشین سامسونگ از جمله A32 و S22 است. نمایشگر A04s دارای ابعاد 6.5 اینچ و رزولوشن رزولوشن 720×1600 پیکسل است و از پنل PLS با نرخ تازه سازی 90 هرتز و روشنایی 400 نیت بهره می برد.

این گوشی از پردازنده اگزینوس 850 سامسونگ استفاده می نماید که برای اپلیکیشن ها و بعضی از بازی ها عملکرد قابل قبولی دارد. باتری گوشی هم 5000 میلی آمپر ساعتی است که برای کاربری عمومی تا یک روز و در صورت استفاده کم تا دو روز پاسخگو است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 10C دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

نمی توان از گوشی های مالی صحبت کرد و به مدلی از برند شیائومی اشاره نکرد؛ ردمی 10C دقیقا محصولی است که قیمت مناسب و دوربین با عملکرد عالی را در کنار عملکرد پردازشی مطلوب ارائه می دهد. در نگاه نخست طراحی مجذوب کننده گوشی جلب توجه می نماید. با وجود بدنه پلاستیکی، حس یک محصول پریمیوم را دارد و در بخش پشتی ساختار هماهنگ حسگر اثر انگشت با ماژول دوربین مجذوب کنندهیت آن را بیشتر هم نموده است.

ماژول دوربین این گوشی ارزان شیائومی دو لنز دارد که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گگرددگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق می گردد. این دوربین به گفته کاربران کیفیت عالی را برای عکاسی در نور روز ارائه می دهد و در شب هم عملکرد قابل قبولی دارد. عکس های ثبت شده به وسیله این دوربین جزئیات کافی دارند و این مورد حتی در محیط هایی با نور کم هم صادق است. فیلمبرداری با گوشی هم تا کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم در ثانیه ارائه می گردد اما از لرزشگیر در این دوربین خبر نیست. دوربین سلفی گوشی هم برای استفاده هنگام تماس تصویری و ثبت سلفی در نور روز مناسب است اما نمی توان عملکرد خیره نماینده ای را از آن انتظار داشت.

نمایشگر بزرگ 6.71 اینچی این گوشی در کنار پردازنده کوالکام گزینه ای مالی برای اجرای بازی هاست. رزولوشن نمایشگر 720×1650 پیکسل و دارای پنل IPS است. این گوشی از پردازنده میان رده اسنپدراگون 680 4G استفاده می نماید که در اجرای نرم افزارهای گرافیکی و حتی بازی های سنگین، عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد. ظرفیت باتری هم 5000 میلی آمپر ساعتی است که برای یک روز استفاده کاملا پاسخگو است و حتی در صورت استفاده کم می تواند تا 2 روز هم شارژ داشته باشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

تنها با کمی هزینه بالاتر می توانید این گوشی از برند حرفه ای موتورولا را بخرید. این گوشی هم با وجود بدنه پلاستیکی طراحی چشم نوازی دارد و قطعا در نگاه اول شما را جذب می نماید. دوربین موتو G22 قطعا حرف زیادی در این بازه قیمتی دارد.

ماژول اصلی دوربین از یک دوربین 50 مگاپیکسلی است که جزئیات تصویر را به خوبی ثبت می نماید و از کنتراست و محدوده دینامیکی مطلوبی هم برخوردار است. بهره گیری از گگرددگی دریچه دیافراگم f/1.8 هم باعث شده تا توانایی جذب نور بالا داشته باشید و خروجی تصاویر حتی در نور شب و روشنایی کم قابل قبول باشد. عکاسی در حالت شب اختصاصی هم به حذف نویز یاری می نماید تا تصویر نهایی باکیفیت و دارای جزئیات کافی باشد. فیلمبرداری این دوربین هم با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می گردد.

حسگر اولترا واید هم 8 مگاپیکسل است که با زاویه دید 118 درجه ای عملکرد خوبی دارد. علاوه بر این از دو حسگر نوری ماکرو و سنجش عمق 2 مگاپیکسلی هم بهره می برد. دوربین جلو هم که به صورت حفره طراحی شده، با حسگر 16 مگاپیکسلی هم برای ثبت سلفی و هم تماس ویدیویی ابزاری عالی است. نمایشگر گوشی موتو جی 22 از پنل IPS استفاده می نماید و دارای رزولوشن 720×1600 پیکسل با ابعاد 6.5 اینچ و نرخ تازه سازی آن 90 هرتز است. با روشنایی 500 نیت، زیر نور خورشید هم عملکرد نسبتا مطلوبی دارد.

پردازنده این گوشی هلیو G37 از مدیاتک است که جزو پردازنده های میان رده محسوب می گردد. بدین ترتیب Moto G22 عملکرد بسیار قابل قبولی در اجرای بازی های حتی سنگین، مثل کال آف دیوتی موبایل و آسفالت 9 دارد. ظرفیت 5000 میلی آمپرساعتی باتری هم باعث شده تا این گوشی توانایی شارژدهی کامل تا یک روز و حتی در صورتی که فقط از آن برای کارهای روزانه و عکاسی بهره ببرید، تا دو روز را داشته باشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

این گوشی را با توجه به قیمت پایین، رنگ بندی متنوع و تنوع در حافظه و رم، شاید بتوان یکی از محبوب ترین گوشی های تازه با کیفیت دوربین مطلوب دانست. چیدمان کاربرپسند دوربین ها آن را مشابه مدل های پرچم دار S23 می نماید اما بافت بدنه پلاستیکی آن کاملا معرف همین مدل است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی عملکرد خوبی در نور روز دارد. در نور شب هم با توجه به گگرددگی دیافراگم f/1.8 خروجی مناسبی ارائه می دهد.

در کنار دوربین اصلی دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم قرار گرفته اند که می توانند برای ثبت تصاویر در شرایط مختلف کاربردی باشند؛ در عین حال که نیازی به پرداخت هزینه زیادی هم نخواهید داشت. دوربین سلفی عالی را شاید بتوان نقطه قوت این گوشی ارزان دانست که با 13 مگاپیکسل از هم رده های خود یک سر و گردن بالاتر است و بنابراین براث ثبت سلفی کاملا می توان به آن تکیه کرد.

این گوشی از پردازنده هلیو G80 استفاده می نماید و برای بسیاری از فعالیت ها حتی اجرای بازی های سنگین در حالت Low کاربردی است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی هم به خوبی از پس یک روز کامل و حتی در صورت استفاده معمولی، بیش از آن برمی آید.

گوشی موبایل آنر مدل X7a دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت و رم 4 گیگابایت

این مدل آنر، یک گام از مدل X6 جلوتر است و با وجود قیمت ارزان، معینات فنی مناسبی دارد. نمایشگر این گوشی با ابعاد 6.75 اینچ از رزولوشن 720×1600 پیکسل و پنل TFT بهره می برد و کیفیت مطلوبی دارد.

ماژول دوربین چهارگانه است. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور عریض که هم در نور روز و هم در شب عملکرد مطلوبی دارد. دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی هم امکان ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده را فراهم می نماید. علاوه بر این دو حسگر تشخیص عمق و ماکرو 2 مگاپیکسلی هم در این ماژول دوربین وجود دارد که هرچند نمی توان انتظار زیادی از آن ها داشت اما کاربردی هستند.

دوربین سلفی گوشی هم 8 مگاپیکسل است و به صورت قطره ای در نمایشگر جلو تعبیه شده است که کیفیت مناسبی در نور روز دارد. این گوشی از پردازنده Helio G37 مدیاتک استفاده می نماید و بدین ترتیب در اجرای اپ ها و بازی ها کارایی خوبی از خود نشان می دهد. اما شاید علاوه بر دوربین نقطه قوت دیگر آنر X7a را بتوان باتری آن دانست که با ظرفیت زیاد 6000 میلی آمپر توانایی شارژدهی تا 2 روز را هم دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

طراحی متفاوت این گوشی چیزی است که از همان ابتدا جلب توجه می نماید. بدنه آن پلاستیکی است اما از خطوط منحصربه فردی بهره می برد تا نسبت به دیگر مدل های مشابه سامسونگ متمایز گردد. نمایشگر 6.4 اینچی گوشی Super AMOLED است که کیفیت کاملا عالی را برای نمایش عکس و فیلم فراهم می نماید.

ماژول دوربین در نگاه اول طراحی ساده ای دارد که حتی آن را مشابه مدل میان رده قدیمی تر یعنی A12 می نماید. یک قاب مربعی که چهار سنسور دوربین را در خود جای داده است اما همین ماژول با توجه به استفاده از دوربین 64 مگاپیکسلی یاری می نماید تا در روز عکس هایی شفاف و دارای جزئیات ثبت گردد. لرزشگر اپتیکال هم به کیفیت بهتر ثبت عکس و فیلم یاری می نماید. البته در شب هم عملکرد خوبی ارائه می دهد و به ویژه با حالت شب گوشی، می توان نویز را تا حد ممکن کاهش داد.

ضبط ویدیو به وسیله این گوشی هم با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می گردد. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم قرار گرفته اند که به ترتیب برای ثبت تصاویر گسترده، پرتره و نمای نزدیک می توانند کاربردی باشند. پردازنده گوشی سامسونگ گلکسی M32 مدل G80 از هلیوتک است که نمی توان عملکرد ایدئالی از آن انتظار داشت اما در اجرای برنامه های روزانه و بازی ها در حالت گرافیک پایین، عملکرد روانی ارائه می دهد. باتری این مدل هم 5000 میلی آمپر ساعت است که برای استفاده تا 1 روز و حتی بیش از آن، بسته به نوع و اندازه استفاده، پاسخگو است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

زیربرند پوکو از شیائومی را باید جزو نام هایی دانست که کیفیت را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان ارائه می دهد. مدل Poco M5s هم از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگر گوشی 6.43 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل با پنل IPS است. این گوشی از دوربین عالی 64 مگاپیکسلی استفاده می نماید که در نور روز، در جایگاه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت هم پای میان رده های برتر می آید و کاملا توقع شما را بر آورده می نماید. در عکس های ثبت شده جزئیات به خوبی معین است و از کنتراست و داینامیک رنج خوبی هم بهره می برند.

در نور شب هم هرچند برترین عملکرد را ندارد اما کاملا می توان روی آن حساب باز کرد. گگرددگی دریچه دیافراگم f/1.8 جذب نور بالایی را به ارمغان می آورد و در کنار قابلیت عکاسی شب، نویزهای تصویر به کمترین اندازه در این رده می رسد و عکس ها روشنایی و کنتراست خوبی دارند. پوکو M5s توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد که در این بازه قیمتی بسیار مطلوب است.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در کنار حسگر تشخیص عمق و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم مکمل ماژول دوربین هستند. برای سلفی هم این گوشی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده می نماید. با پردازنده هلیو G95 حتی امکان اجرای بازی های سنگین در حالت گرافیکی پایین وجود دارد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی هم آن را برای استفاده بیرونی تا 1 روز و در صورت استفاده معمولی تا بیش از آن، کاربردی می نماید.

گوشی موبایل وان پلاس مدل NORD N10 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

با هزینه کمی بالاتر می توانید مدل هایی با امکانات بیشتر که دوربین عالی دارند هم تهیه کنید و برای نمونه مدل Nord N10 5G از وان پلاس گزینه خوبی در میان گوشی های ارزان قیمت است. این گوشی دارای نمایشگر 6.49 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل است که از پنل IPS و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد. دوربین اصلی گوشی 64 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/1.8 از نوع عریض است که در کنار یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و حسگرهای 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و ماکرو قرار گرفته است.

کنتراست عالی و داینامیک رنج طبیعی در ثبت عکس ها به وسیله وان پلای نورد N10 5G کاملا معین است و می توان گفت در این رده عملکرد خوبی ارائه می دهد و عکس هایی پرجزئیات در نور روز ثبت می نماید. البته عملکرد آن با یاری حالت شب هم قابل قبول است و به خوبی نویزها را حذف می نماید. Nord N10 5G توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد که در این رده قیمتی عملکرد مناسبی است.

این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 690 بهره می برد که با معماری 8 نانومتری عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد که به خوبی برای برنامه های عمومی پاسخگو است و حتی امکان استفاده از آن در بازی های سنگین هم در حالت گرافیک پایین وجود دارد. با توجه به استفاده از پردازنده مدرن تر و در نتیجه مصرف انرژی کمتر، باتری 4300 میلی آمپر ساعتی گوشی بین 1.5 تا 2 روز شارژدهی دارد.

جمع بندی

در این نوشتار به آنالیز گوشی هایی پرداختیم که با وجود قیمت کم، کیفیت خوب و حتی عالی را در زمینه دوربین ارائه می دهند و می توانید روی آن ها برای ثبت لحظه ها و خاطرات گوناگون حساب باز کنید.

این گوشی ها حتی می توانند آغاز خوبی برای علاقه مندان به عکاسی باشند تا توانایی خود را با آن ها محک بزنند و سپس به سراغ دوربین های حرفه ای یا گوشی های پرچم دار با برترین دوربین ها بروند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 گوشی مقرون به صرفه قیمت با دوربین عالی برای عکاسی لذت بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 گوشی مقرون به صرفه قیمت با دوربین عالی برای عکاسی لذت بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید