گران فروشی خودروهای مونتاژی در ایران ، خودروهای مونتاژی چقدر بالاتر از قیمت واقعی فروخته می گردد؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا، بر اساس آنچه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام نموده، خودروهای مونتاژی در ایران تا 600 میلیون گران تر فروخته می شوند.

گران فروشی خودروهای مونتاژی در ایران ، خودروهای مونتاژی چقدر بالاتر از قیمت واقعی فروخته می گردد؟

به گزارش وبلاگ سفر به کانادا به نقل از گجت نیوز، ماجرای گران فروشی خودروسازان خصوصی مدت هاست مطرح شده و کارشناسان بسیاری معتقدند که خودروهای مونتاژی گران تر از آن چیزی که باید، به فروش می رسند. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروهای خارجی مونتاژ داخلی بین 300 تا 600 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی که دارند فروخته می شوند.

خودروهای مونتاژی که این روزها به وسیله خودروسازان خصوصی وارد بازار داخلی می شوند، از کشور چین و خودروسازهایی نظیر چری، دانگ فنگ و لیفان هستند. قیمت محصولات این کمپانی ها در خود چین معقول و به صرفه است، اما وقتی در کشور ما مونتاژ می شوند، چندین برابر خواهند شد.

به گفته منوچهر منطقی، قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، دو الی سه برابر قیمت های واقعی است و برای کنترل این قیمت ها باید سازمان حمایت از مصرف کننده اقدامات لازم را انجام دهد. از طرفی با آغاز واردات خودرو، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان بر می گردند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت بعلاوه گفت: به خاطر ممنوعیت واردات خودرو طی سال های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ داخل توانسته اند بازار را به دست بیاورند و با قیمت بالا عرضه شوند.

طبق آنچه منطقی گفته، پیش تر قیمت خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی به وسیله شورای رقابت به خود آنها واگذار شده بود و آنها از فرایند قیمت گذاری دستوری معاف شده بودند؛ اما هم اکنون سازمان حمایت از مصرف کننده به این موضوع وارد شده و به زودی شرایط آنها را معین تکلیف خواهد نمود.

  • کراس اوور هیبریدی چینی به ایران می آید؟ | تصاویری از وولینگ شینگچن با ابعادی مشابه کیا سورنتو
  • اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟ | جدیدترین قیمت پراید، تیبا، دنا، شاهین و انواع پژو

منبع: همشهری آنلاین

به "گران فروشی خودروهای مونتاژی در ایران ، خودروهای مونتاژی چقدر بالاتر از قیمت واقعی فروخته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران فروشی خودروهای مونتاژی در ایران ، خودروهای مونتاژی چقدر بالاتر از قیمت واقعی فروخته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید