در طریق ادب نقد می گردد

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا ، این نشست به وسیله کارگروه ادبیات انجمن ایران شناسی و با سخنرانی سعید حمیدیان، مولف کتاب، اصغر دادبه، کامیار عابدی، احمدرضا بهرام پور عمران، محمدامیر جلالی و محمود جعفری دهقی برگزار می گردد.

در طریق ادب نقد می گردد

در معرفی این کتاب که در انتشارات مروارید منتشر شده آمده است: سعید حمیدیان، استاد توانای ادبیات فارسی، در پژوهش های مختلف خود کوشیده است تا راز مانایی و رمز انسجام محتوایی و ادبی شماری از آثار ادبی را بر خواننده آشکار کند و او را در التذاذ وسیع تر از این آثار کمک دهد. کتاب حاضر مجموعه ای است منتخب و بسیار خواندنی از کتاب ها و مقاله های او درباره شاهنامه فردوسی، پنج گنج نظامی، بوستان و غزل سعدی، غزل حافظ، شعر سبک هندی و آثار معاصران مانند پروین اعتصامی و نیما یوشیج. مجموعه نوشته های او در کتاب حاضر علاوه بر آنکه هدایت برای منتقدان و محققان ادبی جوان تر محسوب می گردد، خوانندگان را در معرض سیری تاریخی از تحولات شعر کهن و شعر نو فارسی نیز قرار می دهد.

نشست نقد و آنالیز این اثر، پنجشنبه (سی ام شهریور) از ساعت 16 و 30 دقیقه در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات اللهی، نبش خیابان ورشو برپا خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "در طریق ادب نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در طریق ادب نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید