طرز تهیه عدسی با بلغور گندم؛ یک خوراک خوشمزه برای صبحانه و شام

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خبرنگارانـ عدسی یکی از انواع خوراک های ایرانی است که بسیار محبوب و پرطرفدار است. این خوارک ساده به علت داشتن دانه عدس بسیار پرخاصیت و مقوی است. همانطور که می دانید عدس از جمله حبوبات و دانه های خوراکی است که سرشار از آهن، پروتئین، فیبر، منگنز، فسفر، مس، فولات و... است و پزشکان و متخصصان خوردن آن را به خصوص برای بچه ها توصیه نموده اند.

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم؛ یک خوراک خوشمزه برای صبحانه و شام

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، خوراک عدسی با بلغور گندم غذایی ساده و مقوی است که با موادی در دسترس و صرف زمان کم تهیه می گردد و وعده ای مناسب برای صبحانه و حتی شام و ناهار محسوب می گردد. در این مطلب طرز تهیه خوراک عدسی با بلغور گندم خوشمزه و لعابدار با روشی بسیار ساده و فوری همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به پخت آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه عدسی با بلغور گندم

عدس: 1 لیوان

بلغور گندم: 1 لیوان

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

سیب زمینی کوچک: 1 عدد

پیاز: 1 عدد

نمک، فلفل سیاه و گلپر: به مقدار دلخواه

روغن: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در خصوص کاربرد انواع پیاز ها شرح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیازهاست، آغاز کنیم. این پیاز برترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می گردد آن را خام خورد و یا در سالاد ها و دیپ ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا های مکزیکی هم برترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز های قرمز به مقدار کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند

نکات مربوط به عدس

عدس از آن دسته حبوبات است که برای پختن نیازی به خیس دادن از قبل ندارد. کافی است پنج دقیقه قبل از پخت عدس را خیس کنید و بعد از آبکش کردن آن را بپزید.

طرز تهیه عدسی با بلغور گندم

1 ـ عدس و بلغور گندم را خیس بدهید و بگذارید نیم ساعت بماند؛ سپس هر دو را آبکش کنید. پیاز را پوست و سپس خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت بدهید. وقتی پیاز نرم و سبک شد، زردچوبه را به آن اضافه کنید و یک دقیقه تفت بدهید؛ سپس عدس و بلغور آبکش شده را همراه با سیب زمینی پوست گرفته به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت بدهید.

2 ـ در این مرحله آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و بعد از اینکه عدسی جوش آمد، حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید عدس و بلغور با هم بپزند و جا بیفتد. وقتی عدس پخت، رب گوجه فرنگی را همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه به مدت یک دقیقه تفت بدهید. سیب زمینی پخته را از قابلمه عدسی خارج کنید و داخل رب بریزید و با پشت قاشق له کنید تا با رب مخلوط گردد و مخلوط رب و سیب زمینی را به قابلمه عدسی اضافه کنید.

3 ـ در مرحله آخر پخت نمک و فلفل را هم داخل عدسی بریزید و اجازه بدهید رب بجوشد و رنگ باز کند. بعد از اینکه عدسی به روغن آمد، آماده سرو است. می توانید روی عدسی را با مقداری پیاز داغ و گلپر تزیین کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه عدسی با بلغور گندم؛ یک خوراک خوشمزه برای صبحانه و شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه عدسی با بلغور گندم؛ یک خوراک خوشمزه برای صبحانه و شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید